עמיר לב, מהרוקרים המוערכים בישראל, יופיע מחר (רביעי, 28.1) במועדון "בארבי" בתל אביב, ויציין עשרים שנה ליציאת אלבומו "עמיר לב", שנחשב לקלאסיקת רוק ישראלית מודרנית עם שירים כמו "אריה ורותי", "שש שעות", "קסם" ו"חבק אותי". לב אף הקליט לאחרונה מחדש שיר מתוכו, "איזה חיים". במופע יבצע עמיר לב את כל האלבום ההוא ברצף, לצד השירים האהובים משאר האלבומים. אורח מיוחד במופע יהיה אביתר בנאי.

לרגל האירוע החגיגי מספרים רוקרים ישראלים אחרים על עמיר לב שלהם:

אהוד בנאי: "סיפור שלם במילים ספורות"

אהוד בנאי זאפה (צילום: רועי ברקוביץ')
אהוד בנאי | צילום: רועי ברקוביץ'

"עמיר לב יודע להעביר סיפור חיים שלם, סרט עלילתי באורך מלא - במילים ספורות ובודדות", אומר אהוד בנאי. "הוא אומר צמד מילים כמו 'תראי, עננים שחורים' ואתה מרגיש את האימה, את המלחמה המתקרבת, את הדאגה לאישה ולילדים, את הקיום השברירי שלנו במקום רדוף הרוחות הזה. אני אוהב את הנגיעה שלו בפרטים קטנים, יומיומיים, כמעט בנאליים, שמצטרפים יחד לסיפור מלא וגדול: החניה של איקאה, דיאט יוגורט בטעם פירות, נעלי אולסטאר, כתם של וויסקי, סנדוויץ' טוניסאי, שמיים כחולים בפריז, בגדים משומשים בשוק של רמלה לוד. אני אוהב לנסוע עם עמיר לב ברחבי העולם הפנימי המרתק שלו, עם הקול הנמוך-צרוד שלו, שמעביר את המילים בלי להפריע, רק עם נוכחות כובשת, עם הגיטרה הנהדרת שלו, הבלתי מגולחת, שממשיכה את הסיפור כשהמילים מסתיימות".

 

יובל בנאי: "ההגדרה של אותנטיות"

יובל בנאי (צילום: רון קדמי)
יובל בנאי | צילום: רון קדמי

"אם הייתי יכול להגדיר אותנטיות, הייתי קורא לה עמיר לב. עמיר הוא חבר, הוא מוזיקאי ואישיות.
בשבילי עמיר לב הוא בנאדם שיכול לתאר את המציאות בצורה מדויקת ועדיין לגרום לה להישמע כמו שיר, כמו ציור, כמו סרט קולנוע. עמיר לב ואני נפגשנו בכל מיני צמתים חשובים בחיים. הופענו ביחד בסיבוב אקוסטי מדהים. עזרנו אחד לשני להפיק תקליטים ולכתוב שירים, ועזרנו אחד לשני לשתול עצים בגליל. למדנו ביחד כמה דברים חשובים על החיים, ויש לי הרגשה שנלמד עוד אחד מהשני".
עמיר לב ויובל בנאי - "כחול וירוק"

 

אריאל זילבר: "אני מכיר אותו מגיל שמונה"

אריאל זילבר הופעה (צילום: ענבל צח)
אריאל זילבר | צילום: ענבל צח

"את עמיר פגשתי לראשונה בקיבוץ סאסא, אני ניגנתי שם והוא היה אז רק ילד בן 8. כשהשתחרר מהצבא שלח לי עמיר קלטת עם שירים מקוריים. אהבתי את מה ששמעתי, וחשבתי שאוכל לשיר את השירים שלו בעצמי. כבר ביום למחרת ביקרתי אותו בביתו, והחלטנו לעבוד על החומרים בשיתוף פעולה זה עם זה. לאחר תקופה מסוימת של עבודה משותפת הבנתי שעמיר צריך לשיר את השירים שלו בעצמו, ידעתי שיצטער אם לא יעשה זאת. מאז ועד היום אני עוקב אחרי העבודה של עמיר בהערכה, ושמח על הדרך המוזיקלית בה הוא בחר".
אריאל זילבר ועמיר לב - "הולך בטל"

 

גבע אלון: "מסע לתוך הנשמה"

גבע אלון מופע השקה (צילום: ניב נתנאלי)
גבע אלון | צילום: ניב נתנאלי

"את עמיר אני מכיר כבר שנים ובאלבום החדש שלי הייתה לי את הזכות לעבוד איתו על השירים ועל ההפקה. אף פעם לא עבדתי עם מישהו שיורד לפרטים הקטנים כמו עמיר. כל מילה חשובה לו כאילו הייתה עולם ומלואו, כל משפט צריך להיות במקום וכל אקורד צריך להיות מדויק. עם עמיר זה תמיד מסע לתוך הנשמה. מהסוג שבו אתה מפחד ממה שתגלה אבל אתה לא רוצה להפסיק".
עמיר לב, גבע אלון וברי סחרוף - "כבוי"

 

אביתר בנאי: "הוא מכיר אותי יותר טוב ממני"

אביתר בנאי במופע יפה כלבנה (צילום: ענבל צח)
אביתר בנאי | צילום: ענבל צח

"עמיר לב אוהב אנשים. מוזיקאי ומשורר כן. צייר של אנשים מקומות ומצבים. מכיר אותם. ומספר עליהם מקרוב. ביד חמה וטובה. לא פעם שבשיחות בינינו הוא מכיר אותי יותר טוב ממני. שומע את מה שלא כל אחד מצליח לשמוע. והוא מצליח להגיד ולנגן את זה".
עמיר לב ואביתר בנאי - "הכנר הטורקי"

 

דן תורן: "כותב השירים החשוב ביותר החי בישראל"

דן תורן אז והיום (תמונת AVI: mako)
דן תורן | תמונת AVI: mako

"עמיר לב הוא כותב השירים החשוב ביותר החי בישראל. הוא לב, לב האמת, לב הסיפור האישי של האנשים שחיים כאן, וחוץ מכל זה הוא אחלה גבר וחבר".
עמיר לב ודן תורן - "אימפריות נופלות לאט"

 

אודי שרבני: "הוא עושה אמנות גדולה"

אודי שרבני (צילום: גיא כושי ויריב פיין)
אודי שרבני | צילום: גיא כושי ויריב פיין

"אדם מבקש משהו. לפעמים אנחנו צריכים את הדבר הזה. אתה לא יכול לסחוב לבד את כל העולם על עצמך. לא משנה כמה אנחנו אינדיבידואליים, ואמנים וכל השטויות האלה שאי אפשר ללכת איתם למכולת הנפשית - האדם זקוק לכתף מנחמת אך עם זאת לא מלוקקת, כזו שיש לאנשים שעושים אמנות גדולה. ועמיר לב עושה אמנות גדולה.
עמיר לב ואודי שרבני - "עננים שחורים", ו"למה אתה לא מחייך"

 

הילה רוח: "נשבר לי הלב ממנו"

הילה רוח (צילום: נילי פינק)
הילה רוח | צילום: נילי פינק

"עמיר לב הוא קאובוי אמיתי, המגפיים שלו והטיול שבשירים שלו גורמים להרגיש חזק את המימדים הציוריים בלחיות במקום שיכול להראות כל כך אפור, סתם מכמה שאנחנו פה או סתם מכמה שאפור, ועמיר לב ממש פה. נמצא איפה שדורך. אני זוכרת שכששמעתי את המילה 'ממתקים' ב'כחול וירוק', נשבר לי הלב מאהבה לעברית, מאהבה בכלל. אמרתי לעצמי, יו, כמה יופי אפשר לקחת בחינם, איזה בזבוז של זמן לא לקחת ממנו".
עמיר לב ו"כלבי רוח" - "חבק אותי"