אין תמונה
"אני עדיין מגדירה את עצמי כ'יפה האפלה' של המטאל"

אחרי ההופעה של Nightwish בארץ לפני כשנה ואחרי עוד מספר האזנות לאלבום האחרון שלהם, רק מתחזקת בי ההרגשה ש Nightwish ללא הסולנית שלהם לשעבר, טאריה טורונן, נשמעת כמו להקת קאוורים של עצמה. זה לא שאלבום הסולו של טריה, "My winter storm", מבריק, אבל השילוב, הסינרגיה של הסולנית הלהקה, היה בהחלט משהו מיוחד.

טאריה, נבעטה מלהקת Nightwish בתום הופעה שצולמה ל DVD ובמכתב פתוח שפרסמה הלהקה באתר האינטרנט שלה, צעד שהכה בתדהמה את המעריצים ויצר טלנובלה תקשורתית בין הסולנית הכריזמתית לשאר חברי הלהקה."כיום אין ביננו שום קשר", היא אומרת בראיון ל-mako, אבל לא מתלהבת להרחיב.

עכשיו, כאשר אלבום הסולו הראשון שלה עומד לחגוג יומולדת שנה, מגיעה טאריה, מלכת האופל הפינית, להופעה בישראל, שתתקיים ב 31 באוקטובר בגני התערוכה בתל-אביב. "השנה האחרונה הייתה מצוינת", היא מספרת. "היו הרבה דברים משעשעים שקרו והרבה הפתעות לטובה. בהתחלה מאוד חששתי מה יקרה איתי בקריירת הסולו אחרי השנים שלי ב Nightwish. כי עבודה לבד היא שונה מאשר לעבוד עם להקה. מאחר שיש לי חברת תקליטים חדשה, אנשים חדשים שאני עובדת איתם ולהקה חדשה, אז הכל מסביבי שונה.
"אבל סך הכל זאת הייתה שנה טובה וראיתי המון מדינות שטרם הופעתי בהן בעבר, כמו ישראל, שאני מאוד מתרגשת לבוא ולהופיע בא, ובאופן כללי אני מאוד מאושרת. אני גם מקווה לפגוש את המעריצים בישראל, יש לי מספר ימים לבקר אצלם, ואני מחפשת גם מקום לצלילה, אתה יכול להמליץ לי?

-בוודאי, אם את צוללת את חייבת לצלול באילת, יש שם ריף אלמוגים מדהים, מומלץ ביותר.
"תודה, רשמתי לפני".

אלבום הבכורה של טאריה זכה באלבום זהב בפינלנד ביום בו יצא, ובהמשך אף הגיע למעמד של אלבום פלטינה. גם ברוסיה, הונגריה וצ'כיה הגיע האלבום למעמד של אלבום זהב. "זאת הייתה בהחלט הפתעה, אי אפשר להשוות את זה לתקופה שלי ב Nightwish", היא אומרת. "עכשיו אני אומנית חדשה שעושה את המוזיקה שלי, הלחנים שלי והכל שלי למעשה".

אין תמונה
"מניסיוני, מטאל ומוזיקה קלאסית לא רחוקים אחד מהשני"

-"My winter storm" הוא לא בדיוק אלבום מטאל, כמו האלבומים של Nightwish, מה היתה הכוונה?
"הכוונה לא הייתה לעשות עוד אלבום מטאל. רציתי לעשות משהו שייצג אותי כאמנית ואת העניין שלי במוזיקה. אני עדיין מגדירה את עצמי כ'יפה האפלה' של המטאל, אבל גם של ז'אנרים אחרים. בקרוב גם אתחיל להלחין מוזיקה לסרטים ואני ממשיכה לשיר בקונצרטים של מוזיקה קלאסית".

אחד השירים המפתיעים באלבום הוא ביצוע להמנון הרוק הקלאסי "poison" של אליס קופר.
"זה היה מוזר, היו הרבה מועמדים לתפקיד, אבל יום אחד נסעתי ברכב וכנראה היה איזה יום מיוחד עם אליס קופר ופשוט לא הפסיקו לנגן את השיר ברדיו. בסוף נפל לי האסימון איזה אלמנטים אני צריכה להוסיף ולהוריד לשיר בכדי שהוא יהיה יותר אני. זה היה מאוד כיף להקליט את השיר, אבל היה קשה עם המוזיקאים שהיו צריכים לנגן אותו, כי הייתי צריכה לשכנע אותם שזה באמת ישמע טוב, והצלחתי. אני חושבת שאליס קופר שמע את הביצוע שלי, כי המנג'ר שלו יצר איתי קשר ודיברנו קצת באירועים משותפים שהיינו בהם, אבל אין לי תגובה רשמית ממנו".

בטרם הגיע טאריה לעולם המטאל היא למדה שירה אופראית קלאסית באוניברסיטה, תכננה קרירה של זמרת אופרה ולא היה לה קשר לעולם המטאל "ואז חברתי ל Nightwish וכל התוכניות שלי התמוטטו לי בפנים, אבל מצאתי שהמטאל היא מוזיקה מאוד מעניינת ואני רוצה להיות חלק מזה. כבר מהתחלה להקות מטאל לקחו השפעות מהמוזיקה הקלאסית ולמעשה, מניסיוני אני יכולה להגיד שמטאל ומוזיקה קלאסית לא רחוקים אחד מהשני, שניהם מאוד מאוד יצירתיים ומאוד בומבסטיים ומייצרים הרבה דרמה. אני נהנית מהדרמה מהאפשרות לספר דרכה סיפורים ולהיות חזקה, בשני הז'אנרים".

-מה בנוגע לאלבום שני?
"אני כבר כותבת עכשיו חומרים חדשים ויש הרבה יותר ביטחון במוזיקה. זה יהיה יותר מחובר לחיים שלי עכשיו. בהופעה בישראל תוכלו לשמוע כבר את השיר "Enough", שהיה אמור להופיע במקור באלבום הראשון, ויש גם את "wisdom of wind"' מתוך פסקול לסרט שאני עושה, שיצאו ב EP חדש שלי, שאמור לצאת לקראת סוף השנה. בעיקרון ההופעה שלי תתבסס על האלבום שלי, יהיו כ 16 שירים ובהחלט יהיו מספר שירים מהקריירה שלי ב Nightwish"