בשנתיים-שלוש האחרונות הפכה המילה "טומורולנד" למילת-קסם באומת הדאנס. כל מי שמבין משהו בתחום חוויית הרייבים אומר אותה לעצמו בלב וחולם על הרגע שבו ידרכו רגליו על אדמת הפסטיבל הנחשק, שנחשב כרגע לחזק בתחומו בעולם, ל"מכה" החדשה של הקרחניסטים.

למיתוג הזה אחראים, במידה לא מבוטלת, האחים דימיטרי וגאס (בקרוב 32) ולייק מייק (27), בלגים חביבים שנולדו למשפחה ממוצא יווני, עם השם הכמעט קיסרי "טיביוס". וגאס, הבכיר מביניהם, החל דרכו בהופעות במועדוני אירופה, ולפני 11 שנה הפך לרזידנט של מועדונים נחשבים באיביזה. בהמשך הקים את הצמד עם אחיו. לפני ארבע שנים ניגנו השניים יחד לראשונה ב"טומורולנד", ואף יצרו את ההמנון שלו יחד עם הצמד "דאדא לייף".

יחד עם הטראק הזה , ועם הלייבל "Smash The House" נולדה אגדה חדשה, על "דימיטרי וגאס ולייק מייק", שניים מהדיג'ייז הבכירים בעולם, שהגיעו למקום ה-6 בדירוג האחרון של דיג'יי מגזין, התנ"ך של ה-EDM, שניים שכיום מסתכלים בעיניים למשולש דיוויד גואטה-אביצ'י-אפרוג'ק, ולא מורידים את הראש.

בשנה שעברה הצטרפה גם ישראל לחגיגה. וגאס ומייק הופיעו בגני התערוכה במאי, ובאילת באוקטובר. ביום העצמאות הקרוב הם ינחתו כאן בפעם השלישית, מחוזקים בדיג'ייז נוספים, למסיבה שתתחיל בשעות אחר הצהרים ורק אלוהי הדאנס יודע מתי תסתיים.

"יש המון ארגיה בקהל הישראלי, תל אביב עיר מדהימה"

"זו פעם שלישית שלנו בישראל ושתי הפעמים הקודמות היו מדהימות, כך שאנחנו ממש מצפים לחזור אליכם שוב", אומר דימיטרי וגאס בשיחה מחו"ל. "הפעם ראשונה היתה מדהימה, היתה לנו הופעה טובה. גם הפעם השנייה היתה נהדרת, כי יש המון ארגיה בקהל הישראלי, ישראל היא ארץ מאוד אנרגטית, זה כמעט ייחודי וכיף להופיע מול קהל כזה".

-הספקתם להסתובב קצת בתל אביב?
"בגדול, בגלל שיש לנו חברים בישראל, אז אנחנו הולכים לחוף הים ומאוד אוהבים את האוכל. הצלחות הקטנות שמגישים אצלכם, הטאפאסים, זה משהו. האמת שלא יצאתי מתל אביב, אבל היא עיר מדהימה".

-איך התחושה להיות בצמד מוזיקלי עם אחיך מייק?
"זה כיף להיות עם מישהו מהמשפחה, כי אתה לא מרגיש לבד. אבל זה לא שאנחנו רק אנחנו. יש מנהל של סיבוב ההופעות, צלם צמוד, יש את דיג'יי וולף שנוסע איתנו עכשיו, כך שלמעשה אנחנו שמונה אנשים וזה מרגיש כמו טיול משפחתי. אנחנו משפחה אחת גדולה ומאושרת".

אין תמונה
"למזלנו הרבה אנשים אוהבים את מה שאנחנו עושים". דימיטרי וגאס ולייק מייק

-אתה יכול לחלוק עם אחיך חוויות בזמן אמת.
"כן, זה בטוח יותר טוב מאשר לעשות את זה לבד. יש לנו אחד את השני ואנחנו הכי אוהבים את ההופעות. תאמין לי, היינו עושים את ההופעות האלה בחינם, רק שישלמו לנו על הנסיעות".

"'טומורולנד' הוא בעיני יותר מפסטיבל"

-בלי להצטנע - מה עשה את המוזיקה שלכם לכזו מצליחה?
"אני לא יודע, זה קשה להסביר. אני מאמין שזה הרבה מזל. מזלנו שהרבה אנשים אוהבים את מה שאנחנו עושים. לדעתי אין מתכון אחד מנצח".

-אומרים שהפכתם את "טומורולנד" לפסטיבל האלקטרוני מס' 1.
"זה בגלל ש'טומורולנד' הוא בעיני יותר מפסטיבל, זו חווייה שמקיפה הרבה חושים. בהגדרה שלי 'טומורולנד' מכניס אנשים לעולמות הפנטזיה של המוזיקה. הוא נותן לאנשים את הזמן הכי כיפי של החיים שלהם באותה שנה. ואז הם מספרים לחברים, שמספרים לחברים. לדעתי מדובר היום בתנועה כלל עולמית".

-ואתם הנסיכים של העניין?
"הקהל והמעריצים הם הנסיכים והמלכים. אנחנו רק השגרירים".

-אתם מרגישים את השפעת עומק החדירה של ה-EDM לאמריקה?
"כן, בנאדם. המוזיקה האלקטרונית גדלה בטירוף בכל העולם. תראה כמה סופר-דיג'ייז נהיו, כמה הופעות, איזה סכומים רצים. בכל מדינה, בכל מקום, כולם נמשכים מוזיקה שלנו, האלקטרונית, ואני מתכוון לא רק אלי ואל מייק אלא לכל אומת הדאנס. זה קורה מהעיר הכי קטנה בדרום אפריקה ועד לכרך הכי גדול באסיה. איך אומרים? כולם באותו עמוד".

אין תמונה
"מהעיר הכי קטנה בדרום אפריקה ועד לכרך הכי גדול באסיה כולם באותו עמוד". דימיטרי וגאס ולייק מייק

-נראה שהיום אתה צריך להיות או בלגי או הולנדי כדי להיות דיג'יי-על.
"(צוחק) אני חושב שאם אתה צרפתי זה גם יכול ללכת. האמת היא שהמוזיקה הזו מדברת לכולם כי היא מתעסקת בתשוקה, וכיוון שהיא חסרת מילים היא נותנת צ'אנס שווה לאמנים מכל העולם. נכון שלבלגיה יש מה להגיד, אבל גם לישראל לא חסר".

-איך באמת מתייחסים אליכם שם בבלגיה, יש כבר כיכר על שמכם?
"(צוחק) המדינה שלנו גאה בנו מאוד. גם כי ב'טומורולנד' יש קהל נהדר".

-מה הוא הסם החביב עליכם?
"אנחנו לא בקטע. אני לא חושב שחייבים סמים כדי ליהנות ממוזיקה. בשנים האחרונות הרבה אנשים נהנים ממנה בלי סמים ולא רוצים להתעסק בשטויות. הקהל התבגר".

-וקנאביס? העולם הולך ללגליזציה?
"אני לא מעשן, אז אין לי דעה. זה שהממשלה תחליט מה יותר טוב לאזרחים. אני חושב שזו שאלה קשה, כי אני עצמי לא מעשן".

-אז איך אתה ומייק מפנקים את עצמכם?
"אנחנו אוהבים לשתות איזה דרינק פעם בכמה זמן. אוהבים אוכל טוב, ובעיקר אוהבים את המופעים והמוזיקה וזהו, לנו זה מספיק".

-מבלים הרבה עם מעריצות?
"בכלל לא. החברה שלי איתי חמש שנים, ומייק עם החברה שלו עשר שנים. אבל הוא לא לחוץ להתחתן".