אורטל אופק (צילום: אייל טואג)
"אני מרגישה ילדונת ומצליחה להישאר כזאת וזה דבר טוב". אורטל אופק | צילום: אייל טואג

לפני עשר שנים פרצה אורטל אופק לחיינו עם הלהיט הענק "מדברים בשקט", מהפרוייקט של עידן רייכל, שפרסם אותה בעודה חיילת בלהקה צבאית ושעליו זכתה בזמנו בפרס אקו"ן. לפני שנתיים הוציאה אופק את אלבום הבכורה שלה, שכלל להיטים כמו "בשדות של המושב", "קרן אור", "מאמינה בניסים" ו"יום ועוד לילה". היא ניסתה ליצור מופע גדול ומושקע עם שמונה נגנים, אך לא מצאה לו גב כלכלי והמשיכה הלאה.

לאחרונה חזרה אורטל אופק לעניינים והוציאה את "הכל שטויות", סינגל ראשון מתוך אלבום חדש, אותו כתבה והלחינה, עם עיבוד והפקה מוזיקלית של תמיר קליסקי ואהרון קמיגרוב. "אני מאוד מתרגשת", היא אומרת. "אני שמחה על הזכות לעבוד עם תמיר קליסקי ואהרון קמיגרוב. באתי ממקום שעשיתי הכל לבד באלבום הקודם וכאן יש מסגרת עבודה עם מפיקים שנתנו לי חופש יצירתי בתוך המסגרת. זה כיף , מיוחד וראשוני. האלבום בחלקו גמור, ויש עדיין שירים שנמצאים בתהליכי עבודה. הוא הולך להישמע עם כלים חיים, אקוסטי, אופטימי, אלבום שיגרום לאנשים לחייך. בינתיים השיר החדש משיג את המטרה נקווה שזה ימשיך ככה".

-מי זו אורטל באלבום החדש?
"באלבום הראשון התעסקתי באהבה. הלב של החיים האלה. באלבום הזה 'הכל שטויות' ומה שאוציא בהמשך סובבים סביב תקווה, לנסות לחמם לאנשים את הלב ברגעים שקשה להם, עם הדברים הטובים בחיים. אחרי האלבום הראשון יצאתי למסע, אספתי שמונה מוזיקאים מתוך מאה שבחנתי, כתבנו עיבודים ועבדנו ימים ולילות ועשינו פרזנטציה ולא מצאתי בית שיוציא את זה באופן שאני רציתי".

מודלים לחיקוי: לאנס ארמסטרונג ושלמה ארצי

-אולי היה שווה להתחיל להופיע יותר בקטן?
"אולי אתה צודק. תמיד רציתי לנסות. כשמנסים מקסימום מצליחים. הצלחנו להקים דבר יפה וגדול ואולי הוא יעלה על הבמה יום אחד. שמתי לעצמי יעד שרציתי להגשים הייתי אמביציוזית לא הגעתי ליעד הרגשתי חנוקה זה היה משבר. החלום להופיע קיים לכל אמן. מתוך המשבר כתבתי את השיר 'הכל שטויות' והופעתי מול אלף איש במכון ויצמן, ובפסטיבל 'אישה' ובצרפת לחסידי אומות עולם. מצאתי את עצמי מופיעה לא מעט. אני שמחה ששיר כמו 'הכל שטויות' ישרת עוד אנשים. הוא יכול לגרום לאחרים להרים את הראש לחייך ולהמשיך קדימה, יש לי את הזכות".

-הוא נשמע כמו שיר של תיכוניסטית ואת בת שלושים.
"אני מרגישה ילדונת ומצליחה להישאר כזאת וזה דבר טוב. המקום להתחדש מתחיל מנאיביות. כולנו ילדים בבסיס גם אם עוברים הרבה דברים בחיים. משהו בשיר מאוד משוחרר ומרגיש לי בטוח. אני קוראת את הביוגרפיה של לאנס ארמסטרונג שאני מאוד מעריכה, הוא התגבר על סרטן. אני מסתכלת על שלמה ארצי. היו לו תקופות לא כל כך טובות והיום הוא אימפריה. כולנו מגיעים למצבים בחיים שאנחנו חוזרים לילד המקורי שמאמין ורוצה לצאת לעולם מחדש, אולי זה מה ששמעת בשיר".

אורטל אופק פרומו (צילום: גיא כושי)
|קיבלתי הצעות לקמפיינים לאורך השנים ותמיד אמרתי לא. פתאום אני מרגישה יותר בשלה, משוחררת וכיפית" | צילום: גיא כושי

-היתה נקודה שבה התפרקת? התרסקת?
"היתה לי נקודת שבר. משבר זאת מילה גדולה. כשהבנתי שאני מתקשה למצוא בית שיוציא את המופע משהו התפרק בפנים. משהו בחשק נעלם לי. היו כמה ימים שאתה בוחן את עצמך ואתה אומר, אוקיי, אין סיבה להמשיך לשיר. אבל החיים האישיים איזנו אותי. היה לי רגע קשה כי באתי לתת משהו ואנשים יכלול ליהנות ונגמר לי החשק. בחנתי את עצמי בסיטואציה הזו של המשבר ושאלתי את עצמי שאלות לגיטימיות. הדברים האלה תמיד יצוצו וטוב שכך. בעיקר אם מרוויחים אחר כך איזה שיר".

-מה הציפיות שלך מעצמך?
אני באוירת השיר ואין לי ציפיות. אני מנסה לעשות טוב, מאז ומתמיד קשובה לאנשים שפוגשת בדרך, הייעוד שלי זה למלא אנשים בתקווה ושיהיה להם נעים. בגדול ניסיתי ואני עדיין מנסה לבנות נישה משלי, נישה מוזיקלית, רומנטית-אקוסטית, זה מה שניסיתי ואני עדיין מנסה".

""אני אובר אמביציוזית אבל לא נאבקת בדינמיקות של החיים"

-את מאוד מוכשרת ויפה ואופטימית, ויוצרת וזמרת נהדרת, אבל זה כאילו לא קרה בעשור האחרון.
"אני אובר אמביציוזית ורוצה להגיע לכמה שיותר, אבל לא נאבקת בדינמיקות של החיים. ואני יסודית ובאה לקהל עם המטען שאני צברתי איתו. החיים ייקחו לאן שייקחו. להופיע מול הרבה או מעט זה אותו דבר, כי זה להופיע לאנשים וזה מספיק לי. נראה מה יביא איתו העשור הבא".

-מה חדש בחייך האישיים?
"טרם התחתנתי, יש לי אהבה בחיים. נשאיר את זה ככה".

-מתי תעשי ילדים?
"כשזה ירגיש כרגע הנכון. יש איזה צעד קדימה שאני כנראה בשלה אליו בתקופה האחרונה. גם חתונה, זה משהו שאני רואה אותו קורה. מתי? אני לא יודעת".

"תלמידה שלי נבחנה ל'בית ספר למוסיקה', אחרת זכתה ב"פרחי ישראל"

-מה את עושה חוץ ממוזיקה?
"מלמדת ילדים פיתוח קול והגשת שירים באופן פרטי בתל אביב ורמת השרון. יש משהו מאוד טרי בילדים שמגיעים עם חלום גדול, חפים מוירטואוזיות, באים לקבל ממני בסיס וממני יבחרו בכיוונים שלהם. יש לי תלמידה שעכשיו נבחנה ל'בית הספר למוסיקה', יש לי תלמידה בת 8 וחצי שזכתה ב'פרחי ישראל', כיף לי להעביר הלאה".

-איך את שומרת על המראה החיצוני?
"אני רצה בין פעמיים לשלוש בשבוע ואני עושה יוגה. גם משהו בזה השתנה לי בתפיסה. קיבלתי הצעות לקמפיינים לאורך השנים ותמיד אמרתי לא. פתאום אני מרגישה יותר בשלה, משוחררת וכיפית, אולי אשקול לקבל הצעה לקמפיין או משהו".

-חוזה דוגמנות בגיל 30 זה קצת מאוחר לא?
"אמרת שאני נשמעת ונראית נערה. אני אקח את זה בשתי ידיים. בעבר זה החריד אותי, היה לי נוח להיות מוזיקאית וזמרת. עכשיו הכל יותר פשוט, יותר זורם, אם יש משהו טוב אפשר להשתמש גם בו, וכל השאר אתה יודע, הכל שטויות".