חווה אלברשטיין 1, בנות חווה (צילום: רועי ברקוביץ')
חוה אלברשטיין | צילום: רועי ברקוביץ'

חוה אלברשטיין, הזמרת הישראלית הגדולה, שהיתה לאגדה עוד בחייה, תתארח ביום רביעי 8.9 בשעה 13:00 בתוכנית הרדיו "כל ההופעות" שמגיש אלי לפיד ברשת ג' של "קול ישראל". כל השירים שיושמעו בתוכנית מבוצעים בהופעה חיה, ורובם הקלטות נדירות שמושמעות לראשונה ברדיו.

בתוכנית מספרת חוה אלברשטיין על ההקלטות החיות הראשונות שלה ב"מועדון הזמר" של "קול ישראל" בשנת ה-60'. בין ההקלטות גם גרסה מוקדמת לשיר "רמז", שלימים כיכב באלבומה המצליח "לונדון". את הגרסה הראשונית ל"רמז" הקליטה אלברשטיין במקור ב-1965 במילים אחרות, אותן כתבה בעצמה כשהייתה ילדה בת 12. השיר נקרא אז "הילד והציפור".

הקלטות נדירות, ביצועים מפתיעים

לפיד הפתיע את אלברשטיין כשהשמיע לה הקלטה נדירה של השיר "העיר באפור" בביצוע שלישיית פיקוד צפון בה היתה חברה יחד עם מרי פליקס וחיותה דביר.

הקלטה נדירה נוספת שהושמעה בתוכנית הייתה "שיר העמק" ("באה המנוחה ליגע") בביצוע אלברשטיין ובליווי קהל של 3,500 אנשים, שנכחו בבנייני האומה בירושלים בפסטיבל הזמר במוצאי יום העצמאות של 1967.

ביצוע נדיר נוסף הוא של השיר "חיוכים", שאת המילים הראשונות שלו כתבה חוה בעצמה ולאה נאור כתבה לו גרסה משופרת מאוחר יותר.

שירים נדירים נוספים שהושמעו בתוכנית הם ביצוע ביידיש לשיר "על הדרך עץ עומד", "קולות" בליווי פסנתר בלבד, "מקהלה עליזה" בקצב הסמבה, ביצוע משותף של אלברשטיין ומרסדס סוסה לשיר "אלפונסינה והים", ועוד.

"כל ההופעות" עם חוה אלברשטיין, רביעי 8.9.10, 13:00 ברשת ג', עורך ומראיין אלי לפיד.

>> צפו בלאונרד כהן שר "הללויה" מתוך די.וי.די חדש בהופעה חיה