אין תמונה
הסלולר גמר לו את הקול. סתיו נחום

"החברות הסלולאריות אולי מקדמות את המוזיקה בישראל, אבל את המוזיקה שלי הן כמעט גמרו עוד לפני שהתחילה", טוען הזמר והמתופף סתיו נחום, שהוציא לאחרונה את סינגל הבכורה שלו "שבת" בהפקת גלעד שמואלי ("הפרויקט של עידן רייכל"). וכאשר נחום מדבר על החברה הסלולרית שכמעט חסלה את המוזיקה שלו, הוא מתכוון בדיוק לזה. לפני כשנה, בעיצומן של הקלטות אלבום הבכורה, איבד את קולו לחמישה חודשים בעקבות ריב קולני עם נציג שירות לקוחות של החברה הסלולארית בה הוא מנוי.

"התחילו בעיות במכשיר", משחזר נחום. "הייתי אמור לקבל תיקון בחינם, או מכשיר חלופי, ומכל מיני סיבות לא רצו לטפל בזה והתרגזתי נורא. החלטתי, פעם אחת בחיים, לא להיות ילד טוב ולהפוך שולחנות. הגעתי למרכז השירות וצרחתי כמו שלא צרחתי מאז המריבות עם אמא בגיל ההתבגרות. פשוט איבדתי את זה לגמרי. בבוקר שאחרי התחילו כאבים, וכשניסיתי לשיר הקול פשוט לא סחב. עברתי חמישה רופאים עד שהאחרון ברשימה איתר שטף דם במיתרי הקול שלי. הוא אמר לי, בשיא הנונשלנטיות: 'אני מקווה שתוכל שוב לשיר'. שאלתי: 'מה זה מקווה? יש סיכוי שזה לא יקרה אף פעם'? אז הרופא אמר: 'כן', וככה השאיר אותי, עם אלבום שרוב השירות כבר היו גמורות, וחוסר ידיעה מוחלט אם אי פעם אוכל לבצע את השירים האלה שוב".

"הרגשתי נורא. עברו חמישה חודשים עד שיכולתי לשיר שוב"

-איך הרגשת?
"נורא. אין מילים לתאר את זה. העיסוק שלי במוזיקה היה תמיד ממקום של תיפוף. לשיר התחלתי בגיל מאוחר יחסית. זו הייתה הארה שנפלה עלי פתאום. הבנתי שאני יכול לבצע בעצמי שירים שאני כותב ומלחין, ודווקא כשהייתי ממש קרוב למימוש זה כמעט נעלם לי לתמיד. עברו חמישה חודשים עד שיכולתי לשיר שוב".

סתיו נחום (28) גדל בהרצלייה. אביו הוא עורך הדין אלי נחום, המתמחה בחוזי אמנים, מה שאומר שמבחינה ניהולית הוא מסודר. "אבא הוא היועץ הכי אמין בעיני, ואם צריך לחתום על חוזה והוא מאשר אני יודע שהכול בסדר", הוא אומר. לפני שהחליט לשיר סולו ניגן סתיו בהרכבים שונים שלא הגיעו רחוק, ואף הספיק לקבל "לא תודה" מנומס מרמי קליינשטיין שחיפש מתופף להופעות.

אז החליט להקים הרכב כלי הקשה בשם SG עם חברו הקרוב, השחקן גלעד אבנת, שתרם את ה G לשם המשותף. השניים מופיעים באירועים פרטיים, הופעות שנתנו לנחום בסיס כלכלי קבוע, שאיפשר לו, בין השאר, לבנות אולפן ביתי בו הוקלטו שירי האלבום שבדרך.

-איך הגעת למפיק מוזיקלי מבוקש כמו גלעד שמואלי?
"הופעתי באירוע בו גלעד ניגן עם עברי לידר, לפני ארבע שנים בערך, ופשוט ניגשתי אליו והתחלנו לדבר. שנינו מתופפים, אז בסיס לקשר טוב היה מההתחלה, וגלעד הוא אדם מקסים ונטול אגו מעבר להיותו מוזיקאי ענק. שנינו מנגנים בכמה כלים מלבד מתופים, כך שחסכתי הרבה כסף על נגנים. בתקופות בהן גלעד היה פנוי יחסית ניצלנו את הזמן להקליט כמה שיותר".

"אם יציעו לי להפוך את השיר לרינגטון אסכים. מגיע לי פיצוי"

-מתי יוצא האלבום?
"האלבום מוכן עקרונית, ומועד היציאה תלוי בהיענות הרדיו לשירים שלי. אלבום פיזי הוא מוצר נטול משמעות ממשית כיום, כי לזמרים ויוצרים יש כל כך הרבה דרכים אחרות להפיץ את המוזיקה שלהם. זה בעיקר כלי שיווקי, כי מביטים בך אחרת אם 'הוצאת אלבום'. אני בעיקר מופיע הרבה בכל הארץ ובמקביל מפיק מוזיקלית באולפן הביתי שלי זמרת בשם אודליה אקונין, שהייתה בלהקת הראגיי 'מיסטיק איי' והופיעה עם ההרכב 'טררם'".

-שנה מהיום: מבצע מצליח או מפיק מבוקש?
"שניהם".

-אם יציעו לך להפוך את "שבת" לרינגטון תסכים, או שאתה עדיין שומר טינה לפורמט הסלולארי?
"אסכים, בטח שאסכים. להיפך, אני חושב שחייבים לי. מגיע לי פיצוי על עגמת הנפש".

סתיו נחום יעלה מופע טריו אקוסטי בקפה ביאליק בתל אביב ב 4 ביוני ב-22:30, וב 19 ביוני ב-23:00 יופיע עם הרכב מלא במועדון "תמונע".