אביב גפן מתייחס לראשונה להתבטאויות האומללות שלו בטלוויזיה בגרמניה, שהסעירו רבים בישראל, ואומר: "זו היתה הכללה, זה היה אכן ניסוח מאוד מאוד לא מוצלח ויכולתי להגיד את הדברים בצורה אחרת לגמרי".

באמירות שקוממו רבים טען גפן כי הוא אמן נרדף בישראל, שכ-50 אחוז מתושבי המגינה רוצים במותו וכי שיריו מצונזרים. "אני היהודי החדש", אמר לגרמנים. עתה כאמור הוא חוזר בו מהדברים.

אבל הכל נסלח לגפן כנראה ולו בשל כשרונו הגדול במוזיקה. השבוע, וכפי שכבר פרסמנו לפני החג, חוגג גפן את כניסתו לפלייליסט של תחנת הרדיו הנחשבת ביותר Radio2  של הבי.בי.סי עם השיר "It's Alright". "מכל העולם מנסים להיכנס לכאן, ולא האמנתי שאצליח", אומר גפן.

"יש לי המון כבוד לפלייליסט בארץ, אבל פה נלחמים מול כולם - אואזיס, פלאסיבו, קולדפליי, פה זה המגרש של הגדולים. זה כאילו שאני בחללית אבוד בחלל ופתאום כדור הארץ שלח סיגנל שראו אותי. לקבל את ההכשר של הרדיו הספציפי הזה - נראה לי שזה הרדיו שהכי קשה בעולם להיכנס אליו".

"את מספר האמנים מחוץ לאנגליה שהצליחו להיכנס לפלייליסט של הרדיו הזה אפשר לספור על אצבעות כפות הידיים", מסביר מנהלו האישי באנגליה את חוסר האמונה, שבסופו של דבר התברר כמתנה גדולה עבור גפן לשנה החדשה.

"לא פשוט להיות כאן ולהשאיר את האדו בארץ ואני כמובן מתגעגע", מסכם גפן, שאלבומו הראשון באנגלית ייצא בקרוב בחו"ל, שם נמצא הרעב הגדול שלו להצליח.