הביצוע של טינה איברגימוב (תמונת AVI: mako)
הטיפ של שלומי שבת: "אם טינה תראה לנגד עינייה את אביה, הביצוע ייצא אמיתי" | תמונת AVI: mako

הערב ב"הכוכב הבא" יתמודדו עשרה זמרים על חמישה מקומות בנבחרת. מבין השירים אותם יבצעו, שני להיטים לועזיים גדולים: אדם לי ילחש בפזיזות את "Careless Whisper" של ג'ורג' מייקל, אילן אקרט ירצה שתאהבו אותו ב-"This Love" של מארון 5.

הנאמברים האחרים יוקדשו לשירים ישראלים אהובים. דוד דריי יעמוד בשער עם "עומד בשער" שיצר ושר עמיר בניון, יובל אלמלם תנסה לרסק את הלב עם "דמעות" של אייל גולן, שהם כהן יהיה רומנטי עם "שתיים בלילה" שכתב וביצע משה פרץ, עמית בן שבת תפרוש כנפיים כנץ עם "לפעמים" של להקת "היהודים", וליאור פרץ תיזכר במישהו מפעם עם "מישהו פעם" שחיבר וביצע עברי לידר.

>> מילות השירים שיושרו הערב בשירון מיוחד של אתר "שירונט"

שלושה זמרים אהובים, ששרו במקור שלושה שירים נוספים שיבוצעו הערב ב"הכוכב הבא", נותנים למתמודדים טיפים מיוחדים, רגע לפני התוכנית:

שלומי שבת, ששר במקור את "אבא", אומר לטינה איברגימוב: "כל פעם ששרים שיר שלי זה מרגש אותי, אבל השיר 'אבא' במיוחד נותן לי גאווה שזמרת צעירה בוחרת לבצע אותו. אני מאמין שטינה בחרה את השיר כי היא מאוד אוהבת את אבא שלה, כדי להצליח על הבמה, אם היא תבצע את השיר ותראה לנגד עינייה את אביה, הביצוע ייצא אמיתי ואותנטי. אני מחזיק לה אצבעות".

הביצוע של אלון טאוב (תמונת AVI: mako)
הטיפ של גלי עטרי לאלון טאוב: "לשיר לפי המשפט: 'שיר הרוח על המים', לזרום עם השיר כמו מים" | תמונת AVI: mako

על הביצוע המתקרב של אלון טאוב לקלאסיקה שלה "דרך ארוכה", אומרת גלי עטרי: "קודם כל לשמוע זמר גבר שר את השיר ומפרש אותו בדרכו בצבע אחר, כבר נותן לשיר טוויסט מעניין. אני ממליצה לאלון לשיר כמו שאומר הציטוט מתוך השיר 'שיר הרוח על המים', הכוונה היא - להרגיש את המשפט הזה ולזרום עם האוירה של השיר, להרגיש את הטקסט ולזרום איתו, תרתי משמע, גם בהגשה וגם כמו מים זורמים. ובעיקר למצוא את עצמו, את הזהות שלו דרך השיר, ואז זה יעבוד. לא לשיר כמו אף אחד אחר, אלא רק את עצמו".

רוית פדן (צילום: רונן אקרמן,  יחסי ציבור )
הטיפ של אריאל זילבר: "המפתח טמון בדיוק של הביצוע, אבל אני מאמין שרוית תוסיף לשיר משהו ממנה" | צילום: רונן אקרמן, יחסי ציבור

אריאל זילבר מייעץ לרוית פדן, שתשיר את הבלדה המפורסמת שלו "ואיך שלא": "אני חושב שצריך לנסות ולדייק בביצוע עד כמה שאפשר, לדעתי ולטעמי המפתח טמון בדיוק. כאשר אני מבצע שיר של מישהו אחר, וגם שירים שלי, אני משתדל לדייק ולשיר את השיר כמות שהוא, אבל זו דרכי.

"לי קשה להגיד לאנשים איך לשיר, כי שירה בעיני זה דבר אישי. אני מאמין שהיא תוסיף לשיר מעצמה. הקול שלה בטח שונה משלי, אבל המנגינה הרי אותה מנגינה. ככל הנראה העיבוד יהיה גדול יותר מהמקור, כי הרי צריך ליצור רושם כלשהו, וזה כבר דבר אחר. עיבוד גדול מוסיף דרמה. אישית אני לא מתחבר לדרמה שכזו, אבל הטעם שלי הוא לא זה שקובע . בכל מקרה אני מאחל לה בהצלחה גדולה, כי השיר יפה, אחד השירים שלי שאני הכי גאה בהם".

>> "רואה כוכבים": ביקורות "הכוכב הבא"