אין תמונה
"לא למדתי ברימון ולא גילו אותי בכוכב נולד, אז כנראה שאין לי הגדרה". סיגל שחמון

סיגל שחמון חגגה החודש 38, גיל שבו מקבלים החלטות להמשך הדרך. אחת ההחלטות שקיבלה היא לחזור להיות זמרת. שבע שנים אחרי אלבום הבכורה "חלומות" היא כבר בחזרות למופע חדש אליו תצא יחד עם הוצאת האלבום השני. היום היא מוציאה מתוכו את השיר השני, "לאן מכאן", אותו כתב והלחין יונתן תורג'מן, אחיינו של אודי תורג'מן, שעיבד והפיק את האלבום יחד עם ליאור שושן.

"אני עובדת איתם כבר כמעט שלוש שנים והיה לי הרבה זמן גם לבחור את השירים וגם לעבוד עליהם", מספרת שחמון. "זו היתה תפירת חליפה. ליקטנו 9 רצועות מתוך 40 שירים. היתה הרבה עבודה, לראות אם זה מתאים לקול שלי ולסגנון ולראות אם אני מתחברת לטקסטים ממש עבודה תו תו".

-מתי החלטת שאת חוזרת לקריירה של זמרת?
"זה לא ממש עזב אותי, אבל לא היה לי זמן. היו כמה שנים משמעותיות בחיים שלי שבהן אמא שלי עליה השלום היתה חולה. זה הותיר המון כאב, אבל לא זמן לעשות מוזיקה. אחרי זה התחתנתי, הריתי, ילדתי ואמרתי שצריך להתחיל כי תמיד אין זמן. בסוף החלטתי להגשים את מה שאני מאוד אוהבת.

"בראש ובראשונה אני עושה את זה כי אני לא רואה את החיים שלי בלי מוזיקה זה בילט-אין אצלי, לא כדי למצוא חן. אשמח אם ישמיעו ברדיו ויהיה שכר לעמלי הרב, כי זה מסע לא קצר ולא פשוט, אני רוצה שבסוף ייקחו פיסה ממני".

"לא יהיה קל לאנשים לקבל את הסוויץ' שאני שוב זמרת"

-אחרי 15 שנה בשואו ביזנס, בעיקר בטלוויזיה, יקבלו אותך שוב כזמרת?
"לא יהיה קל לאנשים לקבל את הסוויץ', אבל היום יש זמרים שמשחקים ושחקנים ששרים. לי אין את הבעיה הזו אבל אני יכולה להבין את כוח ההרגל, כי רגילים לראות אותי על המסך הרבה שנים והיו רוצים שאהיה שם. קשה לשנת הרגלים ומבקשים שאם את מנחה אז רק תנחי, או אם את שרה אז רק תשירי. אבל כשאתה עושה מוזיקה שהיא טובה ומדברת זה פחות קשה. אפשר לעשות הרבה דברים וכלום לא טוב ואפשר מעט דברים ומצוין. אם השיר טוב הוא טוב, אין מחשבות על 'עכשיו היא זמרת אז לא נקשיב לה'. עורכי מוזיקה ומבקרים אולי, אבל כשהמוזיקה טובה היא טובה אז אין שאלות. אני מאמינה שיאהבו".

"זה חשוב לי כי אחרי 15 שנה בטלוויזיה לא ממש מכירים אותי וכשאתה עושה מוזיקה אתה מגיע ישר ללב של המאזין. זה גם בלי לראות, אתה מאבד את התעתוע ופשוט מקשיב. זה הקסם, להיות חשוף, בלי מחסומים".

-כזמרת מה את מביאה שאין לאחרות?
"אני חיה מוזיקה מגיל צעיר. ניגנתי שנים על פסנתר מוזיקה קלאסית, זה תמיד היה בתוך חיי. זו לא גחמה של רגע. לא למדתי ברימון ולא גילו אותי בכוכב נולד, אז כנראה שאין לי הגדרה. פשוט אני אוהבת לשיר. אני מביאה את עצמי ואין את זה לאף אחד אחר. להביא את עצמך זה רק אתה יכול".

 "במקצוע כמו שלי לא קל לשרוד לאורך שנים"

-קשה לחזור לאינטנסיביות של הקלטות וחזרות?
"אני רגילה לעבוד קשה ולוקחת שיעורי פיתוח-קול. אתה לומד איך לא לגמור את הקול שלך, מתאמן לריצות ארוכות. הנה, היום, אחרי שעתיים חזרה אין לי שום בעיה. לשמחתי החדר כושר הקולי עובד והוא מאסט בדרך".

-וחוץ ממוזיקה?
"פתחתי חברה שנותנת שירות אינפורמיישל, שיוצרת פרסומות עם מידע ישיר. המצר מוכר את עצמו. נהייתי אשת עסקים כי צריך למנף את עצמך כדי להגשים חלום כמו מוזיקה. בכלל צריך למנף את עצמך, לחשוב ולהתפתח כדי להתפרנס, כי במקצוע כמו שלי לא קל לשרוד לאורך שנים".