בשמלה כחולה קטנה ורעמת תלתלים גדולה נכנסה עלמה זהר לבית הקפה. יש להניח שכמעט כל יושביו הכירו מצוין את שיריה, שאי אפשר היה לברוח מהם בשנה האחרונה, ולמרות זאת אף אחד לא הטריח את עצמו למבט נוסף בבחורה האנונימית, שבחרה להתיישב ליד השולחן הנסתר ביותר שאיתרה.

עלמה זהר מתקשה להכיל את ההצלחה

פגשנו אותה בשיאו של מה שכונה "נחשול עלמה זהר". רק לפני רגע היא היתה מלצרית גרושה בחצי משרה ופתאום היא זמרת השנה, סיפור ההצלחה הכי גדול ומפתיע של ההתקופה האחרונה במוסיקה הישראלית. הלהיטים שלה לא מרפים מהמקום הראשון במצעדים ושוברים את שיאי ההשמעות ברדיו, האלבום שלה נמכר כמו לחמניות חמות והפך מיד לאלבום זהב, היא מחובקת על ידי כל מבקרי המוסיקה, קוטפת כמעט כל תואר אפשרי ועוקפת בנונשלנטיות קולגות כריטה וקרן פלס.

מישהי אחרת כבר היתה חוגגת את ההצלחה בתוכניות אירוח, ממנפת את עצמה בשורת כתבות צבע אוהדות ומעכסת בכל אירוע יחצני. אבל עד היום עלמה זהר סירבה בכל תוקף להתמסר. ההצלחה תפסה אותה בגיל 31 לא מוכנה. היא מתקשה מאוד להכיל אותה, נעה כמטוטלת ממפגני ענווה לגינוני כוכבנות ושטופת חרדה שפרטיותה תחולל. לנו הסבירה שהיא הכי מפחדת מהיום שבו תכנס לבית קפה וכולם יזהו אותה. עבורה מדובר באובדן החופש שמאפיין את סיפור חייה. היא הספיקה להתחתן ולהתגרש, לנדוד ברחבי הארץ, לעבוד כבייביסיטר, כשוטפת כלים, כנגרית בהרי יהודה וכקופירייטרית במשרד פרסום תל אביבי, וגם לחגוג בקומונות סוערות ולהסתגר מהעולם עם הכלב שלה בדירת חדר בשיכון עלייה.

יענקל'ה רוטבליט הוא "ההורים" של עלמה זהר

אולי התמסרות להצלחה משולה בעיניה להתחייבות, שתקשה עליה לפתוח עוד פרק בחייה אחרי שתשתעמם ממנעמי הפלייליסט של גלגל"צ. ואולי עלמה פחות מתרשמת מהכוכבות לאחר שבגיל 4 נישאה אמה ליענק'לה רוטבליט שחבריו ליצירה, כמו אריק איינשטיין, שמוליק קראוס, יהודית רביץ, שלום חנוך ושלמה ארצי, היו אצלה כבני בית.

רוטבליט הוא היום "ההורים" שלה לאחר שאביה, ישראל זהר, עבר להתגורר באנגליה כשהיתה ילדה ואמה, אורנה, נפטרה מניוון שרירים כשעלמה היתה בת 20. רוטבליט סעד לבדו את אמה במסירות במשך שלוש שנים. היום, להבדיל, האיש ששיריו הפכו לנכסים תרבותיים מלווה מהצד את עלמה בדרכה החדשה והמבלבלת. הוא מחייך כשהיא מתעקשת להצטנע ולהקטין מהצלחתה, מבליג כשהיא מתקוממת על מה שמתפרש בעיניה כפלישה לחייה האישיים, מוחל על כבודו כשהיא מציבה את עצמה מעליו כיוצרת ונפעם, כמו כולם, מסיפור ההצלחה הזה של עלמה הכובשת והסוערת.

הראיון המלא עם עלמה זהר ישודר בתוכנית "עובדה" עם אילנה דיין, ערוץ 2, יום שני 2/2, בשעה 21:00