קורט קוביין (צילום: Frank Micelotta Archive, GettyImages IL)
התחפשתי לערס עם שרשרת של "חי" | צילום: Frank Micelotta Archive, GettyImages IL

פורים הוא חג של שמחה. חג שבו מצווה לשתות ולשמוח: "עד דלא ידע בין ארור המן לברוך מרדכי". חג שבו הגבולות מטשטשים, מסכות מסתירות ומלבושים מכסים. הכי קרוב במוזיקה לתחפושות הוא גרסאות הכיסוי שמביאות אינטרפטציה חדשה, מי יותר מי פחות, על שירים מוכרים. אספנו לכם כאן כמה שירים שהתחפשו, אתם מוזמנים להאזין, רצוי בליווי רעשן, ככה שאם אתם לא אוהבים אתם יכולים להשתמש במנהג הפורומי לפיו כאשר מוזכר שמו של המן הרשע מקשקשים ברעשן כדי לא לשמוע.

Lithium

כל כך פשוט, מסתבר, להפך שיר רוק כסחני המלווה בניתוץ גיטרות על הבמה, לשיר ילדים. כל מה שצריך זה כמה זוגות גרביים, או כך לפחות ניסו לעשות הפוליפוניק ספרי עם אחד השירים הכי גדולים של נירוונה. צפו ותבינו. אפילו קורט קוביין היה אוהב.
מדד העד דלא ידע- ברוך מרדכי

Comfortably numb

לעשות גרסת כיסוי לשיר של פינק פלויד, זה דבר שדורש תעוזה. ותעוזה זה משהו שיש לסיזרס סיסטרס. כשמן כן הן: לקחו את השיר המרגש והמדהים של הפינק פלויד, גזרו אותו במספריים עד דק והרכיבו מחדש. אני לא מצליחה לשרוד את גרסת הכיסוי הזו עד תומה. מוזמנים לנסות בעצמכם.
מדד עד דלא ידע- המן הרשע

מלך הפופ חוזר (תמונת AVI: חדשות)
התחפשתי לבן אדם | תמונת AVI: חדשות

Billie jean

מה הקשר בין מייקל ג'קסון לכריס קורנל? אז זהו שרק גרסת הכיסוי הזו. קורנל לוקח את הלהיט של מייקל ג'קסון והופך אותו לשיר קטן ,מקסים ומלא נשמה ועדיין מצליח לשמור אמונים למקור בניואנסים קטנים.
מדד עד דלא ידע- ברוך מרדכי

My humps

רגע לפני שאלניס מוריסט החליטה להרוג אותנו משעמום היה שיר קטן חמוד ונטול יומרות של הבלאק אייד פיז ,שיר שהזיז לנו את התחת ועשה לנו שמח. לזה קוראים רצח בדם קר.
מדד עד דלא דע- המן הרשע

Big Yellow Texi

על מה חשבו חברי להקת קאונטינג קרוז כשהחליטו לעשות גרסת כיסוי לשיר הזה? משיר מקסים ומיוחד בקול פעמונים של ג'וני מיטשל קיבלנו שיר מעצבן בקול מתאמץ. הדבר היחיד שאפשר לומר לזכותו שאולי אם המקור לא היה קיים- אפשר היה להתייחס אליו קצת יותר בסלחנות.
מדד עד דלא ידע- המן הרשע

קולדפליי, גראמי 2009 (צילום: Kevin Winter, GettyImages IL)
התחפשנו לפרס גראמי | צילום: Kevin Winter, GettyImages IL

God put a smile on your face

מכירים את אלו שממש משקיעים בתחפושת שלהם עד שאתם כמעט לא מזהים אותם? גרסת הכיסוי הנ"ל היא כזאת. מארק רונסון לקח את השיר הקולדפליידי הטיפוסי והפיח בו חיים, עד שהחזיר לשם השיר את משמעותו ושם חיוך על פניי כל השומעים אותו.
מדד עד דלא ידע- ברוך מרדכי

 

Hurt

כשניין אינץ' ניילז שרים את שיר המופת הזה, הוא מלא בשנאה ובזעם, מלא במכאובי התבגרות (הוידיאו קשה לצפייה- ראו הוזהרתם) ג'וני קאש נותן לשיר הזה משמעות מצמררת ממרומי גילו. שיר של השלמה וכאב שהופך להמנון עצוב עצוב, אולי אפילו להספד.
מדד עד דלא ידע- ברוך מרדכי

Love will tear us apart

מכאובי אהבה הוא נושא נפוץ בשירים. אחרי הכל אם לא נשיר על זה, מה נשאר לנו? ג'וי דיויזון מספרים לנו בשירם על דרכה של השגרה לנגוס באהבה ולשבור לך את הלב . נובל ווג לוקחים את הגרסה המלוכלכת הזו והופכים אותה לגרסה עדינה וסכרינית. זה כל כך מתוק שכמעט מתחשק לך שהאהבה תקרע אותך לגזרים.
מדד עד דלא ידע- המן הרשע

Seven nation army

חשבתי שיהיה קשה לעשות גרסה כלשהיא לשיר הכל כך מדויק הזה של הוויט סטרייפס, שבאמת מזכיר מקצב צבאי משהו, כפי שנרמז בשמו. והנה תומר ג'י מביא את מה שהייתי קוראת לו "גרסת הקיץ". חשבתי שכל רמיקס לשיר הזה אני אשנא, אבל הופתעתי לגלות שבעת ההאזנה אני לא מפסיקה לזוז...
מדד עד דלא ידע- ברוך מרדכי

ואחד ישראלי:

I Kissed a girl

קייטי פרי בתפקיד המפתה התורנית, תוהה עם החבר שלה יכעס בגלל שהיא נישקה בחורה ואהבה את זה. את הסיפור הזה כבר שמענו ממיקה קרני. בביצוע של עברי לידר לעומת זאת השיר הזה הופך לשיר עצוב ומבלבל על זהות מינית. ואם אתם ממש חייבים אז יש גם גרסת בנים.
מדד דלא ידע- ברוך מרדכי