גראמי 2014, דאפט פאנק (צילום: Jason Merritt, GettyImages IL)
מגיעים לטקס הגראמי. דאפט פאנק | צילום: Jason Merritt, GettyImages IL

גראמי 2014, דאפט פאנק (צילום: Kevork Djansezian, GettyImages IL)
מופיעים על הבמה | צילום: Kevork Djansezian, GettyImages IL
גראמי 2014, דאפט פאנק (צילום: Kevork Djansezian, GettyImages IL)
מקרוב אפשר לראות קצת | צילום: Kevork Djansezian, GettyImages IL
גראמי 2014, דאפט פאנק (צילום: Kevork Djansezian, GettyImages IL)
"השרוף" כבר היה מזמן מוריד. זוכים בפרס ב"גראמי" | צילום: Kevork Djansezian, GettyImages IL

גראמי 2014, דאפט פאנק (צילום: Kevork Djansezian, GettyImages IL)
הי, אישה בלונדינית, רוצה להכיר שני רובוטים נחמדים? | צילום: Kevork Djansezian, GettyImages IL

טקס פרסי ה"גראמי" שנערך בלילה שעבר בלוס אנג'לס סיפק את התשובה מי הוא הרכב הפופ המוביל בעולם כיום - דאפט פאנק הצרפתים זכו בשלושה פרסים יקרי ערך: "אלבום השנה" על "Random Access Memories", אלבומם הרביעי שיצא השנה, ו"הקלטת השנה" ו"ביצוע השנה בפופ להרכב", על הלהיט הענק “Get Lucky” עם פארל וויליאמס.

"דאפט פאנק" ופארל וויליאמס ביצעו על הבמה בטקס ה"גראמי" את אחד הנאמברים השמחים של הערב - שנפתח עם הלהיט הענק "Get Lucky" יחד עם סטיבי וונדר האגדי, ונייל רוג'רס, הגיטריסט והיוצר מלהקת "שיק", אחר כך קטע מהלהיט "Lose Yourself to Dance", של "דאפט פאנק", שנייל רוג'רס השתתף בכתיבתו, את "Freak Out" של להקתו "שיק", ולקינוח את "Another Star" של סטיבי וונדר.


214126221557 by YardieGoals

היתה זו מחרוזת דיסקו שהקפיצה את האולם כולו והרקידה אפילו את פול מקרטני ורינגו סטאר מ"הביטלס", ביונסה שנראתה מחייכת בקהל וסטיבן טיילר מאירוסמית' שביצע תנועות ידיים מוזרות. הכי קול.

אחלה מוזיקה, אבל איך הם נראים?

שלוש פעמים עלו חברי "דאפט פאנק" לבמה לקבל פרסים, ופעם אחת עלו להופיע, כשהם לבושים בחליפות לבנות. את הכניסה שלהם לטקס הם עשו כשהם לובשים דווקא חליפות שחורות. ועדיין, אף אחד לא ראה פרט אחד בולט  - את הפנים שלהם.

כבר כ-15 שנה, מאז שנת 1999, שחברי הצמד "דאפט פאנק", גאי-מנואל דה הומם-קריסטו ותומס בנגלטר (אלה שמותיהם), מופיעים בפומבי אך ורק כשהם עוטים על ראשיהם מסכות של רובוטים. ל"גראמי", אגב, הם הגיעו עם מסכות שעוצבו בסגנון המסכות מסדרת "Star Wars", של דארת' וויידר וחייליו.

למה הם מסתתרים מאחורי מסכות? תומס בנגלטר סיפר בזמנו ש"היתה לנו תאונה באולפן, עבדנו על הסמפלר, ובדיוק בשעה 9:09 בבוקר ב-9 בספטמבר 1999, הסמפלר שלנו התפוצץ. כשאמדנו את הנזקים גילינו שהפכנו לרובוטים".

אלא שבגנלטר ודה הומם-קריסטו הם ממש לא רובוטים, אלא אנשים בשר ודם, שאף צולמו בפומבי לפני שנת 1999 ואפילו אחריה, עם פניהם האמיתיות. וככה הם נראים, כפי שצולמו במשרדי חברת התקליטים שלהם "סוני-קולומביה", וכפי שנראו לפני שנת 1999.

דאפט פאנק ללא מסכות (צילום: buzzfeed)
דאפט פאנק ללא מסכות במשרד חברת התקליטים "קולומביה | צילום: buzzfeed

דאפט פאנק ללא מסכות (צילום: buzzfeed)
אולי במקום להשקיע באולפן נקנה דירה בנתניה? דאפט פאנק ללא מסכות לפני שנת 99' | צילום: buzzfeed

דאפט פאנק ללא מסכות (צילום: buzzfeed)
אחי, שים לב על הצרפתייה ההיא. דאפט פאנק ללא מסכות לפני 99' | צילום: buzzfeed