אין תמונה
"אנחנו מאוד קרובים, דאגתי לה מאוד". סיון שפירא ואסף לוי

הזמר אסף לוי, בן 30 מחדרה, פועל כבר כמה שנים בז'אנר הדתי-מזרחי, הוציא עד כה שמונה סינגלים ובקרוב יוציא את אלבום הבכורה "לא בחלומות". הסינגל השמיני מהאלבום הוא חידוש לקלאסיקה הישראלית "סיון" של יגאל בשן. את השיר הקליט לוי עבור בת דודו, סיון שפירא, בת 29 מחדרה, שחזרה ארצה לפני כחודש אחרי שנעלמה לחמישה חודשים בתאילנד.

-אסף לוי, מה קרה איך קרה?
"בת דודה שלי סיוון שפירא באה ממשפחה חרדית. היא היתה אמורה להתחתן בשידוך לפני תשעה חודשים. החתונה התפוצצה כי המשפחה שלה לא רצתה את החתן ולא קיבלה אותו, הם חשבו שהוא לא בשבילה. אבל הריב הרציני היה עם המשפחה שלו, כי היא הודיעה על ביטול החתונה ונהיה שם בלגן אדיר".

-ואיך היא הגיעה לתאילנד?
"אחרי הפיצוצים שהיו עם המשפחות היא נעלבה והחליטה לנקות את הראש. היא נסעה לתאילנד עם שתי חברות, אמרה שהיא נוסעת לחודש. אחרי חודש החברות שלה חוזרות לארץ והיא לא, נעלמה, ניתקה קשר, ואף אחד לא ידע איפה היא. אני והיא קרובים, אז אני הייתי אית בקשר בהתחלה, בשלושת השבועות הראשונים, אבל אחר כך היא נעלמה גם לי והסתירה גם ממני את מה שקרה איתה".

-מתי הבנתם שיש פה בעיה?
"עובר שבוע ועוד שבוע והיא לא מתקשרת וכולם בפלונטר רציני. דאגתי לה מאוד, כמו כל המשפחה. עירבנו את בית חב"ד בתאילנד ועוד גוף נוסף שדואג שם לישראלים. היה הרבה בלגן. יצאו מהארץ הרבה אנשים שאנחנו מימנו אותם בכסף כדי לחפש אותה. אני עצמי לא יכולתי לטוס לתאילנד, אבל הוצאתי הרבה כסף על משלחת החיפוש. בגלל שהמשפחה שלה חרדית הם לא יצאו עם זה לתקשורת ולא רצו שאף אחד יידע".

-ובסוף מצאו אותה.
"היא נמצאה אחרי חמישה חודשים בתאילנד, גרה שם עם בחור ישראלי, קיבלה את השיעור שלה לחיים. היא חזרה לארץ לפני כחודש. קיבלתי אותה בשדה תעופה. היא לא חזרה הביתה לחדרה, כי היא עדיין ביב עם המשפחה שלה. הם ראו אותה אבל היא כבר לא גרה אצלם, אלא נסעה לחברה ברמת השרון שהיא גרה אצלה עד היום. הצעתי לה לבוא לגור אצלי אבל היא אומרת שזה בחדרה וקרוב מדי למשפחה שלה. היא לא מוכנה לחזור למה שהיא היתה לפני כן. היא גם ירדה הרבה מבחינה רוחנית".

אין תמונה
"הבית שלי הוא חרדי אבל אני משמח את כולם, גם חילונים". אסף לוי

-ואיך נולדה גרסת הכיסוי?
"ישבתי באולפן עם חבר טוב שלי, עמי בן אבו, הקלידן של מאור אדרי, והתחלנו לשיר את השיר. עלה הרעיון להקליט אותו וזה יצא ככה ספונטני. אמרתי שאני חייב להוציא את זה. היתה לי הרגשה בלב שזה צריך לצאת. זה גם שיר נוסטלגי שאני אוהב, שיר שתמיד הייתי מקדיש לה אותו בערבי קריוקי".

"סיון התרגשה מאוד מהשיר, בכתה"

-איך סיון הגיבה כששמעה את השיר?
"היא בכתה, התרגשה מאוד".

-מתי האלבום שלך בחוץ?
"'סיון' הוא הסינגל השמיני. אחרי העומר ייצא עוד שיר ואז ייצא האלבום. זה אלבום ראשון שלי, יש בו שירים מעורבים דתי, חילוני, בלדות, קצבי. אני מופיע במועדונים, חתונות, בר מצוות, מופיע לחילונים ודתיים. הולך עם ציצית, כיפה שחורה ובגדים חילוניים. הבית שלי הוא חרדי אבל אני משמח את כולם, כל העולם. אני רוצה לבוא ולשיר לא משנה בפני מי. אני גם מופיע בחו"ל בקהילות יהודיות - צרפת, קנדה, הונגריה".

-יש לך משפחה?
"נפרדתי ממישהי והיום אני רווק מאושר. אין לי ילדים. אולי מסתובבים בארץ כמה ילדים שלי ואני לא יודע עליהם".