אין תמונה
"הצלחתי לשמור אמונים לקהל הוותיק שלי, וגם להגיע להרבה מאזינים חדשים"

"קורה שאני הולך בשדרות ח"ן בתל אביב, ואישה ניגשת אלי ואומרת כמה התרגשה מהביצוע שלי לשיר 'האמנם' בפרויקט 'עבודה עברית2', ובאותו יום יכול מישהו אחר להגיד לי: 'מה פתאום התחלת לשיר בעברית? היה לך רע ביוונית'? בעיני, שתי הביקורות ראויות באותה מידה", טוען שלומי סרנגה בעקבות גל ההשמעות הנוכחי ללהיטו החדש "מונו", שייכלל באלבום האולפן הראשון שלו מזה ארבע שנים, אותו הוא מסיים להקליט בימים אלה.

אחרי מכירות של 140 אלף עותקים מהדיסק "חגיגה יוונית", מתכנן סרנגה לשלב באלבום החדש שירים בשתי השפות. "מונו", שכתב יוסי גיספן והלחינה דקלה, הוא ממשיך דרכו של הביצוע המחודש המדובר ל"עוד יום יבוא" עם זהר ארגוב ז"ל, שבעזרת מיטב טכניקות האולפן לא רק שר עם סרנגה, אלא גם כיכב לצידו בוידיאו קליפ.

בין לבין כבש סרנגה פעם נוספת את לב העורכים המוזיקליים ברדיו, הפעם בזכות ביצוע מדהים ל"האמנם" של חווה אלברשטיין, שהקליט לפרויקט "עבודה עברית2" בעיבוד מוזיקלי של יוני בלוך. על פניו, חיבור תמוה בין הכישרון הצעיר והחלון לים התיכון. בפועל, ציון דרך בקריירה של שניהם.

"אין ספק שקהל גדול שלא ידע בעבר מי זה שלומי סרנגה, או סתם לא הקשיב לשירים שלי, שינה יחס כלפי בעקבות הביצוע הזה", הוא מודה. "לא אכלול את 'האומנם' באלבום הבא שלי, כי מבחינת הסגנון הוא לא מתאים. זה שיר מאוד נוגה, ואני רוצה עכשיו לעשות שמח, גם בעברית וגם ביוונית. מה שכן, אני מתכנן להמשך השנה אלבום שלם שכולו שירים בעברית, שחלקם כבר הוקלטו, ובהחלט יתכנו שיתופי פעולה נוספים עם יוני בלוך, כי אהבתי מאד את העבודה איתו".

-בעבר הצהרת שלא תקליט חומרים מקוריים בעברית. מה השתנה?
"כל הכללים בשוק שונים כיום. זמר שרוצה לשרוד צריך את הרדיו, ומה לעשות שאת השירים שלי ביוונית לא שידרו למרות שמאות אלפים קנו דיסקים שלי? אבל שלא ישתמע מזה שאני שר בעברית רק מחוסר ברירה. ברגע שהחלטתי לעשות את הצעד הזה, התמסרתי בהנאה גדולה. זה כמו לגלות עולם חדש דווקא במקום הכי קרוב לבית.

"בכלל, עושה טוב לזמרים להמציא את עצמם מחדש אחת לכמה שנים. 'מונו' נכנס לכל הפלייליסטים, כולל בגלגל"צ, וריגש אותי לפתוח רדיו ולשמוע את עצמי. אני מרגיש שהצלחתי לשלב נכון. גם לשמור אמונים לקהל הוותיק שלי, וגם להגיע להרבה מאזינים חדשים".

-ארבע שנים בלי אלבום חדש זה הרבה זמן לכל אמן, על אחת כמה וכמה בז'אנר הים-תיכוני, שקהל היעד שלו מצפה ללהיט חדש אחת לכמה חודשים.
"זה נכון, אבל לא נעלמתי. הופעתי הרבה בטלוויזיה, עשיתי פרסומות, הקלטתי שני דואטים נוספים עם מושיק עפיה, ובמקביל 'חלום מתוק' זה להיט שממשיך לעבוד חזק עבור שנינו. גם 'האמנם' היה להיט רדיו ענק. אז לא הבאתי הרבה שירים חדשים, אבל גם לא שאלו לאן נעלמתי. נתנו לי את הזמן שלי לעבוד לאט ויסודי על האלבום החדש, ובמהלך השנה הקרובה אפצה בגדול כל מי שחיכה לי בסבלנות".