כשנה עברה מאז ששרי גבעתי השיקה את אי.פי הבכורה שלה, והיום היא מוציאה את "X Song", סינגל ראשון מהפרויקט הבא, באנגלית, בהפקתו המוזיקלית של תמיר מוסקט, המפיק המוזיקלי המבוקש בתעשיה המקומית בימים אלה. גבעתי עצמה כתבה את המילים, והקלידן שלה הוד מושונוב הלחין.

"כתבתי את השיר כתוצאה מפסיפס של תחושות", אומרת גבעתי. "בכל פעם שאני מנסה להחיות מישהו ששמתי אותו במקום של אקס, אקס רומנטי. יש אי שם גברים שהשיר הזה נכתב עליהם, על זכרונות שלי מכמה מקרים שעליהם אמרתי שהם לא טובים לי. השיר משחזר לי את אותם דברים. אבל האקס הוא לא האישיו. האישיו הוא השיר. אני שרה בהתחלה שלו: 'מה שקורה היום יהיה הבלוז של מחר', וזה מה שחשוב שבסופו של דבר שחררתי את היצירה שלי".

-החבר החדש שלך משכיח את הזכרונות ההם?
"אפשר לומר. זו אסופה של זכרונות, אז זה הרבה יותר סבבה. השיר לא מחזיר אותי למקום ספציפי, אלא לכמה חוויות ביחד. יש טלטלה כזו של למה אני עושה את זה לעצמי. אבל זה בסדר".

שרי גבעתי (צילום: ראובן שניידר )
"אני שומעת מוזיקה מחו"ל, לא מהארץ". שרי גבעתי | צילום: ראובן שניידר

-השירה שלך כאן מזכירה את אסף אבידן
"אתה השני שאומר לי את זה. גם מישהו מ'לייב ניישן' אמר את זה על הקאבר שלי ל'Granade'. אסף הוא חבר, אז תודה על המחמאה. יש בשיר גם משהו מהמוזיקה שלו ומהבלקן ביט בוקס, כי זה תמיר הפיק".

-השבוע כבר תופיע עם השיר בפסטיבל הפסנתר.
"כן, זה מופע אקוסטי מיוחד. הוד מושונוב מנגן איתי ובחור בשם יו שקורא לעצמו ריג'ויסר. אנחנו עושים עיבודים מיוחדים לשירים שלי. יהיו שם ארבעה שירים לגמרי חדשים, כולל X Song".

-לאיזה כיוון הולך האלבום החדש?
"קוראים לזה 'פרויקט', כי אנחנו עוד לא יודעים מה ייצא ומתי. זו צורת עבודה דינאמית, בהחלטות של מה להוציא מתי ולאן. אני עובדת עם הוד מושונוב הלחין, והגיטריסט עמית שגיא שמעבדים אותי בחזרות ובהופעות. באולפן זה הרבה יותר שלם, עם תמיר שמפיק אותי מוזיקלית. העבודה איתו מדהימה גן עדן של מוזיקה. הכל קורה כל כך נכון ומרגיש כל כך מדויק. זה מה שקורה כשאתה יודע מה אתה רוצה. היום אתה בוחר את הבן אדם בגלל שמה שהוא עושה זה מה שאתה צריך. הבנתי את זה אחרי שעבדתי עם גיא ויהל באי.פי. הקודם. הם עזרו לי להבין מי אני ומה אני רוצה".

-מי את ומה את רוצה?
"(צוחקת) קשה לתחום במילים. אפשר להגיד ששומעים סוג של מוזיקה ויודעים לאן לשייך אותה. אתה כתבת עלי, שזה צריך לקרות בכלל בניו יורק. והחברה שמפיקה ונותנת את התקציב, 'מאגנה', היא באמת מניו יורק. הם פנו אלי אחרי שהופעתי בפסטיבל 'South By South West' והיו לי כמה הופעות בניו יורק. אני שומעת מוזיקה מהעולם, לא מהארץ. אני מושפעת משם. מה שאני יוצרת יש לו ניחוח של חו"ל, כמו שידעת לכתוב. יש הרבה אנשים בארץ שזה מה שהם שומעים. שכן שומעים אסף אבידן ובלקן ביט בוקס. אני לא מכוונת עם המוזיקה שלי, אני עושה את מה שאני מרגישה ואוהבת לשמוע. ניסיתי בעברית וזה יצא מקולקל. אז אני עושה מה שאני אוהבת, בגלל שיש אנשים שרוצים לשמוע ויש הצעות להופעות וחברה שמפיקה. אבל אני לא ביזנס וומן בעולם המוזיקה, מה שיהיה יהיה. אני מאמינה שהפרויקט ייצא בהמשך השנה".

-מה עוד עבר עליך בשנה שמאז ההשקה?
"מהאי.פי שלי הקודם השיר 'Loosing' נכנס לסרט עם דיוויד דוכובני בשם 'Louder Than Words'. השיר 'Darling' נכנס לסדרה 'היפה והחיה' של רשת CW".

-ומחוץ למוזיקה?
"עשיתי תפקיד ב'הרקולס' בתלת מימד שיוצא בפברואר 2014. יד ימינה של המלכה, שאותה מגלמת שחקנית מ'משחקי הכס'. אני שם בתפקיד אחת הדמויות המרכזיות".

-שחקנית הוליוודית לכל דבר.
"זה רק סרט גדול ראשון. וכן, אני שחקנית. עשיתי עכשיו תפקיד אורח ב'הבלתי מנוצחים 3' עם מל גיבסון, הריסון פורד, סטאלון ושורצנגר. הצטלמתי בשבוע האחרון של הצילומים לסרט, שייצא גם שנה הבאה. אני חיה בארץ וטסה לעבוד שם כשצריך. אלה חיים מצוינים. הצילומים הם במקומות כמו בניו יורק ובולגריה. הכי כיף לגור בארץ ולטוס לעבודה".

-אפשרי לשמור על חבר כשכל כך עסוקים?
"הכל עניין של סדר עדיפויות. אני דוחה עבודות לא שוות ולוקחת רק מה שחשוב לי. אז מוצאים זמן. אבל אני לא יכולה לקחת בן זוג שלא יכול לטוס ולראות איתי עולם".

אין תמונה
שרי גבעתי וקולגה