אין תמונה
נאלצה להצטרף לזרם. כריסטינה אגילרה, עטיפת האלבום החדש

השימוש בסקס ושלל פרובוקציות מיניות תמיד היה נהוג בעסקי המוזיקה. המשוואה הפשוטה של: כמה שיותר תחשפי ככה יותר תיחשפי היא משוואה ישנה שקיימת כבר המון שנים, ובקליפים בפרט. בשנים האחרונות חשבנו שהעסק דעך או מיצה את עצמו, אבל לאחרונה אנחנו עומדים בפני שיטפון חדש של קליפים נוטפי סקס וזימה שלא משאירים הרבה מקום לדמיון, אבל בהחלט משאירים חיוך רחב על פניו של כל ילד בן 16 שעדיין מפוצץ חצ'קונים (וגם, נו כן, של אבא שלו).

קחו למשל את נטלי אימברוגליה, זמרת אוסטרלית שאי שם בשנות התשעים הבליחה לרגע עם להיט ענק ומעצבן בשם "Turn". אימברוגליה מקפידה במשך שנים לשמור על תדמית ה"אמנית הרצינית" והביישנית שלא משתמשת בפרוקוציות מיניות ובגופה הענוג בכדי למשוך כותרות. כנראה שחוסר ההצלחה לחזור למיינסטרים עצבנה כל כך את נטלי החסודה, עד שבקליפ לשיר "Want" שיצא בכדי לקדם את אלבומה האחרון היא החליטה להתפשט ולהציג קליפ נוטף סקס, שלא היה מבייש את מדונה בתקופת "ארוטיקה". אימברוגליה אמנם לא הצליחה לשחזר את ימיה כקדם, אבל אין ספק שכיום אנחנו חווים גל של קליפים סקסיים יותר מאי פעם.

כולן רודפות אחרי גאגא

מי שהחזירה את הסקס ואת הפרובוקציות המיניות לכותרות היא כמובן ליידי גאגא, שלקחה את הגבולות שמדונה הציבה ודחפה אותם עד לקצה. האישיות המינית והקיצונית שלה לא מפחדת ללכת הכי רחוק שאפשר בכל הקשור למין ופרובוקציות, כאשר הקליפים שלה הם יצירות אומנות מלאות ברמיזות מיניות שמייצרות שערוריות ללא הפסקה. הקליפ Bad Romance נוטף סקס בכל צורה אפשרית.

ב- Paparazzi היא מרעילה למוות גבר, ב- Telephone עם ביונסה, היא בין היתר עוטפת עצמה בסרט משטרתי עליו כתוב "Crime Scene", רוקדת בחוטיני וחזיה ועל הדרך מנשקת בחורה בלהט אמיתי. הקליפ האחרון של ליידי גאגא, Alejadro כבר שובר את כל הגבולות וסצינות הסקס בו מוחשיות מאי פעם. הוא אפילו עיצבן את ציבור הקתולים הרגוע בדרך כלל בגלל השימוש במוטיבים הדתיים שבו.

אין תמונה
שינתה את הכללים. ליידי גאגא בקליפ ל"טלפון"

ליידי גאגא הציבה את הסטנדרטים החדשים בהם זמרות פופ שרוצות להתחרות בה צריכות לעמוד. באלבומה הקודם "Back To Basiscs" (מ-2006) הלכה כריסטינה אגילרה על מוזיקה וסטייל שנות ה-50' כאשר הדגש היה על היכולות הווקאליות שלה וכמעט לא על המראה החיצוני שלה. אך אגילרה, שלא רצתה להשאר מאחור, חזרה לחיינו עם קליפ חושפני במיוחד לשירה "Not Myself Tonight" עליו כתוב מתחילתו ועד סופו ליידי גאגא. הלבוש המיוחד, הפיתוי, הצילום ואפילו התנועה הידועה של גאגא כשהיא מסמנת עם אצבעותיה עיגול סביב עיניה הכל הועתק מבית היוצר שלה.

אין דבר כזה פרסום רע (?)

שאקירה (צילום: חדשות 2)
גם היא נוטפת. שאקירה | צילום: חדשות 2

התופעה לא פסחה על אף אמנית פופ. שאקירה בקליפ לשירה "She Wolf" לובשת סוג של חליפת עור צמודה, פרובוקטיבית וסקסית להחריד ובקליפ האחרון שלה Gipsy היא מתחרמנת עם כוכב הטניס נדאל. קיילי מינוג, אחת שכבר שניים וחצי עשורים מחזיקה איכשהו מעמד בטופ, חזרה לחיינו עם הקליפ לשיר All The Lovers שהוא אורגיית רחוב המונית של עשרות צעירים.

כמובן שאי אפשר בלי ריהאנה שבקליפ האחרון שלה Te amo היא משתמשת בטריק הכי ישן בספר, התמזמזות עם בת מינך, תוך כדי קולות של מעבר לצד השני, כאשר היא משתדלת לא לפספס אף נקודה בגופה החטוב של הדוגמנית לטיטה קסטה, שמשחקת את מושא תשוקותיה.

ריהאנה הופעה 30.5.2010 (צילום: אלעד דיין)
Te Amo בבלומפילד. ריהאנה | צילום: אלעד דיין

אז איך זה שבעידן של הקצנה דתית ושמרנות כל האמנים הללו מחליטים לחשוף כמה שיותר עור וליצור כמה שיותר פרובוקציות? התשובות מגוונות אבל לא בהכרח מפתיעות. בתקופה זו של כוכבי אינסטנט חשוב מאוד לדיווה להשאר בכותרות כמה שיותר זמן ולא חשובה הדרך. רומן לסבי, סקס, קליפים פרובוקטיביים הכל הולך והמטרה מקדשת את האמצעים. אין דבר יותר טוב לזמרת מקצת פרובוקציה שתקפיץ את המכירות ותביא אותה לראיון על הספה של אופרה.

ואף מילה על בריטני

כמו במקרה של כריסטינה אגילרה, אמן לא יכול להשאיר את עצמו מאחור ובכדי להשאר רלוונטי הוא חייב לרדוף אחרי טרנדים עכשוויים. ואם הטרנד העכשווי הוא לחשוף קצת ציצי ורבע תחת אז זה מה שצריך לעשות. תרבות הפופ משתנה כל כך מהר עד שזמרות קלילות כמו אגילרה יעשו הכל בכדי להשאר רלוונטים בתוכה.

תוסיפו לזה את העובדה שכולנו הפכנו למציצנים בחסות תוכניות הריאלטי (ושכולנו אוהבים סקס בדרך כזו או אחרת) והנה לכם הסיבות. האמת היא שזה לא כזה מפריע. כמו שחבר שלי אומר, פשוט לוחצים על 'מיוט' ונהנים. וכל זה אגב, בלי אף מילה על בריטני.

>> ג'סטין ביבר רוקד בקליפ חדש. שיר בכתב ידו של ג'ון לנון נמכר ב-1.2 מיליון דולר