רוני דלומי שחור לבן (צילום: אלעד וייסמן)
"השלמה עם לכתו של מישהו היא בלתי אפשרית מבחינה אנושית, ולהגיד למישהי 'שלחי אותו' זה חזק". רוני דלומי | צילום: אלעד וייסמן

רוני דלומי, זוכת כוכב נולד 7 ו"זמרת השנה", השתתפה לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל בפרויקט "עוד מעט נהפוך לשיר" של גלי צה"ל, במסגרתו מבצעים אמנים מובילים שירים שכתבו נופלים. דלומי שרה במסגרת הפרויקט את השיר "שלחי אותו", שבימים האחרונים כבש את רשימת השידור של גלגלצ. את השיר כתב בנימין פרנק ז"ל, שנפל בשנת 1974 במהלך שירותו הצבאי והותיר אחריו את המילים. את הלחן חיברה רונית שחר ואת העיבוד וההפקה המוזיקלית עשה אורי זך.

"רציתי להשתתף בפרויקט ושלחו לי המון טקסטים", מספרת דלומי. "מצאתי אותו בין כולם, הוא תפס אותי. אני מאוד אוהבת את רונית שחר ותכננתי לעשות איתה משהו, אז שלחתי לה את המילים בלילה ובבוקר למחרת היא התקשרה ואמרה 'יש לי שיר'. הלחן שלה השלים לי את המילים בדיוק במקום שרציתי. מה שהכי נגע בי בשיר הזה הוא המוטיב החוזר של 'שלחי אותו', זה הדבר הכי חזק, כי הרי השלמה עם לכתו של מישהו היא בלתי אפשרית מבחינה אנושית ולכן כשאומרים למישהי 'שלחי אותו', כלומר תפנימי, זה מאוד חזק".

-על מה חשבת כששרת את השיר?
"הבחור שכתב אותו, בנימין, לא היה אמור להתגייס לקרבי ונורא רצה. כלומר זה לא היה אמור לקרות. היה לי ברור שזה נכתב לא על מוות, אלא על אהבה נכזבת ואז זה מתפרש אחרת. מי שקרא את זה נתן לזה פרשנות אחרת, נופך אחר וזה לא חומק ממני, לא עובר על ידי".

"השכבה שלי מבית הספר בצבא עכשיו, וזה רגיש ומפחיד"

-יצא לך להכיר מישהו שנהרג?
"לא ממעגל מספיק קרוב בשביל שאני אוכל לדבר על זה בלב שלם".

-מאיפה בא הרצון להשתתף בפרויקט?
"אני אוהבת את השירים שיצאו, כמו 'אני אוהב אותך חזק' של גידי גוב או 'שום דבר לא יפגע בי' של כנסיית השכל, ומאוד רציתי להיות חלק מהדבר הזה, מהשירים האלה, זה קרץ לי ואני חושבת שזה חשוב וזו הזדמנות לגעת במשהו שאתה לא נוגע בו ביום יום".

-זה מתקשר לזה שאת חיילת בשירות סדיר?
"בנקודה עקיפה, השכבה שלי מבית הספר בצבא עכשיו, וזה רגיש ומפחיד לחשוב על זה ככה, זה מגדיל את הסבירות שיקרה משהו שאני לא רוצה לחשוב עליו".

"אני לא מתכננת טיול של אחרי צבא"

-את משתחררת בעוד שנה.
"אני מבחינתי ממשיכה לשיר, להופיע, אוספת חומרים לאלבום שני. אני לא חושבת עכשיו על טיול של אחרי צבא או משהו כזה, הראש שלי פתוח בקטע המקצועי ואני לא מתכוונת לפנות זמן למשהו אחר. יש לי כל מיני התנסויות, הופעתי עכשיו בפסטיבל חולון כאורחת של הלהקה ברזילאית 'שורולה' וזו היתה חוויה ממש טובה, כי הם יותר מוזיקה ברזילאית קלאסית ואני יותר פופ לטיני וכיף שהשירים שלי קיבלו נופך יותר אסלי".

דיאנה גולבי חיילת, מדים (צילום: אלעד דיין)
"טדי לא קובעים לנו איפה נשרת בצבא". דיאנה גולבי מתגייסת | צילום: אלעד דיין

-יכול להיות שהמנהלים שלך, "טדי הפקות" ראו איך שהלהקה הצבאית גוזלת ממך כל כך הרבה זמן ולכן דאגו שדיאנה גולבי תלך לשירות צבאי שהוא לא להקה צבאית, כדי שהשעות שלה יהיו קבועות ולא יקפיצו אותה באמצע ההקלטות לכל מיני הופעות בצבא?
"מה שחשוב זה שאני נהנית בשירות שלי מעל ומעבר ולא הייתי מחליפה אותו בשום דבר אחר. לא עושים לי הנחות בצבא, אבל מתגמשים איתי ונותנים לי לעבוד במישור הצבאי ובמישור שהוא לצד הצבאי. דיאנה עושה שירות מדהים והיא קרבית בדם ובנשמה, גם השירות שלי וגם השירות שלה משמעותי. צריך לזכור שהצבא נתן לי המון במישור המקצועי ושהעשייה העיקרית שלי היתה בזמן הצבא - הדיסק, הפסטיגל, ובעדינות אני אגיד ש'טדי' לא מחליטים בשבילנו איפה נשרת".

-את מרגישה שאת ולירן דנינו והעונה שאחריכם - דיאנה, עידן, אבי בן אבו, נאור אלבז, אוהד שרגאי, אדר גולד, אדיר גץ - החזרתם למושג הזה "יוצא כוכב נולד" משהו מה"סטאר קוואליטי"?
"למי שיוצא מכוכב נולד יש כל מיני תסריטים, חלק הצליחו וחלק פחות. לנו היה רצף חיובי. אני בדרך שלי, עושה הכי טוב שאני יכולה, ואני רואה אנשים שבעבר הצליחו והיום קצת פחות סופרים אותם וזה לא פייר. נוטים להתמקד בכישלונות, אבל יש גם המון הצלחות".

"בעוד חמש שנים אהיה אחרי האלבום השלישי"

הטוב הרע והנערה - בועז מעודה, אוהד שרגאי ורוני דלו
"הוא היה כוכב ועוד לא אמר את המילה האחרונה". רוני דלומי עם בועז מעודה

-מישהו כמו בועז מעודה למשל?
"בועז מעודה היה במשך שנה וחצי כוכב גדול והוא עוד לא אמר את המילה האחרונה. תבדוק אותי בעוד שלוש שנים, נראה איפה אני אהיה".

-היום את כבר יודעת יותר מה את רוצה?
"ידעתי גם מקודם. הדיסק השני שלי יהיה חיפוש דרך, ואני עכשיו מחפשת, כיוון מוזיקלי, כיוון אמנותי".

-אז איפה תהיי בעוד חמש שנים?
"אחרי הוצאת אלבום שלישי, ואני מקווה שזה לא יומרני מדי. באופן כללי אני רוצה שהעשייה שלי תהיה מגוונת. אני מאוד בעד להתנסות בעוד דברים ובהחלט סרט וסדרה זה אופציות מבחינתי. הכי קוסם לי זה עדיין להקליט ולהופיע, אבל עוד תחומים מסביב מעניינים אותי, כשההמיקוד יהיה תמיד על המוזיקה".

"האירוויזיון עבר לי פעם או פעמיים בראש"

-ומה לגבי לייצג את ישראל באירוויזיון?
"לאט לאט. קודם תן לי לסיים צבא, אחר כך אראה מה אני חושבת על האירוויזיון. לכל זמר האירוויזיון הוא חלום וללכת לשם עבר לי פעם או פעמיים בראש ,אבל אני לא יודעת".

רוני דלומי השקה (צילום: עודד קרני)
"כל זמר חולם על האירוויזיון". רוני דלומי | צילום: עודד קרני

-את צופה בעונה החדשה של כוכב נולד?
"אני רואה, כן. מהמקרה שלי אני יודעת שצריך לשפוט אנשים מההופעות באולפן, לא מהאודישנים".

-זוכרת איך בתחילת העונה השופטים נכנסו בך שבוע אחרי שבוע?
"כן, זה קורה לפעמים לכמה אנשים שהשופטים נכנסים בהם".

"איכשהו אני מוצאת זמן גם לחבר"

-ולא נשברת, יש לך אופי חזק?
"אני לא יודעת. מה שנותן לי כוחות, וסליחה על הקלישאה, זה שאני באמת נהנית. גם לקום בחמש בבוקר כמו היום ולהופיע. כולי מכוונת לזה, הכי ממוקדת, נעים לי וכיף לי ושווה לי כל השקעה. אשכרה כיף לי, למרות שזה נשמע קלישאה".

-ויש גם רגעים של משבר.
"בשנה וחצי האחרונות היו רגעים יותר ופחות טובים, היו כמה מורכבים של להבין מה אני עושה. אחרי כוכב נולד היה מכשול, רגע בזמן של להבין מה קורה איתי, והפיתרון היה להבין איפה הבעיה ולהתמקד ולפתור אותה. היו לי שנה וחצי טובות. אני מרגישה מתלוננת, אבל היה לי כזה כיף".

רוני דלומי פרומו צהובה (צילום: רונן אקרמן)
"בכי יש גם מדברים הכי פשוטים שאפילו לא קשורים. בכי זה בכי". רוני דלומי | צילום: רונן אקרמן

-היה בכי? היה "אני לא רוצה יותר"?
"'אני לא רוצה יותר' לא היה אף פעם, בכי יש גם מדברים הכי פשוטים שאפילו לא קשורים. בכי זה בכי".

-בגלל החבר? בראיון הקודם אמרת לי שאין לך זמן לחבר.
"יש לי חבר ואני מתה עליו. שמו אלון, בן 24, סטודנט לרפואה שנה ראשונה באוניברסיטת תל אביב, ואיכשהו אני מוצאת את הזמן להיות איתו".

"אני מכירה אישית את המעריצים"

-מה הדבר הכי הזוי שמעריצים שלך עשו?
"הם מקסימים ואני מכירה אישית את אלה שחזק בעניינים. לא זכור לי מקרה הערצה מטורף או ייחודי, אולי היו ואני לא זוכרת. לא דפקו לי על הדלת פתאום".

-את מרגישה לפעמים כוכבת?
"אני מרגישה אני. אני זה אני. אני זה לא כוכבת, אני זה רוני ששרה ומוציאה תקליט. אני לא רואה את עצמי כ'רוני דלומי הכוכבת'. אני רוני וזהו".

-אז מי כוכבת?
"אני שומעת עכשיו את הדיסק של שירי מיימון ושמעון בוסקילה ואוהבת מאוד".

-את רואה את עצמך כמוהם מופיעה בקיסריה?
"אמן".

>> איה כורם בשיר המחאה "רונה אומרת"