בעז מעודה קיץ 2009 יחצ 2 (צילום: דורון עדות)
"החלום שלי זה למצוא את הסגנון שמתאים לי". בועז מעודה | צילום: דורון עדות

"אני רוצה הצלחה גדולה בחו"ל, זה מה שאני מדמיין, לשם אני רוצה להגיע", אומר בועז מעודה. "וגם להצליח בארץ יותר, ובגדול. והחלום הכי הכי גדול זה שאדע בוודאות מה הסגנון המוזיקלי שלי, שהוא הכי אני שיכול להיות. מתישהו אלמד לפגוע בול. אני מרגיש את זה, זה חלום שיתגשם - לדעת לאיזה סגנון אני מתאים ואז להוציא אלבום מגניב עם מוזיקה מקפיצה וכיפית. אני רוצה לדעת לרגש במוזיקה שמחה, ובכלל למצוא את הסגנון שלי באבסולוטי".

-ההגדרה של איזה זמר אתה מעניינת אותך?
"אני זמר שאוהב את כל הסגנונות ופתוח להכל. אני יכול להישמע שורשי אותנטי ומגניב, כמעט ים תיכוני, ויש שירים שהם הכי בלדה מרגשת. אלה שני קצוות שיש בי ואני משלב גם רוק. יש בתוכי הרבה ואני אוהב שלא יודעים להגדיר אותי, זה מה שיפה. בהופעות יש קהל צבעוני, מכל הסוגים".

מעודה, זוכה כוכב נולד 5 לפני שנתיים, עם השיר "מנגן ושר", ייצג כזכור את ישראל באירוויזיון הקודם עם השיר "כאילו כאן". ביולי האחרון הוציא את אלבום הבכורה שלו, שנשא את שמו. בשבוע הבא, 20 באוקטובר, ישיק במסגרת פסטיבל תל אביב מופע חדש ב"צוותא 3" ויארח את קרן פלס, שכתבה לאלבומו את השירים "אורח בעולם" ו"לחזור הביתה". את ההפקה המוזיקלית והעיבודים יעשה אורי זך.

"כביכול היתה לי ירידה קטנה בהופעות"

"במופע יהיו שירים מתוך האלבום החדש וגם כאלה שביצעתי בכוכב נולד", מבטיח מעודה. "קרן היא חברה מהטובות בתחום והיתה מעורבת מאוד באלבום. אני מרגיש מחויבות להוקיר לה תודה על במה. ההופעה, שתימשך שעה ועשר דקות, אולי קצת יותר, היא מתוך רצף של הופעות שקורות ברחבי הארץ, מהפסטיבל והלאה.

-איך עשיתם את המעבר מאלבום למופע מבחינת עיבודים?
"אורי זך הביא את זה בעיני בול למקום שבין כוכב נולד לבין האלבום. בכל זאת בהופעה זה יישמע אחרת קצת מאשר באלבום. גם הנגנים אחרים - איתמר מאירי, תומר צדקיהו, דקל טוביה, סלעית להב ואורי בקלידים - הם אוהבים את השירים שלי, ויש להם תשוקה לנגן הרבה וזה האדרנלין שצריך בהופעה".

-אתה מנגן?
"אני עולה לבד בהדרן עם גיטרה אקוסטית ושר את 'שתישאר', שיר שאני כתבתי. הוא גם יהיה הסינגל הבא שייצא. לא הוצאתי סינגל עם האלבום, רק את 'מה יפו פעמייך' ככה בקטנה, ועכשיו אוציא את 'שתישאר', שהוא יותר אישי, אני יותר מחובר אליו, לסינגל הזה חיכיתי הרבה זמן".

-עברו שנתיים מאז כוכב נולד, מרוצה בינתיים?
"לא יכול להתלונן. היו לי המון הופעות בכל מקום, אבל תמיד יש שאיפות למעלה. כביכול היתה ירידה קטנה בשלב שעשינו חזרות לקראת המופע והיו לי פחות הופעות, אבל עכשיו שוב יש עליה עם מופע. צריך לקלוע בול ולכוון למקום הנכון. אני מחכה לפיצוץ, חושב שיהיה אחד וממשיכים לעבוד".

"סקעת הוא לא מודל להצלחה; יהודה סעדו? לא שמעתי ממנו המון זמן"

-מרוצה מהמכירות של האלבום?

בעז מעודה קיץ 2009 יחצ (צילום: דורון עדות)
"אני מחכה לפיצוץ בקריירה שלי, חולם להצליח בגדול בחו"ל". בועז מעודה | צילום: דורון עדות
"אין לי אינפורמציה מדויקת, אבל קיבלתי לפני יומיים הודעה שהוא כיסה את העלויות וזה יפה. מבחינתי הוא נמכר מעולה. בהרבה מקומות הוא נגמר מהחנויות וצריך להביא עוד. אני אופטימי ורגוע".

-משווים בין מנצחי הגמרים.
"אני לא משווה את עצמי. כל אחד והדרך שלו והגורל והמזל שלו, מאיפה שמתחיל ומסיים. זה תלוי כל אחד בעצמו. זה לא שכל אחד קיבל את אותה כמות אהבה והערצה מהקהל. לא כולם הוציאו אלבומים באותו זמן. כל 'כוכב' לקח את הדרך שלו. הנה, תראה את יהודה סעדו, לא שמעתי ממנו המון זמן".

-אולי דווקא הראל סקעת יכול להיות מודל להצלחה. פורסם שהוא עשה סיבוב של 100 הופעות באולמות מלאים.
"האמת היא שאני לא מסתכל עליו כמודל להצלחה. הוא מילא אולמות ועשה עבודה מאוד יפה, אבל אני בשנה וחצי מאז הזכייה עשיתי 300, אולי 400 הופעות, ועוד 15 בחו"ל. הכל תלוי מה אדם מסוגל לעשות. הופעתי בחו"ל ובארץ יחד. זה לא היה פשוט והסתדרתי, נלחמתי על זה בשיניים.

"היתה לי הופעה בקנדה מול 5000 איש שקנו כרטיס בשביל לראות אותי, אבל תכל'ס יותר מרגש אותי להופיע כאן, כי אני חי פה. וגם תמיד יכול להיות שמישהו יראה אותי פה ויזמין אותי לחו"ל. זה כבר קרה לי. אנחנו כרגע בתהליכים לקראת סיבוב הופעות באמריקה. אגב, גם היה לי קטע שזוג מאמריקה ששמעו שיש לי הופעה טסו במיוחד לארץ".

"דיסק באנגלית? זו שאלה קשה"

-חושב גם על דיסק באנגלית?
"זו שאלה קשה, יכול להיות. בינתיים אני שר בעברית וזה הולך אז אני לא מנסה להתחכם".

-אייל גולן התמוטט, אולי מעודף הופעות. לך זה יכול לקרות?
"ביום העצמאות 2008 סיימתי 9 הופעות, 5 בערב ו4 בבוקר. הייתי גמור לאללה ואחרי כל זה חיכתה לי טיסה לאירוויזיון ממש באותו יום. כמה ימים אחרי זה היה כבר חצי הגמר. הייתי בלחץ מטורף, הייתי מותש, אבל לא התמוטטתי באמצע הופעה. אבל אנחנו בני אדם. יש לאייל יכולות מדהימות. לא נראה לי שזה בגלל העומס".

-יש לך עדיין מעריצות?
"לא כמו בשבוע שאחרי הגמר, אבל עדיין יש. עכשיו זה שונה כי זה נרגע בוודאי ועבר זמן, אבל אנשים עדיין מפרגנים. למרות שיש רגעים שזה לא הכי נוח, כשיש כאלה שבטוחים שבזכותם זכית, שואלים שאלות מאוד אינטימיות, כמו ששאלו אותי אחרי שנולדתי בגמר. היו שם שאלות שהאוזן פשוט לא שמעה טוב, אבל אין מה לעשות, צריך לזרום".

"כוכב נולד, האירוויזיון והשיר משמעון פרס הם לא שיאים בקריירה"

-הקלטת את השיר "בואי, עורי", שכתב נשיא המדינה שמעון פרס, זה אחד מרגעי השיא בקריירה?
"אני לא רוצה להישמע יהיר, אבל הדמיון שלי בקשר לקריירה הולך רחוק וקשה לי להסתכל על שיאים עד היום, גם לא על האירוויזיון או כוכב נולד. השיר מפרס תפס לי מקום של 'וואלה, שיר מנשיא המדינה'. זה כיף כי קיבלתי מתנה כפולה מבן אדם שכותב שירים".

-מתי תעבור לתל-אביב?
"ממילא כולם אחרי כמה שנים בתל אביב מחפשים לגור במושב, אז אין טעם לעזוב. מבחינת נסיעות מקל לגור בתל אביב, אבל מושב זה מושב".