דניאלה פיק פרומו (צילום: פאבל בולו)
באנגלית היא נשמעת אפילו יותר טוב. דניאלה פיק | צילום: פאבל בולו

לא כולם שמו לב, אבל ל"אולה", השיר החדש של דניאלה פיק המתקאמבקת, יש גרסה גם באנגלית בשם "Oh Oh", ולא סתם גרסה אלא מגניבה, ומתברר שהיא אפילו הגרסה המקורית. "דניאלה כתבה והלחינה את השיר באנגלית ורק אחר כך החלטנו לעשות לו גרסה בעברית", מסביר המפיק המוזיקלי של השיר אסף אברבוך, שמופקד על הפרויקט החדש של פיק.

"גם הטקסט בעברית, שכתבה אמה של דניאלה, מירית שם-אור, הוא לא תרגום של הטקסט באנגלית אלא השלמה והמשך של הסיפור. זה סיפור החיים האישיים שלה. אני לא יודע מה היא רוצה לחשוף מהם אבל יש סיפור מאחורי כל אחד מהשירים".

-ומבחינה מוזיקלית מהם ההבדלים?
"זה לא אותו דבר מוזיקלית, כי כשאתה מפיק שיר אתה חייב להתייחס לטקסט. ההפקה צריכה לשרת את האוירה שהסיפור מתקיים בתוכה. יצא לנו משהו יפה כי הביאה את עצמה ואני הבאתי מעצמי. הכנסנו גיטרות חשמליותבגרסה באנגלית כי היה בטקסט משהו אפל ועצוב שהיה אפשר לקחת למקום אפלולי מבחינת פופ ולהוסיף גיטרות. בעברית היה טוויסט עם הקטע הלטיני שהיה צריך להתייחס אליו אז אבי סינגולדה יצר אווירה עם גיטרה קלאסית".

עד כה עבד אברבוך עם שמות כמו חובי סטאר, לו הפיק כמה סינגלים וחן אהרוני, לו הלחין שיר לאלבום. כמו כן הפיק שירים ללאה שבת ויוסי אזולאי, בימים אלה הוא עובד עם אלון ז'אן ומפיק לעצמו אלבום יחד עם שמוליק דניאל. "את דניאלה הכרתי לפני שנה אצל חברה משותפת וגיליתי בחורה נחמדה", הוא נזכר. "היא אמרה לי שיש לה שירים והיא מחפשת מפיק. הכיוון שלה בהתחלה היה אלבום רוקנ'רול, אבל כשהכרתי אותה נדהמתי כמה כישרון יש לה ככותבת פופ".

"דניאלה תמיד היתה כוכבת פופ"

אין תמונה
"כבודו במקומו מונח, המוזיקה של דניאלה היא שלה". צביקה פיק

-אז היא יותר פופ או רוק?
"דניאלה תמיד היתה כוכבת פופ. אני מאמין שזה היסוד והבסיס שלה. הקטע המעניין זה היכולת שלה להתפתח לכיוונים נוספים וליצור משהו רחב ומגוון שיתקשר עם דברים שקורים בחו"ל. היא כותבת באנגלית ומושפעת מדברים שקורים שם - מליידי גאגא, ביונסה ואדל וכל מיני זמרות מכל הקשת של הפופ שמצליחות כרגע בחו"ל. אני שמח שאמנים ישראלים מנסים לעקוב אחרי מה שקורה בחוץ, לצערי זה קורה מעט מדי".

-נשאר בה לדעתך משהו מהדיסקו של אבא שלה? מההלחנה על פסנתר?
"גם את השיר הזה דניאלה הלחינה על הפסנתר בבית. כל השירים היו בתוליים וחיתוליים כשהיא השמיעה לי אותם היא ניגנה בפסנתר ושרה והיה תענוג לחשוב איך אני לוקח את זה ועושה מזה פופ. לגבי אבא שלה - את זה צריך לשאול אותה. צביקה פיק כבודו במקומו מונח הוא עשה כאן מהפכת פופ, אבל הכיוון שלה הוא הרבה יותר שלה".

"ברגע שדניאלה תחזור מחו"ל נעבוד על שירים נוספים"

-על כמה שירים כבר עבדתם?
"על האחד שיצא. דניאלה כרגע בחו"ל וברגע שהיא חוזרת נעבוד על עוד שניים".

-רבים מתבלבלים - אתה קשור איכשהו למפיק ניר אברבוך?
"לא, אנחנו סתם עובדים יחד לפעמים. אני מגיל 13 בתעשייה הזו וכולם שואלים אותי אם אני אח שלו. לא היה לי מושג מי זה, עד שפגשתי אותו והבנתי שהוא אחד המוזיקאים והמפיקים המוכשרים שיש בארץ וכבר יצא לנו לעבוד יחד בכמה פרויקטים".

>> אתניקס בשיר חדש: "במכונית"