אין תמונה
"אני לא רוצה להיות במקום של יוני בלוך, אנחנו דור אחר"

"אני לא שחקן, ובחיים לא יראו אותי עושה תפקיד אורח בטלנובלה. אני לא מאמין בפירוטכניקה ולא אוהב לסבך את עצמי יותר מדי. אני בסך הכול כותב שירים, עומד על הבמה ושר אותם מול האנשים שרוצים לשמוע אותי", אומר עמיר לב על המופע החדש "הכל כאן", הנושא את שם אלבומו החמישי, שמיועד לצאת בעוד כחודש. סינגל ראשון מהאלבום, "נוסע וחוזר", כבר מתנגן היטב ברדיו. מה שלא מונע מלב, הנחשב מתחילת דרכו ליותר אמן של הופעות חיות ופחות כספק להיטים לפלייליסטים, לצאת במופע החדש עוד לפני השקת האלבום.

"ממילא הכל יקרה במקביל בסוף", הוא אומר, "יהיו עוד סינגלים לרדיו. קהל ילמד להכיר את השירים החדשים. האלבום ייצא. יהיה בסדר. גם לא לקחתי פסק זמן ארוך מאד מהבמה. שבעה חודשים מאז הורדתי את המופע הקודם. מה שכן, הרבה זמן לא בצעתי על במה שירים חדשים עם הרכב נגנים מלא. לזה כן התגעגעתי".

שלוש שנים עבד לב על כתיבת והלחנת השירים לאלבומו החדש, אותו הפיק מוזיקלית עודד פרח, אך לדבריו המצפים ממנו למהפך סגנוני יתבדו. "אני לא מבין את השאלה 'האם זה יהיה אותו עמיר לב'", הוא אומר, "מה, אני יכול להיות מישהו אחר? הכל נשאר אותו הדבר, כולל תהליך כתיבת השירים בו הטקסטים תמיד היו, וכנראה תמיד יהיו, החלק הכי בעייתי. לוקח לי זמן לגבש מה אני רוצה לומר ואיך. לעומת המילים, הלחן והעיבוד באים לי יחסית בקלות".

-עודד פרח מעורב גם במופע?
"לא. אני לא משתמש במפיק מוזיקלי להופעות. אני מעדיף אלתור, זרימה, מה שמתאים לי בערב נתון. כל מי שמנגן איתי יודע את זה. אני שומר הכל מאד אינטימי ופשוט על הבמה. אין לי תאורה גדולה, או אפילו רשימת שירים מסודרת".

-לא מתחשק לך לנסות לפעמים?
"הלכתי לא מזמן למופע החדש של יוני בלוך. הוא הרי הרים לא מזמן פרויקט גדול של אלבום וסרט, ועל הבמה הוא משלב הכל נורא יפה. המוזיקה והמראות על מסכי וידיאו. מאד נהניתי בהופעה, אבל לא הייתי מנסה בחיים משהו כזה. יוני זה דור אחר. יש בינינו איזה עשרים שנה הפרש. מה שמתאים לו, לא מתאים לי. אני יכול להביט בו מהצד ולפרגן מכל הלב, אבל אני ממש לא רוצה להיות במקום הזה".

-ואתה שלם עם היותך יותר אמן של קהל בהופעות חיות, ופחות אהוב העורכים המוזיקליים ברדיו?
"אם זה המצב, אני בסבבה עם זה. מה רע במגע ישיר בהופעות? זו מהות כל העניין. בלי קשר, אני רוצה גם להצליח. הרי יש לי גם חברת תקליטים שהשקיעה בי, וגם להם חשוב שאני אצליח. זה לא שאני כוסס ציפורניים בבית, אבל מובן שחשוב לי שהשירים החדשים יתקבלו טוב. אני פשוט לוקח דברים בפרופורציה, זה הכל. יש לי ארבעה ילדים".

-מה זה קשור?
"הכי קשור. כשיש לך ארבעה ילדים אתה מבין מה באמת חשוב בחיים. זה מוריד הרבה לחצים מיותרים מהראש".

עמיר לב יעלה את המופע "הכל כאן" ביום חמישי, 22/1 ב 22:00 במועדון "צוותא" בתל אביב. ילוו אותו על הבמה אדם שפלן בגיטרות, גולן זוסקינד בבס ואסי ששון בתופים.