יצחק קלפטר התאושש מהמחלה שכמעט הביאה למותו, ויתארח בסוף השבוע בהופעתו של המוזיקאי מאיר בן מיכאל. כזכור, אושפז יצחק קלפטר בחודש פברואר 2011 בעקבות סיבוך של מחלת ריאות קשה וסכנה גדולה נשקפה לחייו. לאחר כמה ימים קריטיים חל שיפור קל במצבו והוא יצא מכלל סכנת חיים. בחודש יולי האחרון שב לביתו. בהמשך, אחרי שחרורו מבית החולים, הסתובב עם בלון חמצן שסייע לו בנשימה.

"הכרנו לפני בשנת 98' אחרי שמיכאל חזר מניו יורק", נזכר קלפטר בראיון מיוחד. "מאיר פנה אלי כמו שהרבה גיטריסטים פונים אלי. שמעתי אותו וראיתי שהבן אדם יודע לנגן גיטרה ושהוא כישרון גדול במוזיקה".

"אני זוכר שנפגשנו במועדון ג'אז בהופעה שלי והעליתי את יצחק לבמה לנגן סולו", אומר בן מיכאל. "לעבוד עם יצחק זה דבר ענק. התאהבתי בקלפטר עוד ב'יו יה' של 'כוורת', זה הדבר הראשון שניגנתי בגיטרה. כולם בכוורת היו גדולים אבל הוא נתן שם נגיעה מיוחדת מאוד ישראלית".

במופע המשותף שלהם מתכוון קלפטר לבצע מלהיטיו הגדולים: "אשיר את שיר אהבה בדואי, דמיון חופשי וצליל מכוון, ושיר של מאיר שנקרא 'שיר של מיילס' שניגנתי בו וננגן עוד איזה בלוז ביחס. אנחנו לא מעלים מופע משותף ארוך טווח, אלא זה פה הופעה ושם הופעה".

"להיות גיבור גיטרה זה מכובד, אבל המציאות שלי קשה"

על חזרתו להופעות אומר קלפטר: "אני מקווה שאחזיק מעמד, מההתרגשות. בשבילי לעלות היום על הבמה זה לבוא, לשתות כוס קפה, לנגן, לשיר וללכת הביתה. קראתי שכתבו עלי שכמעט מתתי, וזה נשמע מפחיד. גם אם הייתי מת זה לא היה נורא כל כך. בסוף כולם מתים בסופו של דבר. בסוף כולנו נמות בשלב כזה או אחר, בינתיים אני חי".

על היותו גיבור גיטרה ישראלי אומר קלפטר: "להיות גיבור גיטרה זה מכובד, אבל אנחנו מדינה קטנה ורוב המוזיקה שהולכת פה היא מוזיקה מזרחית, ואני עושה מוזיקה מערבית שזה הולך לא פשוט כל כך, זה לא איזה היסטריה. יש קהל מצומצם שאוהב את המוזיקה שלי. האימפקט של ה'גיבור גיטרה', אתה יודע, זה נשמע כמו ג'ימי הנדריקס. אני מדבר על כמות הדיסקים שאני מוכר ועל כמה קהל בא להופעות שלי. זה פה ושם קצת הופעות וזהו זה.

"אני מתמודד עם המציאות שהיא יותר קופת חולים", מודה קלפטר. "אני לא מנגן מוזיקה מזרחית, אני לא גדלתי עליה. את 'שיר אהבה בדואי' כתב אשכנזי".