דיאנה גולבי, הופעה (צילום: אורטל דהן)
הגעתי למצבים של להשתגע מלמה לא עוברים שירים שלי ולא עובדים". דיאנה גולבי | צילום: אורטל דהן

החיים מתחילים לחייך לדיאנה גולבי, מנצחת "כוכב נולד". אחרי "אחר כך יגידו" ו"לשבת ולחכות", שני סינגלים שיצאו בהפרש ניכר ולא זכו להצלחה המצופה, השיר השלישי שהוציאה, "היי תום", נכנס לפלייליסט של גלגלצ ומסתמן כלהיט השמעות. במקביל עבר המופע שלה מפורמט אקוסטי לפורמט חשמלי, ואלבום הבכורה עליו עבדה עם לואי להב צפוי לצאת (סוף סוף) בחודשים הקרובים, אחרי שגולבי תשחרר (סוף סוף) מהצבא בעוד כחודש וחצי.

יש לא מעט אנשים ש"היי תום", עם הקול החצי צרוד של גולבי, הזכיר להם השפעה מקלאסיקות של מריאן פיית'פול, זמרת שהקהל הישראלי והרדיו המקומי מכירים ואוהבים. השאלה שנשארה פתוחה היא על מה שרה כאן גולבי, או על מה כתבה צרויה להב, אשתו לשעבר של לואי להב, ומי זה תום. "ברור לי אישית על מה השיר הזה", אומרת גולבי. "אני מקבלת עליו תגובות שונות. חייל אחד אמר לי שהוא על משפחות שכולות וחיילים שנפלו. זה מה שמרתק אותי, הפרשנויות. השיר מאוד סיפורי ואין לו הגדרה אחת. אני גדלתי על דברים שמפעילים לך את המוח, זה הקטע שלי, אוהבת את זה".

-דיברת על זה עם צרויה להב?
"לדעתי היא התכוונה למשהו מסוים אבל לא דיברנו על זה. לא קיבלתי שום פרשנות אחרת ממה שאני מרגישה בגוף. יש שם קסם שכל אחד מקבל אותו אחרת ונשאיר אותו ככה".

-כבר שרת אותו על במה?
"כן, בהופעות באוזן בר. התגובות היו חמות וזה דרבן אותי מאוד לצאת איתו, אפילו שזה עוד בלדה, זה מגניב. אני לא מסתכלת על האספקטים של מה מצפים ממני".

-לא קצת מבאס שזמרת רוק ברמה שלך, שניצחה ב"כוכב נולד", צריכה להוציא שלוש בלדות ולחכות שגלגלצ יכניסו שיר שלה לפליילסט?
"אני ממש לא מתבאסת. נכון שהגעתי למצבים של להשתגע מלמה לא עוברים שירים שלי ולא עובדים ומצאתי את עצמי מוחקת ומחפשת ולא מוצאת, אבל ההופעות החיות שלי הפכו לחשמליות לפני חודש וכולי שם. צריך לזכור ששיר שיצא לרדיו לא מייצג את כולי ולא מייצג אלבום שלם ולא מייצג את מה שאעשה בעוד חמש שנים. הסינגלים האלה - זה לא אומר כלום. אני עומדת מאחורי כל שיר ושיר. כולם חלקים ממני. הדרך אולי קצת שונה".

דיאנה גולבי פרופיל (צילום: אורית מילר)
"האלבום מאוד צבעוני, שירים קיצוניים מכל מקום". דיאנה גולבי | צילום: אורית מילר

-אז מה יהיה באלבום השלם?
"אין לו הגדרה כי העבודה היתה מגוונת. יש אנשים שהשפיעו עלי, יש את התהליך שעבר עלי. האלבום מאוד צבעוני, שירים קיצוניים מכל מקום. בלדות הכי רכות ומרגשות שאני יכולה להביא מול מוזיקה מאוד צועקת שעלולה להרתיע אנשים, וזה מגניב שאתה קומוניקטיבי ולא קומוניקטיבי בו זמנית, זה סבבה".

-מה למדת מהמפיק לואי להב בתהליך העבודה?
"אני עדיין לומדת מלואי כרגע, הסיפור עוד לא נגמר. כמו שאתה יודע הוא עבד עם אנשים שאני פינאטס לידם. הוא קולט אותי ומתרגם אותי וזה כבוד אדיר. הוא בכלל יכול להיות אבא שלי. שנינו למדנו משהו אחד מהשני כי התהליך היה מאוד ארוך. אני לא חושבת שהוא עבד עם מישהו כל כך הרבה על אלבום אחד בשנים האחרונות. גם כשהיו משברים הוא אמר שיהיה בסדר והראה לי את הדרך. אנחנו חולמים מוזיקה ביחד".

-את משתחררת עוד מעט.
"אם הנפש שלי לא היתה תפוסה במוזיקה ברור שהייתי חותמת קבע, אבל כרגע זה לא באופק, סתם פנטזיה. יוצא לי בשירות לבוא במגע עם אזרחים. עם המדים ומשקפי השמש חלק לא מזהים אותי, וחלק מזהים לפי הקול והקעקועים ביד. אני מעדיפה שלא יזהו כדי שזה לא ישנה את הפוקוס ממה שאני עושה.

דיאנה גולבי חיילת, מדים (צילום: אלעד דיין)
"לא תמיד מזהים אותי עם משקפי השמש, אבל מזהים את הקול". דיאנה גולבי | צילום: אלעד דיין

-מבקשים חתימות?
"יש את המציקים, שלא עושים את ההפרדה בין דיאנה הזמרת לדיאנה החיילת והנוכחות שלי משפיעה עליהם, אבל הרוב מבינים שזה לא קניון פה ולא אלנבי ולא רוטשילד. חלק שואלים אותי למה אני לא בלהקה צבאית".

-אולי מה שאת עושה עדיף על לשיר את "חורף 73'" פעמיים ביום.
"אני לא אשקר, כשאני רואה חבר'ה מלהקות צבאיות יש לי איזה קווץ'. אני רואה חזרות שלהם והם עושים עבודה מדהימה, אבל לא רציתי ללכת לזה. אני מעדיפה שהמרכז יהיה לא אני אלא השירות דלי. אני מקבלת סיפוק והשראה ממה שאני עושה ומדברת עם אנשים שיחות מגניבות. לפעמים מדברים עלי, אבל פחות, וזה כיף אדיר".

-מבקשים שתשירי?
"אני שרה לחבר'ה בלילה, בעיקר אייל גולן ומשה פרץ, מה שמבקשים. השירים שלי לא תופסים כאן חזק. הקיבוצניקים מגרעיני נח"ל אוהבים רוק, אבל לרוב זה חפלות".

עונת עשור כוכב נולד דיאנה גולבי (צילום: אורטל דהן)
"אני לא מכוונת לתארים, גם ב'כוכב נולד' לא כיוונתי. מספיק לי לדעת שאני משפיעה על קמצוץ של קהל" | צילום: אורטל דהן

-אתם מחכים שתשתחררי כדי להוציא את האלבום?
"לא, זו לא הסיבה. אחרי שאשתחרר אהיה חופשייה יותר נפשית ופיזית. האלבום הוא עניין של כמה חודשים, ממש קרוב. עוד אין לו שם סגור, אבל אני מרגישה שהסינגל האחרון שהוצאתי 'היי תום' הוא הסינגל האחרון שאוציא ממנו. מגניב לי שהצלחת לעשות אלבום בזמן הצבא עם כל הקשיים. זה אלבום צבאי, כשכולי מחולקת לשני חלקים".

-מה עם הצד הרומנטי בחייך?
"אין לי מקום לזה כרגע בלב ובנפש. אני לא בשלה לזה כרגע. אני לא אחת שכל נהזמן מחפשת משהו. אני לא אומרת שאין לי אהבה. אהבה יש בשפע, אבל לא כרגע אצלי. כשהיא תגיע אלי היא תגיע".

-באת מהצלחה מאוד גדולה ורק עכשיו זה מתחיל לחזור.
"טוב שהיה לי פסק זמן מהצלחה כדי לעצור רגע ולעשות הערכת מצב. אני בסדר גמור. שניה שקט, טיפה. ברור שרציתי שדברים יתקדמו יותר מהר, אבל אחרי כל הטירוף צריך איזון. אל תשכח שבאתי ממקומות נמוכים והופעות עם חרא הגברה עד גמר כוכב נולד עם ההגברה הכי טובה בארץ, ולחזור לשם למקום הקטן לא כזה רע בשבילי. למדתי בשנתיים האלה קצת מה זה שקט, שקט טוב שלמדתי ממנו".

-את מוכנה נפשית להצליח מחדש?
"אני מוצפת באנשים שמחזקים אותי וסומכת על האינטואיציה של עצמי. אם אכין את עצמי להצלחה רק ארד יותר נמוך. אני לא מכוונת לתארים כמו 'פריצת השנה' או 'זמרת השנה'. גם כשהגעתי ל'כוכב נולד' לא כיוונתי לשם, זה לא אני. רציתי הכרה ומקפצה קטנה. אני לא מחפשת תארים. מספיק לי לשמוע שאני משפיעה על קמצוץ קטן של קהל בארץ, זה מספיק. מצד שני, הדרייב שלי להצליח קיים. הצבא כרגע זה משהו נוסף שממלא אותי ולוקח ממני המון זמן. אבל יש לי דרייב. בלילה הראשון של השחרור אני כבר באולפן".

*דיאנה גולבי תופיע ב-15 בדצמבר ב"אוזן-בר" בתל אביב.