בריטס 2014: ארקטיק מאנקיז (צילום: Ian Gavan, GettyImages IL)
לא באמת באים.ארקטיק מאנקיז | צילום: Ian Gavan, GettyImages IL

זה התחיל כבר אתמול עם המתיחה של נוי אלוש (שכותב כאן ב-mako) על הגעת ה"ארקטיק מאנקיז" לישראל. אלוש צילם את לוח ההופעות של הלהקה הנחשבת ושינה את התאריך של ההופעה בלידס באוגוסט הקרוב, להופעה בתל אביב. אלוש כל כך חזק ברשת, שאפילו גיא פינס ולירון וייצמן נדרשו לעניין. אחלה אייטם, במיוחד כשברור לכולם שהכי קרוב שנגיע ל"מאנקיז" הקיץ זה התמונה של נינט עם הסולן אלכס טרנר בלוס אנג'לס.

הבוקר, אחד הכותבים ב-mako, ניסה לשכנע אותי להעלות איטם פיקטיבי שאומר שביונסה תגיע לכאן באוקטובר. "עזוב אותי משטויות", אמרתי לו. "גם ככה בלבלו את המעריצים שלה עם הידיעה הלא נכונה על הופעה ביוני". אבל ככל שהתקדם היום התברר שנושא ההופעות מחו"ל שמגיעות לישראל הוא הוא הז'אנר החם של מתיחות 1 באפריל.

אין תמונה
יהורם גאון? ברור! הרולינג סטונס

אורלי וגיא הניחו רגע לחבורת "לול" ופרסמו בתוכנית הבוקר שלהם שיהורם גאון יחמם את ה"רולינג סטונס" בישראל. הם גם העלו את גאון לשידור. כיוון שהוא שחקן קומי מצויין עם חוש הומור אדיר, כמובן שהוא שיתף פעולה בשמחה. "אם כבר אתם אומרים, אז כן, זה נכון", ענה גאון בשכנוע רב. "אני חושב שזה נולד כשהתחלנו לפרסם את הנושא של פסטיבל ישראל. זה לא בדיוק אני, מגיע קרדיט לאסתר עופרים שמשתפת איתי פעולה בפסטיבל. יכול להיות שזה מה שהדליק איזושהי נורה אצל שוקי וייס".

אין תמונה
יחפש את הסטיספקשן עם אסתר עופרים. גאון

"אני חושב שזו הברקה", המשיך גאון, "כי אם כל החלק הראשון לא יהיה רוקיסטי כמוהם שהם הכוכבים של המופע הזה.. ראיתי בניו יורק במועדון לילה והתופים דפקו לי במוח ולא הבנתי למה לקחו אותי לשם. ברגע מסוים כבו האורות ואז תזמורת סימפונית עלתה וניגנה מוזיקה קלאסית וככל בני הנוער הכחילו. יכול להיות קונטראסט מלבב זה נראה לי הברקה. אני לא מכיר את השירים שלהם, אבל אולי בגלל זה אני שם בכלל".

כריס מרטין, קולדפליי, הופעה (צילום: Brendon Thorne, GettyImages IL)
לולה פלוזה בישראל? זה כל כך 2012. כריס מרטין, קולדפליי | צילום: Brendon Thorne, GettyImages IL

מתיחה נוספת הגיעה מכיוון דף הפייסבוק "מה היינו עושים בלי מוזיקה???", שהשתמש באייטם שעלה כאן ב-mako באוקטובר 2012, ודיווח על, אולי, ייתכן, פסטיבל "לולה פלוזה" בישראל בקיץ 2013. החבר'ה שמנהלים את הדף הזו שינו את הכותרת בפייסבוק ויצרו מצג שווא לפיו אתר mako מדווח על "לולה פלוזה" בישראל הקיץ, ב-2014, עם הופעות שוות במיוחד, הדליינרז כמו פרל ג'אם, קולדפליי, הקילרז, הסטרוקס ו... נכון! הארקטיק מאנקיז!. והופעות ישראליות כמו אסף אבידן. ובכן, לא דובים ולא זבובים, לא נפט ולא סולר, מקסימום חולר.

ולקינוח, מפיק המטאל ישי שוורץ, פרסם היום שהוא פורש מהתחום אחרי 25 שנה: "אני במטאל מגיל 13... בשנה האחרונה החל בי תהליך של שחיקה. אולי זה הגיל. אולי זה התחום אבל התחלתי להרגיש לא נכון. אחרי הרבה חיפוש והתלבטויות החלטתי ללכת לדרך חדשה.. אני צריך חופש. אוויר. לעשות לביתי", פרסם הבן אדם, שכל מי שמכיר אותו יודע שהוא יעזוב את המטאל רק כשינוח בקבר. האם מדובר בסוג של פרסום סמוי לפסטיבל שהוא מפיק השבוע? יש מצב.

_OBJ