אין תמונה
"הצבא והחיילים הם מעל להכל". דנה אינטרנשיונל

"דנה נעלבה מאוד, דנה כועסת, זו הפעם הראשונה שהיא נתקלת בכזה דבר", מספר היום שי כרם, מנהלה האישי של דנה אינטרנשיונל, אחרי שהופעות שלה בטורקיה ובספרד, שנקבעו חודשים מראש בוטלו, ככל הנראה עקב ה"מצב" החדש של ישראל בקהילה הבינלאומית.

"דנה היתה אמורה להופיע בספרד במצעד הגאווה וזה מאוד מאכזב", מוסיף כרם. "אסור לשכוח שמדובר גם בפגיעה כלכלית, וגם כמובן בפגיעה מקצועית, ורגשית. היא הרי הופיעה שם בעבר, אז פתאום לא? זו תחושה לא נעימה ונקווה שזה ענן עכור שיעלם ולא ימשיך הלאה להופעות הבאות".

ביטולים אלה של הופעותיה של אינטרנשיונל בחו"ל מגיעים אחרי שהופעות של "הפרויקט של עידן רייכל" ולהקת "אורפנד לנד" בטורקיה בוטלו אתמול. אבל במקרה של דנה, שתשפוט הערב את הנבחרת החדשה של "כוכב נולד", היא לא מתכוונת להשאיר את הפה סגור. הספרדים והטורקים כנראה בחרו להתעסק עם הגברת הלא נכונה.

מחר: ראיון לטלוויזיה ההולנדית עם חולצה שעליה סמל צה"ל

"אני יכול להגיד לך שזה לא יעבור בשתיקה", אומר כרם. "מחר מגיע לארץ צוות טלוויזיה הולנדי כדי לעשות כתבה על חיי הלילה של תל אביב וישראל, כן זה קורה דווקא עכשיו. ודנה, שתמיד הולכת עם האמת שלה, תתייצב מחר לראיון עם חולצת טריקו מיוחדת עם הדפס של סמל צה"ל ועם זה היא תצטלם, כדי להגיד שמבחינתה הצבא הישראלי הוא מעבר לכל ויכוח פוליטי. החיילים והצבא עושים מבחינתה של דנה את העבודה למען כולנו והם מעבר לכל מחלוקת".

דנה אינטרנשיונל - אירוע נפגעות תקיפה מינית (צילום: שוקה כהן)
נעלבה. דנה אינטרנשיונל | צילום: שוקה כהן

"מעבר להיותה זמרת דנה מרגישה שהיא מעבירה מסרים, והיא לאורך הקריירה נלחמה תמיד נגד הרבה דעות קדומות מכל מיני סוגים, והיא תמיד אומרת את האמת שלה. היא מאוד גאה בצבא שלנו והיא מתכוונת להעביר את המסר הזה הלאה, החוצה, לכל העולם, לכל מי שרק ירצה לשמוע. למרות שכאן בארץ אין לה התבטאויות פוליטיות פנימיות, היא מרגישה חובה להתייצב מול הטלוויזיה ההולנדית או מי שזה לא יהיה, כי היא מרגישה שליחות".

"דנה מרגישה צורך להחזיר למדינה, יש לה תחושת שליחות"

-שליחות?
"כן, בוודאי. אל תשכח שבזכות הקהל הישראלי היא הגיעה לאירוויזיון ומשם פרצה לקריירה בחו"ל והיא מרגישה צורך להכיר תודה, להחזיר. לכן, בלי קשר לדעות הפוליטיות ולמה שהיא חושבת, וגם אם יש לה ביקורת על המדינה, היא לא תגיד אותה בחוץ כי היא מרגישה מחויבות כלפי ישראל בתקשורת כלפי חוץ".

-זה קשור לתפקיד שלה בשירות הצבאי הסדיר?
"לא נראה לי, ובוא נשאיר את זה ככה".

>> "ג'טרו טול" הסירו ההופעות בארץ מהלוח באתר - מפחד מעריצים מחו"ל