יש עדיין כאלה שממשיכים להאמין במוזיקה הישראלית ובעצמם כאמנים, וטורחים להוציא קליפים חדשים. הנה שישה קליפים שיצאו השבוע, ויעשו לכם נעים בסוף השבוע, חלקם מובאים כאן בהקרנת בכורה.

שירי מימון - "מי שפוי מי משוגע"

שירי מימון יוצאת לטבע בשמלה לבנה ומגלה בין העצים חפצים מרחפים כמו צלחת שבורה, מראה אישית, אגרטל פרחים עטוף בסרט, פרפר תלוי, מחרוזת, ואז היא מוצאת את עצמה בתוך בית שקירותיו מתקלפים, בלב היער, וכל אותם חפצים מופיעים בו בצורתם הביתית. אז מי כאן שפוי ומי משוגע?.

 

יעל בורגר ואסף בורגר - Killing Us

יעל בורגר הוציאה לאחרונה את השיר "Killing Us", סינגל ראשון מאלבום באנגלית, המיועד לשוק הבינלאומי, בו כתבה והלחינה את כל השירים. להפקה המוזיקלית אחראי דן פרבר. כעת משחררת בורגר ביצוע חי לשיר, בו משתתף אחיה הגדול, המוזיקאי האלקטרוני המצליח אסף בורגר ("Borgore"). בורגר עצמה כבר הספיקה להופיע בפסטיבלים מובילים בחו"ל כמו "טומורולנד" (יחד עם אחיה), SXSW, ו-EDC.

 

Knob - What's Your Type

הצמד האלקטרוני Knob יצר את השיר "What's Your Type?" עבור פרסומת לחברת האופנה "רנואר". למילים וללחן אחראית הזמרת והיוצרת מיטל פטש-כהן. לעיבוד ולהפקה המוזיקלי אחראי בעלה, המפיק ניב כהן, שגם מנגנן את נעימת הסקסופון סביבה נבנה השיר כולו. כעת הם מוציאים קליפ רשמי לשיר, המבוסס על צילומים מתוך הפרסומת (ללא הלוגו של החברה), עם צילומים נוספים של שניהם, בשחור-לבן, ונערכו יחד עם השוטים מהפרסומת.

 

בועז פרי - "This Is The Moment"

הזמר ויוצר הדאנס בועז פרי מתמחה בשירים למסיבות וקליפים המתארים מסיבות. כעת הוא מוציא את הקליפ "This Is The Moment", בו הוא מכיר בחורה במסיבה, חוגג איתה כל הלילה ולבסוף מחפש אותה על הדשא בין הבלייניות המעולפות. סקסי. את המילים והלחן יצר בועז פרי עצמו. ירדן "ג'ורדי" פלג הפיק מוזיקלית.

 

עידן חביב - "אל המנוחה"

עידן חביב משתתף בפרויקט "שנת השבע" ומבצע במסגרתו גרסה לשיר "אל המנוחה" של מאיר בנאי. האלבום הנושא את הכותרת "7" כולל שבע גרסאות כיסוי של שבעה אמנים - ברי סחרוף, קורין אלאל, שי גבסו, ארקדי דוכין, דודי לוי, דנה עדיני וחביב לשירים ישראלים מוכרים שעוסקים בערכים כמו שוויון, נתינה, מנוחה וקיימות. את ההפקה המוזיקלית יצר משה לוי.

בבסיס האלבום עומד הרעיון היהודי-חקלאי של "שנת השמיטה", לפיו בכל שנה שביעית נותן האדם מנוחה של שנה אחת לאדמה ולא מעבד אותה. בשנה זו תבואת השדה הופכת שיתופית ומותרת לכולם לפי צרכיהם, וכך מצטמצמים ההבדלים בין עשיר לעני, בין בעל האדמה למעבד אותה עבורו. בהתאם לרעיון האלבום לא נמכר בחנויות אלא ניתן בחינם באתר "שנת השבע", דרכו מוזמנים כולם לשלוח את השירים ליקיריהם עם ברכות "שנה טובה".

 

ערן יופה - "שירים"

ערן יופה מוציא את השיר "שירים", אותו כתב והלחין, סינגל שני מתוך אלבום בכורה שייצא בשנה הקרובה, בהפקה מוזיקלית של אייל קצב וניהול אמנותי של משה לוי. את כל השירים באלבום כתב והלחין ערן יופה בעצמו, בהשפעת חוויות תל אביביות שעבר. אבל אהבתו למוזיקה בכלל ולנגינה בפרט, כמעט ונקטעה כשהיה חייל. ערן יופה נפצע בפיגוע הטרמפיאדה בצריפין בספטמבר 2003, לפני 11 שנה. רסיס פגע בידו, קרע את העורק הראשי של הזרוע וחלק מן העצבים והשרירים העוטפים אותו. אחרי מספר ניתוחים, כח רצון וייעוד שכנראה נכתב מלמעלה, ערן התגבר על הפגיעה הפיזית ושב לנגן. בימים אלה החל לעבוד על מופע חדש שיושק בחודשים הקרובים.