אבי בן אבו יושב (צילום: אבי רוקח)
"היום אני רוצה יותר הכרה, חשיפה, קהל רחב יותר, מה שנקרא לתת בראש". אבי בן אבו | צילום: אבי רוקח

המסע של אבי בן אבו אל עבר אלבום הבכורה שלו "ככה לא עוזבים" שיוצא בימים אלה, החל בעונה השמינית של "כוכב נולד", בה התבלט בקולו החזק והחם ובביצועיו המרגשים. אחרי התוכנית הוחתם בן אבו על חוזה אצל היחצנית רונית ארבל. בנובמבר 2010, לפני יותר משנתיים, יצא לאור "ככה לא עוזבים", סינגל הבכורה ושיר הנושא של האלבום. אחריו הוציא בן אבו עוד שבעה סינגלים, כשהוא מדלג בין סגנונות - מזרחית קצבית, רוק, פולק ישראלי, בלדות חופה ועוד. הסינגל השמיני והאחרון "תני לי", יצא באוקטובר 2012 וסגר מעגל של כשנתיים. בתווך יצאו "חוזרת אליי", עוד ננצח" ההמנוני, "אושר גדול" הרוקיסטי, "בקרוב אצלך" הקצבי-ים תיכוני, "תני לי סימן" ו"כל העולם".

כעת מגיע אלבום הבכורה, הכולל 13 שירים. שלושה מתוכם הם גרסאות כיסוי, ל"אהבתיה" של שלמה ארצי, "ניצחת איתי הכל" של עמיר בניון" ו"נשבע" של חיים משה. שלושה קאברים באלבום בכורה של יוצא תוכנית מוזיקה המושתתת על קאברים הוא לא מראה שכיח, אבל לבן אבו עצמו ממש אין בעיה עם זה. "אלה שירים שאני עובד איתם בהופעות, שר אותם, יותר קל לי להתחבר אליהם ולהרגיש שהם שלי", הוא אומר. "אלה כמובן שירים מדהימים ואני לא חושב שזה יכול להזיק לאלבום בכורה, להפך זה בונוס מבחינתי".

-לפי מה בחרת אותם?
"אלה שירים שאני אוהב ושומע בבית להנאתי והם לא נמאסים. 'ניצחת איתי הכל' מזוהה איתי מכוכב נולד ומלווה אותי דרך. 'אהבתיה' גורם לי לחייך ו'נשבע' הוא סוג של קלאסיקה חרושה, אבל עלי הוא לא נמאס ותמיד מרגש אותי ועושה לי צמרמורת, הלכתי בו על הבומבסטי. ב'אהבתיה' עשיתי עיבוד קסום, לא באותה אווירה כמו המקור. אצל שלמה ארצי הוא יותר גרובי אני על הקלאסי ויצא לי עיבוד מקסים".

-שנתיים וכמה חודשים, קצת לקחת את הזמן.
"אני נאחז בביטוי 'כל עכבה לטובה'. השבוע זה ממש קורה, אלבום ראשון. אני לא יודע ממה אני יותר מתרגש, מהאלבום או ממה שייצא אחר כך".

-בן או בת?
"יש לי בן. מור אשתי ואני בשלבי הריון מתקדמים. האווירה מרגשת, קשה לתאר. שמעתי עד עכשיו מאחרים ואמרתי 'בסדר, הריון'. היום אני חווה את הכל מקרוב, הולך לכל אולטראסאונד כאילו זה בבטן שלי, ואני קצת מקנא, אגיד לך את האמת. ההריון נתן לי מוזה לכתוב שירים יפהפיים לאלבום הבא".

כוכב נולד 8 חוגגים לאבי בן אבו (צילום: אורי קריספין)
"אני הולך לכל אולטראסאונד כאילו זה בבטן שלי, ואני קצת מקנא". אבי בן אבו ואשתו מור | צילום: אורי קריספין

-היתה גם חתונה.
"בכל אירוע אנחנו מתרגשים מחדש. אני אוהב להתרגש. היתה חתונה והיתה מלחמה ויש הריון, כל פעם משהו אחר, עכשיו אלבום. צריך להתייחס לחיים וקצת למוזיקה, אבל גם לכל השאר. זו תקופה עמוסה בחיים, שהכל קורה ביחד. אני גם לומד, עושה מכינה לקראת לימודי משפטים ומנהל עסקים. חוץ מלעסוק במקצוע הכיפי מוזיקה, שזה תחביב פלוס נשמה ולעמוד על במה להרוויח כסף, אני יכול לעשות עוד דברים בחיים. כל עוד אני צעיר. אז אני הולך ללמוד לשמש לילד דוגמה".

 "אני קם ב-8 בבוקר כדי ללמוד"

-כי אתה חושש שאולי לא תצליח כזמר?
"ההפך, זה קטע אחר לגמרי, לרענן את הראש. אם אני יכול לקום ב- 12 בצהריים אחרי שחזרתי מהופעה ב-2 בלילה, אז אני אקום ב- 8 בבוקר ואחדד את הראש על הדרך. המקצוע הזה של זמר נותן זמן ללמוד - אז לומדים. בינתיים אני מתקדם לאט, בשביל לרענן את הזיכרון. עבר עשור מאז שלמדתי, אז אני חוזר לאט לאט, ואחרי זמן זה חוזר מהר, כאילו נמצא שם בתת מודע".

-עד כמה אתה מזוהה היום עם "כוכב נולד"?
"יש כאלה שקוראים לי 'אבי ממה עושים', בגלל שורת הפזמון של השיר 'ככה לא עוזבים'. יש כאלה שמזהים מ'כוכב נולד'. אני רוצה שזה יהיה אבסולוטי. רוצה שיכירו אותי כאבי בן אבו, זמר מן המניין. עדיין לא מאה אחוז אבל זה באיזור. כשזה יהיה מאה אחוז אני אהיה מרוצה".

-לאן אתה חותר להגיע בשנה הקרובה?
"לקח לי שנתיים להגיע לאלבום. לא היו לי ציפיות. באתי ממקום ביישן. היום אני רוצה יותר הכרה, חשיפה, קהל רחב יותר, מה שנקרא לתת בראש. כשיצרתי שירים של עצמי הבנתי שאני יכול להשיג את השאיפות האלה. לדעתי יכול להיות לי את זה בענק. צריך מזל, חיוך, גורל טוב וזה קורה וזה יקרה, עם שירים נכונים".

שלומי שבת האנגר (צילום: שרון רביבו)
"הוא המודל שלי". שלומי שבת | צילום: שרון רביבו

-מי המודל שלך להצלחה?
"שלומי שבת. כולם מכירים אותו והוא זמר ועדיין הוא לא כל יום בחדשות הבידור".

-אבל הוא בתוכנית אחרת. הרבה רוצים להיות כמוהו.
"מאז שאני ילד שמעתי אותו. כשהכרתי אותו פנים אל פנים הופתעתי לגלות כמה הוא מקסים בהתייחסות, חום, אהבה, פרגון וחיבוק. הוא קודם כל בן אדם. אני רוצה לשמור על זה כל הזמן. להיות קודם כל בן אדם שזוכר מאיפה הוא בא ורק אחרי זה זמר וידוען".