אין תמונה
"אני היפר אקטיבית, אבל לא על חשבון היצירה". קרן פלס

"שמתי לב לא פעם שאחרי שזמר מסוים מצליח באלבום הראשון מחכים לו בפינה באלבום השני", אומרת קרן פלס, שהתבשרה השבוע שאלבומה השני, "מבול", הגיע למעמד אלבום זהב, על מכירת יותר מ-20 אלף עותקים. 

חמישה חודשים והשמעות אינטנסיביות לשיר הנושא, "רצה הביתה" ו"פז'ו 92", נדרשו לה להגיע למעמד המכובד, כאשר בדרך הפכה מ"נעמי שמר של שנות האלפיים" לשק החבטות החביב על מבקרי המוזיקה.

"קראתי לא מזמן מאמר של מבקר, ממש חמוד, שכתב עלי תחת הכותרת: 'למה אני לא מתבייש לאהוב את קרן פלס'. אשכרה סוג של יציאה מהארון. מצד אחד, זה פרגון גדול. מצד שני, אשקר אם אגיד שלא היו רגעים בהם ישבתי עם עצמי וחשבתי מה יש ביצירה שלי המעורר כזה אנטי אצל אנשים מסוימים".

-והמסקנות?
"שאין מסקנות. ביקורת תיאטרון באמת יכולה להשפיע, כי קהל גדול מחליט אם לקנות כרטיסים או לא, לפי דבר המבקר. במוזיקה זה עובד אחרת, כי יש רדיו ומשמיעים אותי, תודה לאל, לא מעט. קהל יודע מה הוא רוצה, והולך אחרי בלי קשר למה שכותבים. כל זמן שיש יותר מאזינים ממבקרים אני בסדר, ומגיע שלב בו מפסיקים להתייחס וכל אחד חי את החיים שלו".

פחות משנתיים הפרידו בין 'מבול' ו'אם אלה החיים', אלבום הבכורה רב-המכר של פלס. על פניו, נדמה שדילגה בקלילות על מחסום האלבום השני, מה גם שבין לבין הלחינה את המוזיקה למחזה 'הרטיטי את ליבי' של חנוך לוין בתיאטרון הקאמרי, עבודה עליה זכתה בפרס התיאטרון. במקביל העלתה מופע חדש, הרץ בהצלחה ברחבי הארץ.

גם עכשיו קצב הפעילות שלה לא מגלה סימני האטה. אחרי שכתבה והלחינה את שיר האודישנים לעונה השישית של 'כוכב נולד', ואת הלהיט 'אורח בעולם' לבועז מעודה, היא כבר עובדת על שירים לאלבומה השלישי של חברתה הקרובה מירי מסיקה ומלחינה מוזיקה מקורית למחזהו הקלאסי של ברטולד ברכט 'הנפש הטובה מסצ'ואן', שיועלה בתיאטרון הקאמרי בבימויו של אודי בן משה.

אין תמונה
"קהל יודע מה הוא רוצה". פלס

"זה פרויקט מאד מרגש", היא אומרת, "מחזה נפלא עם תשעה שחקנים, מה שידרוש הרמוניות קוליות מורכבות. בקיצור, הרבה עבודה. אבל אם אודי בן משה בתמונה אני יודעת שיהיה מדהים. 

בכלל, אני אדם שנצמד. לא מוצאת סיבה לעזוב אנשים שאני מסתדרת איתם. עם אודי בן משה עבדתי עוד בהצגות לסטודנטים בבתי ספר למשחק, מירי זו מירי, בהרכב שלי יש נגנים המלווים אותי כבר שש שנים בהופעות, לואי להב זה מפיק מוזיקלי שקשה לי לחשוב על עצמי באולפן בלעדיו".

-יש כבר מחשבות על אלבום שלישי שלך?
"אני היפר אקטיבית, אבל לא על חשבון היצירה. 'מבול', מהרבה בחינות, היה המשך ישיר של האמירה באלבום הראשון. צברתי המון רגשות בבטן בשנים של ניסיונות לפרוץ עם המוזיקה שלי, ולא את הכל הספקתי לשחרר באלבום אחד. מה שהפך את המשך תהליך הכתיבה לקל יותר, ובו בזמן לא פגע באיכות השירים".

"היה לי חשוב להגיע כמה שיותר מהר לאלבום שני גם כדי שיהיה לי מופע באורך מלא, להגיע איתו בגדול לקהל שלי. כרגע אני קצת מרוקנת בכל הנוגע לאמירה אישית, למרות שאמשיך לכתוב לזמרים אחרים בלי קשר. נראה לי שאקח פסק זמן להתגבש מחדש, להחליט מה הדבר הבא שחשוב לי להגיד לפני שאתחיל לעבוד על האלבום השלישי. מה שכן, אני לא צופה תהפוכות גדולות בסגנון שלי. בסופו של דבר, קרן פלס תישאר קרן פלס".