אין תמונה
חג האלבומים

משנה לשנה הולכות ויורדות מכירות האלבומים ויש כאלה שטוענים בלהט כי עידן האלבום עבר מן העולם. ובכל זאת, אין אמן אחד בארץ (או בעולם) שמוותר על הוצאת אלבום, כיוון שלפורמט יש עדיין חשיבות אמנותית, הצהרתית ואף מסחרית.

החגים הגדולים, שבהם נהוג לרכוש מתנות, היו ונשארו התקופות בשנה שבהם תעשיית האלבומים עדיין עובדת. גם אם נותרו מעט חנויות מוזיקה אמיתיות וגם כאשר בחלק מהמקרים אפשר לשמוע ואולי אף להוריד חופשי ברשת - עדיין אין תחליף לתחושה הנעימה של להחזיק ביד את האלבום המקורי של הזמרת, הזמרת או הלהקה שאוהבים, עם העטיפה המושקעת, חוברת המילים והתחושה הטובה שעזרת במשהו למי שיצר את המוזיקה הזו למענך. אין כמו לתת אלבום חדש במתנה למישהו אהוב, או להכניס את הדיסק למערכת ברכב ולהינות מהמוזיקה המועדפת כשנוסעים לטייל בחג.

לרגל חג הפסח ריכזנו עבורכם 20 אלבומים מיינסטרים ישראלים שיצאו לאחרונה, או יוצאים ממש כעת, מעין רשימת מומלצים, להנאה פרטית או לרכישת מתנה. חפשו אותם בחנויות.

 

שלמה ארצי - "אושר אקספרס"

אין תמונה
שלמה ארצי, "אושר אקספרס"
בעשרים השנים האחרונות שלמה ארצי הוציא אלבום חדש (או אוסף) בממוצע כל ארבע שנים. כיוון שארצי הוא מגנט המכירות מספר אחת בשוק, ואלבום חדש שלו הוא כבר מעל לעשור ה-מתנה המועדפת לחגים, מתפללים אמנים אחרים שארצי לא יוציא דיסק במקביל אליהם, כי הוא פשוט גורף חלק נכבד מקופת החג.

עד כאן המסחרה, ועכשיו לאמנות. "אושר אקספרס" הוא אסופת שירים חדשה שבה ארצי ממשיך להיות ארצי - כותב בעיקר על עצמו, אהבותיו, מחשבותיו ורגשותיו, עם אזכורים "לאומיים" ודואטים מתוזמנים ומדויקים בהשתתפות אריק איינשטיין ("חוזרים הביתה", "הדואט של המדינה"), אברהם טל, דודו טסה, אמיר דדון ("כל יום") ועוד. זה אלבום-חובה למעריציו של ארצי, שחיכו לו הרבה זמן ומן הסתם כבר רכשו אותו. כל היתר, יכולים להתחבר דרכו בפים המי יודע כמה לאחד מכותבי השירים הגדולים שלנו בכל הזמנים, משורר העצב המתוק, ולהרגיש יחד איתו קצת יותר ישראלים.

 

אייל גולן - "נגעת לי בלב"

אייל גולן, עטיפת אלבום (צילום: אלוני מור)
אייל גולן, "נגעת לי בלב" | צילום: אלוני מור
אם יש מישהו במדינה הזאת שיכול לתת איזשהו "פייט" לשלמה ארצי במכירות אלבומים, הרי שזה אייל גולן. האלבום החדש שלו "נגעת לי בלב", כולל כמה שירים שמתחברים לחייו האישיים ודשים ברגשות שלו, באהבות, באמונתו הדתית, בבדידותו בצמרת עולם המוזיקה וגם בגעגועיו לאהובה מן העבר, ואולי הכוונה היא לאילנית לוי, אם ילדיו.

מעבר לתכנים, שהם הפעם מעניינים מתמיד אצל גולן, מבחינה מוזיקלית הוא ממשיך במגמה של לנסות ולגוון את המוזיקה שלו כמה שיותר. יש כאן אלמנטים ספרדיים בשיר הפותח "כשאת איתו", יש נסיונות ליצור מעין פיוז'ן ים תיכוני ולערבב את המזרחית עם אלמנטים של מוזיקה בלקנית וצלילים מחלקים אחרים של העולם. גולן גם הקפיד להוציא כסינגלים את "מנגינה" במקצב fאנקי, את "לבדי", שחוזר לצליל הג'קי מקייטני של שנות ה-80' ואת הבלדה "נגעת לי בלב" שהפכה לשיר הנושא. אין חובב מוזיקה מזרחית וים תיכונית אמיתי שיעיז לוותר על הדיסק החדש שלו, ואין סיכוי שתפספסו אותו בוקע ממכוניות במנגל שאחרי ליל הסדר.

 

אביב גפן - "פסיפס"

אין תמונה
"אביב גפן, "פסיפס"
בשנים האחרונות ריכז אביב גפן את מאמצי הקריירה שלו בעיקר בחו"ל, אבל במקביל הקפיד להופיע בארץ, להקליט, ולשתף פעולה עם אמנים מקומיים אחרים. הדחיפה הגדולה לה זכה בחודשים האחרונים מהתוכנית "דה ווייס" יצרה עבורו את ההזדמנות להוציא מעין אלבום אוסף בין עשרה שירים, שמנקז אליו את פועלו מהשנים האחרונות עם כמה שירים חדשים

תמצאו כאן את "מחוץ לדלת", שנכתב לבנו דילן, הלהיט "טיפות", הדואט "נוסטלגיה" עם שרון ליפשיץ, ביצועים משותפים ל"סוף העולם" ו"אור הירח" עם אביתר בנאי מתוך המופע בפסטיבל הפסנתר, שלושה דואטים עם עידן רייכל: "בובות", "קוצים" ו"מסילת רכבת", השיר "לפעמים" בביצוע חי מתוך המופע "20 שנה לאור הירח", והשיר "ריק בבית".

 

שלומי שבת - "אחד לנשמה, אחד למסיבה"

אין תמונה
שלומי שבת, "אחד לנשמה, אחד למסיבה"
שלומי שבת הוא סוג של פלא במונחי המוזיקה הישראלית. ממרום גילו ומעמדו רב השנים הוא מצליח להישאר כל הזמן בתמונה, להתעדכן ולמקסם את היכולות שלו מול הכרישים הצעירים של המוזיקה הים תיכונית. האלבום הכפול "אחד לנשמה, אחד למסיבה" מסמן את קווי המתאר של המזרחית כפי שהם בשנים האחרונות - שירים לחופות ושירים לריקודים שאחריהן.

יש פה 18 שירים, 9 בכל דיסק. הראשון כולל בלדות כמו "יש לך" ו"מתאהב בך", "יוצא לדרך" שהוא בלדת רוק לגיטימית, "בראשית עולם" שהוא שיר אהבה ואמונה גדול מבוסס פסנתר. השני מכיל להיטים קצביים כמו  "גשם אהבה", "את בנשמה" , "מאריפוסה" היווני-טורקי, "קווים" שמריח מרוק אקוסטי ו"תגלי לי למה" הערבי ישר לפנים. אל תחפשו כאן תחכום מיותר, חפשו יופי ורגש ולא תתאכזבו. שבת הולך על הכי פשוט, ישר מהגרון שלו לתוך הלב והרגליים של המאזין, וזה מצליח, זה עובד, ובגדול.
>> שלומי שבת במופע ההשקה לאלבום

 

מירי מסיקה - "מלך"

מירי מסיקה, עטיפת אלבום (צילום: רונן אקרמן)
מירי מסיקה, "מלך" | צילום: רונן אקרמן
מירי מסיקה היא כיום אחת מזמרות המיינסטרים הבכירות בארץ, אם לא הבכירה שבהן. האלבום החמישי שלה "מלך" מעיד על התקדמות אמנותית מסוימת ונסיונות להרחיב מעט את הגבולות בהם היא פועלת (למשל בשיר הנושא "מלך", ב"יריות באוויר" וב"וינסנט"), אבל הוא בעיקר מעניק למי שאוהב את מסיקה עוד מאותו דבר, בצורה יעילה, מהנה ונעימה.

באלבום הזה מסיקה ממשיכה להיות אישה, במלוא מובן המילה (שלא לומר "אישה חרסינה"). היא שרה על החיים מנקודת המבט שלה, ויחד עם הקול המדהים והאריזות המוזיקליות שתופר לה בעלה אורי זך - התוצאה טובה מאוד. מי שאוהב את מסיקה לא ירשה לעצמו להחמיץ שירים כמו "אני לא שם", "ואולי" ו"אל תדבר אלי". מי שיפגוש כאן את מסיקה לראשונה לא יזהה שזו אותה אחת שפעם שרה "נובמבר", אלא יכיר זמרת שממשיכה להצטיין בהליכה מתונה באמצע הדרך.
>> מירי מסיקה במופע ההשקה לאלבום "מלך"

 

קובי אפללו - "שמע"

אין תמונה
קובי אפללו, "שמע"
קובי אפללו הוא מעין שילוב מוצלח בין זמר-יוצר שבא מהנשמה כמו שלומי שבת, למישהו שמרגיש מאוד נוח במיינסטרים, כמו מירי מסיקה. אחרי שני אלבומים מוצלחים ומצליחים, מפוצצים בלהיטים, עלתה השאלה האם אפללו מסוגל לשחק אותה שוב, והתשובה היא חיובית.

אפללו ירה לכיוון הרדיו שלושה סינגלים, אחד יותר יפה מהשני - "שמרי עליי", "צחורת כנף" ו-"חצי אדם". כשמוסיפים אליהם את שיר הנושא "שמע" ו"ענני", שהם תפילות לבורא עולם, שיר אהבה כמו "יחידה שלי" ו"כשאת שבה אליי", את "שמש", שכתב והלחין שלמה ארצי ושיר כמו "סודות", מקבלים אמן שממשיך באותו הקו ואפילו מצליח לעשות את זה יותר ממורכז מתמיד. הקול של אפללו רך מתמיד, הליווי המוזיקלי נגיש לכל אוזן. מסוג האלבומים שיכולים להגיע לקהל רחב מאוד, ופסח הוא בדיוק הזמן לכך.

 

קרולינה - "זוהר"

אין תמונה
קרולינה, "זהר"
"זוהר" של קרולינה הוא אלבום שלא תוכלו להתחמק ממנו בחג הזה, פשוט כי הוא מעולה וכל מי שבאמת אוהב מוזיקה ישראלית ימליץ לכם עליו מיד. נכון שכולו זמין להאזנה ברשת, אבל אין כמו לקבל אותו במתנה, להכניס אותו לרדיו-דיסק באוטו ולהתפנן עליו בווליום גבוה, עם השילוב הגאוני בין מזרחית, מוזיקת עולם, רוקנ'רול וגרוב. איזה פאנסט.

כל מבקרי המוזיקה גמרו על האלבום הזה את ההלל, הרדיו טחן ממנו להיטים כמו "אל תאחר" ו"מול הים" שהם נהדרים, אבל הקטעים הבאמת גדולים בו הם בכלל "משגע אותי", "חופש", שאנסון ללבנון" ומעל כולם "Save Me From My Self" והקאבר ל"ולא היה בינינו אלא זוהר". אם אתם רוצים לעשות כבוד ליצירה ישראלית מקורית בחג הזה - אל תהססו - זה הדיסק.

 

מוש בן ארי - "העשור הראשון - האוסף"

אין תמונה
מוש בן ארי, "העשור הראשון - האוסף"
עבור מי שאוהב את מוש בן ארי, מדובר בזמר ויוצר חשוב, שהוא לא פחות מבוב מארלי ישראלי. בדיוק מה ששמעתם. עכשיו בן ארי מסכם עשור של פעילות כסולן (מחוץ ללהקת "שבע") ואסף את המיטב מחמשת אלבומיו לאוסף בן 17 שירים, ששווה ביותר כי הוא כולל 15 להיטים, ושני בונוסים - השיר להצלת ים המלח עם ברי סחרוף, מארינה מקסימיליאן בלומין וארקדי דוכין, והשיר החדש "תני לי סימן".

בן ארי, כמו אהוד בנאי, הוא מהאמנים שעבור אוהדיהם כל שיר שלהם הוא בבחינת סוג של להיט, לכן מתוך 15 השירים שנבחרו לאוסף יש לפחות שמונה שיכולתי להחליף באחרים ועדיין הייתי נהנה. למי שלא מכיר את בן ארי מומלץ להתחיל מהאוסף הזה, שכולל באמת את הלהיטים הגדולים וכמעט את כל שיריו החשובים: יה, את, משא ומתן, ג'ה, הנה הוא בא, ואיך שלא, ממריאים, אנצל, ס'תכל לי בעיניים (פרט אולי ל"מדבר" ו"לו רק" האדירים לכשעצמם). מי שיש לו אחיין עם ראסטות או שסתם שמתכנן להעביר את החג עם בירות ונפנופים - זה הפלסטיק בשבילו. ואגב, העטיפה מהממת.

 

יוסי בנאי - "שירים אחרונים"

אין תמונה
יוסי בנאי ז"ל, "שירים אחרונים"
יוסי בנאי זכרו לברכה היה אחד האמנים הגדולים בתולדות השפה העברית, בוודאי שבתולדות התרבות הישראלית. "שירים אחרונים", אלבום שמרכז שירים אותם ליקט אך את רובם לא הספיק להקליט, הוא פיסת זיכרון משמעותית ומרגשת ממבצע ויוצר נדיר באיכותו.

תמצאו כאן את "שיר אהבה", ו"תרנגול כפרות" בביצועו שלו, ועוד תשעה שירים בביצוע בנו יובל בנאי ("מחשבות ליד חלון פתוח") אחיינו אהוד בנאי ("אני ואת") ולצדם ברי סחרוף ("ראיתי עיניים חלומות"), שלומי שבן ("בגלגול הבא"), ארקדי דוכין, קורין אלאל, מאור כהן, פיטר רוט ("ציפורים"), ומיכה שטרית. מזמן לא התרכזה כמות כזו של כישרון לדיסק אחד. חלק מהקטעים פה מצמררים בגלל הזיכרון שהם נושאים בחיקם, ומי שאהב את יוסי בנאי חייב לעצמו את האלבום הזה, אותו הפיק מוזיקלית רע מוכיח.

 

חוה אלברשטיין - "סיפור אינטימי"

אין תמונה
חוה אלברשטיין, "סיפור אינטימי"
חוה אלברשטיין היא מהיוצרות והמבצעות הגדולות בתולדות המוזיקה הישראלית, ובחג הזה היא מוציאה אוסף כפול בשם "סיפור אינטימי", המרכז אליו 36 שירי הזוגיות מהיותר יפים שלה ומכל אורך הקריירה. שירים שמביעים לצד האהבה גם צער, כאב, תשוקה, רחמים, כמיהה, פרידה, בגידה ועוד קשת של תחושות.

מי שלא עקב אחרי אלברשטיין בשנים האחרונות ישמח לגלות כאן את "האהבה מאלתרת", "פרח הלילך", "רמז", "בגלל הלילה", "הרי את מותרת לכל אדם", "עד סוף הקיץ", "אהבת עשרים השנה (אהבה בת עשרים)", "לו ידעת (סיפור אינטימי)", "שוב (דואט עם אריק סיני)", "שלוש אהבותיי" ועוד ועוד. יש כאן אפילו שיר חדש בשם "יום אחד", שמעולם לא יצא בביצוע של אלברשטיין וכעת רואה אור. דווקא על רקע הטרגדי האישית שחוותה אלברשטיין לאחרונה מרתק לחזור איתה אל השירים האלה.

 

משינה - "Unplugged"

אין תמונה
משינה, "Unplugged"
להקת משינה היא כידוע להקת הרוק הגדולה שהיתה בארץ, הן מבחינת היקף היצירה והלהיטים והן מבחינת קהל האוהדים. בשנים האחרונות, לצד יצירה חדשה, הופיעו משינה לא מעט בהרכב אקוסטי או מה שנקרא "Unplugged". המיטב מאותו סיבוב ארוך יצא לאחרונה במארז כפול של דיסק אודיו עם 14 שירים ו-DVD עם 16 קטעים.

תמצאו כאן את "מעבר להרים", שיר של עמיר לב, "פולארויד" המעולה, "אז למה לי פוליטיקה עכשיו" הנצחי ו"כולם אומרים לי תיזהר" הבלוזי. גם שאר הבחירות הם לא הלהיטים המובנים מאליהם, אלא דווקא "יציאות" כמו "ג'וני האדום", "אישה", "אבל אין", "בואי וניפול" ו"לא יכול לעצור את זה" של בנאי. מומלץ בחום לאוהבי הלהקה ולכל מי שהיא היוותה פסקול לחייו כאן בארץ, ויש מאות אלפים כאלה.
>> משינה במופע "אנפלאגד" עם פיטר רוט ויעל דקלבאום

 

הראל סקעת - "שוב מאושר"

אין תמונה
הראל סקעת, "שוב מאושר"
רק שבעה שירים יש באלבום "שוב מאושר" של הראל סקעת, אבל הוא בכל זאת שווה. גולת הכותרת היא הדואט "גיבור" עם יהודה פוליקר, הסינגלים שהפכו ללהיטים "המאה ה-21", ו"תהיה לי אהבה" וכמובן שיר הנושא "שוב מאושר" ו"משהו טוב".

האלבום הזה כבר הוגדר כ"דיסק היציאה מהארון" של סקעת, אבל יש פה הרבה יותר מגימיק רכילותי. זהו אלבום שבו סקעת באמת השתחרר ונשמע חופשי ומאושר מבעבר, מחוייך, אופטימי, עליז ושמח, והפעם אין לו גם שום צורך להסתיר דבר. מי שאהב את סקעת עד היום יחגוג, ומי שלא - יוכל להתחבר אולי דווקא מכיוון הצליל המיוחד שתפר לו המפיק המוזיקלי רן שם טוב מלהקת "איזבו". בכל מקרה הפרק הזה בקריירה של סקעת מבטיח טובות.

 

סאבלימינל - "היצירה שלי"

סאבלימינל, עטיפת אלבום (צילום: פיני סילוק)
סאבלימינל, "היצירה שלי" | צילום: פיני סילוק
"היצירה שלי" הוא אלבום אוסף כפול של סאבלימינל, שיגיע לחנויות המוזיקה רק באמצע השבוע, אבל כבר מעכשיו אפשר להתחיל לתת לו ריספקט. בחזית האוסף הזה מנוססת עטיפה בה אוחז סאבלימינל בבנו הבכור, וכהרגלו משחק על מילים עם משמעות הביטוי "היצירה שלי".

מבחינה מוזיקלית ומסחרית אין ספק שסאבלימינל הוא אחת הדמויות המשמעותיות במוזיקה הישראלית בעשור האחרון, כשהוא פועל בכמה וכמה סגנונות מוזיקליים ומשלב לתוך ההיפ הופ - דאנס, שירי ארץ ישראל, מוזיקה מזרחית, סול ורוק. שורת הלהיטים פה ארוכה ומרשימה: טורו, בת 60, תיזהר ממנה, פרחים בקנה, הסוד, אני יכול, תקווה, עלי, זה קורה, קלאסית ופרסי, עיניים להם, שטח ההפקר, הלוואי, הפינאלי, חי מיום ליום, ילד רחוב, הכול מלמעלה, יותר מזה אנחנו לא צריכים ועוד.

מרשימה לא פחות ממנה רשימת האמנים איתם שיתף פעולה - ווייקליף ז'אן, וו טאנג, דאדא, טוני טאץ', שרית חדד, אייל גולן, דנה אינטרנשיונל, שלומי שבת, דויד ברוזה, איציק שמלי, רון שובל, אתניקס, מומי לוי, הגבעתרון, סיוון, גד אלבז, ליאור פרחי, מירי בן ארי ועוד.

יש פה גם 5 שירים חדשים, ביניהם הסינגלים המצליחים "מאוהב" עם לירן אביב, "יש לנו אהבה" עם אתניקס ו"בא לי טוב" עם אבי מסיקה וקובי פרץ.

 

עמיר בניון - "עץ על מים"

אין תמונה
עמיר בניון, "עץ על מים"
האלבום האחרון של עמיר בניון יצא לפני כשלושה חודשים והוא עדיין רלוונטי כמתנה לחג הקרוב. זהו אלבום שבו בניון ממשיך לשאול את השאלות הגדולות והקטנות של חייו, כיהודי מאמין, כאזרח ישראלי וכפילוסוף מטעם עצמו (ויש לו הרבה טעם). הפעם הצטרפה אליו ככותבת אשתו מרים, שתרמה לו כמה טקסטים יפים, מה ששחרר מבניון עול מסוים להתרכז בהלחנה, בביצוע ובמקביל ביצירה לאמנים אחרים כמו גלי עטרי, ישי לוי ויהורם גאון.

אין באלבום הזה להיטי ענק כמו באלבומים קודמים, אבל השירים פה עדיין נוגעים ומרגשים: "עד מתי", "אם אשכחך אהובתי", "אחרי שנקרע הים", "עולם חדש", מלך בשדה", "כמו תינוק", ו"טבעות" הן דוגמאות בולטות. אלבום מומלץ למי שאוהב את בניון בפרט ומוזיקת נשמה ישראלית בכלל, ולמי שרוצה להרגיש כמו עץ על מים.
>> עמיר בניון במופע השקה לאלבום

 

ישי לוי שר עמיר בניון

אין תמונה
ישי לוי שר עמיר בניון
גם האלבום הזה טרם יצא, וצפוי להגיע לחנויות במהלך השבוע הקרוב. מדובר בשיתוף הפעולה הכי מסקרן שקורה השנה בצד המזרחי של המוזיקה הישראלית - אלבום שלם, 16 שירים, שכתב והלחין עמיר בניון ומבצע ישי לוי. האחד הוא יוצר מחונן והשני מבצע שאין שני לו.

מהאלבום הזה זכינו כבר לשמוע שלוש פנינים: "אבא" שיצא רק לפני כמה ימים וכבר מסתמן כשיר חזק ביותר, "את" החזק לא פחות ו"אלף פעם" הקצבי.

קשה מאוד להמליץ על אלבום שטרם שמעת את כולו, אבל יש לי תחושה שאוהבי ישי לוי ואוהדי עמיר בניון עומדים להתמזג כאן תחת הסכמה אחת, שמדובר ביצירה מיוחדת וגדולה. בקרוב מאוד נדע.

 

פבלו רוזנברג - "כשאני מתאהב"

אין תמונה
פבלו רוזנברג, "כשאני מתאהב"
זו היתה רק שאלה של זמן עד שפבלו רוזנברג יחזור לשורשיו הלטיניים-דרום אמריקניים, בדיוק כפי שעשו לפניו בישראל אמנים יוצאי פרס, יוון, טורקיה, צרפת וספרד. רוזנברג עשה את זה כמו שגבר לטיני שמכבד את עצמו עושה - בשיא הכוח שיש לו, עם אלבום כפול שנקרא "כשאני מתאהב", וכולל בצדו האחד גרסאות מתורגמות לעברית של להיטי סלסה, סמבה ובוסה נובה מוכרים ואהובים, ובצד השני את המיטב הלטיני מאלבומיו הקודמים של רוזנברג כמו "עד שמצאתי אותך" ו"מלדיטה לונה".

גולת הכותרת כאן היא הדואט עם אלחנדרו לרנר "רישיון כדי לעוף", ולצדו הסינגלים "לולה לא לבד", "מאושרת איתי", "ארץ מובטחת" ושיר הנושא "כשאני מתאהב". שימו לב גם ל"הפצע שגרם האושר" ו"קוקורוקוקו פאלומה". קשה לספור כמה ועדי עובדים ירקדו לצלילי הלטינו-שיק הזה של רוזנברג בשנתיים הקרובות, בטוח שחלק מהם גם יקנו את הדיסק הנחמד הזה.

 

גיא ורועי זוארץ - "לדינו פיוט מבית אבא"

אין תמונה
גיא ורועי זוארץ, "לדינו ופיוט מבית אבא"
האחים גיא זו-ארץ ורועי זו-ארץ חזרו גם הם לשורשים באלבום "לדינו ופיוט מבית אבא", הכולל שירי לדינו יפים כמו Adio Kerida , "אברם אבינו" ו"אברה טו פואטרה סראדה", לצד פיוטים מבית הכנסת הספרדי של יוצאי לוב כמו "אדון הסליחות", "מן המיצר", אל נורא עלילה, ו"עת שערי רצון" ושירים כמו "שבע שנים".

האלבום, שהוקלט בהופעה חיה בשנה שעברה, הוא מעין מסע שורשים בעקבות סיפורי משפחתם של האחים ועלייתה ארצה מארצות הבלקן מצד אחד  ומטריפולי מצד שני. השניים גדלו על שירי האהבה והתשוקה של הלדינו שהגיעו מהצד הבלקני של המשפחה ועל הניגונים של פיוטי בית הכנסת שהגיעו מהצד השני. מומלץ לאוהבי לדינו, ליוצאי טריפולי ולצופי "הישרדות".

 

"לילה של כוכבים" - משירים הילדים של שלום חנוך

אין תמונה
"לילה של כוכבים", מבחר אמנים בשירי הילדים של שלום חנוך
קשה לעבור את פסח בלי איזה פרויקט שאפתני מבית "עבודה עברית", סדרה שכבר הפכה לחלק בלתי נפרד מהנוף התרבותי של המוסיקה הישראלית. הפעם מדובר ב"לילה של כוכבים" - פרויקט ביצועים לשירי הילדים היפים של שלום חנוך. המפיק קובי בן-עטר יזם והצליח לכנס לאלבום אחד את יהודה פוליקר, ברי סחרוף, דני סנדרסון, גידי גוב, מירי מסיקה, נינט טייב ועוד.

כיאה למסורת של "עבודה עברית" הקאברים כאן הם ברמה אחרת ולמרות שאפשר להאזין לכל הפרויקט ברשת - הדיסק עדיין מומלץ, במצוות "והיגדת לבנך". שימו לב במיוחד לנינט עם "נגה", מירי מסיקה עם "לילה", ליבי עם "אמא שלי", פוליקר עם "מדוע הילד צחק בחלום", גידי גוב ורוני אלטר ל"אבשלום" ויוני בלוך ומאיה בלזיצמן ל"מכופף הבננות". מומלץ לאוהבי שירי ילדים, שלום חנוך ומוזיקה ישראלית בכלל.

 

"יהודה הלוי פינת אבן גבירול"

אין תמונה
"יהודה הלוי פינת אבן גבירול"
עוד מעלילות "עבודה עברית" בחג הזה - פרויקק ""יהודה הלוי פינת אבן גבירול" מרכז ביצועים עכשוויים ומולחנים למיטב שירת תור הזהב היהודי בספרד של ימי הביניים. מקבץ האמנים כאן מרשים וגם רוחב היריעה.

תמצאו כאן את אהוד בנאי עם "אודה לאל", שאנן סטריט וחוה אלברשטיין עם "נפשי", "ברי סחרוף ורע מוכיח עם "מליצתי בדאגתי הדופה", "הלב והמעיין עם אביתר בנאי ב"קרב יום", ליאור אלמליח עם מיכה שטרית ב"שער פתח דודי" ו"ילדי זמן גפן", ארז לב ארי עם "אנא אפנה", שי צברי עם "תפילת הדרך", יונתן רזאל עם "דרור יקרא", קובי אוז עם "אלוהיי", יסמין לוי עם "יגדל", ועוד. מומלץ לא רק למאמינים וחובשי כיפות.

 

Madonna - MDNA

אין תמונה
מדונה, "MDNA"
קוראים לה מדונה . כינוי גלובאלי: מלכת הפופ. כינוי יהודי: אסתר. בעוד חודשיים בדיוק היא כאן כדי לפתוח סיבוב הופעות בינלאומי בשתי הופעות ענק ובינתיים יצא לה אלבום חדש בשם "MDNA" שמבקרי המוזיקה מסכימים שהוא הכי טוב שלה מזה לא מעט שנים.

תמצאו כאן להיטים חדשים כמו "Give Me All Your Luvin" שראיתם אותה מבצעת בסופרבול עם ניקי מינאז' ו-"Girls gone Wild", ועוד שורת שירים לא רעים בכלל כמו "Turn Up The Radio", הוא להיט שיכול להחשב פופי לגמרי. גם הסינגל הראשון "give me all your lovin" הוא על הגבול. "I Don't Give a""Love Spent"  "Masterpiece" ו"Falling Free".

בניגוד למצופה החדש של מדונה לא מיועד רק למעריצים אדוקים, גייז ודודות פולניות (שזה די אותו דבר), אלא יכול בהחלט להתמקם לידכם בשולחן הסדר, בין המצות לחרוסת. את הקושיות היא כבר תשאל לבד, בכל זאת, היא לומדת Kabalah.

>> המלצה נוספת: האוסף המחומש "בלדה לאישה"