יהודית רביץ וגידי גוב, שניים מבכירי האמנים בארץ, מכירים ועובדים יחד בהפסקות כבר יותר מ-30 שנה, מאז שנפגשו לראשונה בפרויקט הקלאסי "הכבש השישה עשר" בשנת 78'. גוב היה אז כוכב צעיר, חבר להקת "גזוז" ויוצא "כוורת" ולהקת הנח"ל. יהודית רביץ היתה זמרת צעירה ומבטיחה, שכיכבה שנה קודם לכן בפסטיבל הזמר עם "סליחות".

רביץ: "כנערה הערצתי את גידי ואת 'כוורת'"

באותה שנה, אגב, תרמה רביץ את הלחן לשיר "בבוקר" למילים של יהודה עמיחי, לאלבום הסולו הראשון של גוב שנקרא "התקליט הראשון". בראיון מיוחד לאילן לוקאץ' מחדשות 2 חושפת רביץ כי הלחינה את השיר כבר בגיל 16, כמעריצה של להקת כוורת, מתוך כוונה שיום אחד גידי גוב יקליט אותו. "כנערה הערצתי את כוורת והתחברתי מאוד לדמות של גידי שם", מספרת רביץ, "כשגידי הקליט את האלבום הראשון שלו, אחרי שהעיבוד לשיר כבר היה מוכן, כשהוא נכנס לאולפן להקליט אותו, רק אז סיפרתי לו את הסוד, שהשיר הזה חיכה לו אצלי מאז שהייתי בת 16".

על ימי "הכבש השישה עשר" מספרת רביץ: "התחלנו בכלל מלשיר בשביל הכיף שלנו בדירה של יוני רכטר קוראלים קלאסיים שהוא חילק לנו את התפקידים. לא היו ויכוחים על סולואים ב'כבש' כי גידי קיבל את כל הסולואים".

מאז הופיעו גידי ו"יודית" יחד עוד מספר פעמים, בין היתר בהרכב "פרנסה טובה", שביצע את השיר הותיק "לעבודה ולמלאכה", וכמובן במופע משותף בשנות ה-90' שהוליד את גרסת הדאנס ללהיט הענק "באה מאהבה".

ויתור על האגו, גיל 60, והתעלמות מטרנד ההתחזקות

השותפות בין שני סולנים כוללת כמובן גם ויתור על האגו, אבל רביץ ממהרת לומר: "יש לשנינו אגו מספיק גדול, אבל לפעמים אתה רוצה לנוח קצת מהאגו הזה, שמתלקק מכל הכיוונים, ולהופיע עם גידי זה בשבילי לנוח ממנו, כי אתה יכול לחלק את האחריות. יש בדידות נורא גדולה בלעמוד שם לבד רק אתה והאגו שלך".

בשנה הקרובה יהיה גידי גוב בן 60, ואין לו בעיה עם זה. "המכונה הזו עובדת 50-60 שנה בלי שום חלפים, ואז היא מתחילה להתקקל. הכל נהיה יותר בעייתי: העיכול, הגרון, הראייה, הכל".

מסתבר אבל שהגיל לא הוביל את גוב למחשבות על הצטרפות לגל ההתחזקות שפוקד חלק מאמני ישראל. "אני דווקא מתחלשת", אומרת רביץ. "ואני נחלש איתך בשמחה", אומר גוב, "אנחנו שני חלשלושים שנהנים מחולשתנו ביחד". "אני מרגישה שנחסכות מאיתנו המון שאלות קיומיות", אומרת רביץ. "אני רואה חברים שלי עם חרדות קיומיות שלי אין. אם יש לי שאלה אני הולכת ומנגנת שעה ומרגישה גאולה".

שוב יחד במופע המשותף

עכשיו מוצאים עצמם גידי גוב ויהודית רביץ שוב יחד על הבמות, למופע משותף, ביחד ולחוד, כשהם מחברים את "שלל שיריו" - המופע אליו יצא גוב בעקבות האוסף המשולש שהוציא השנה, עם "באה מאהבה 2008/9" - המופע המתחדש של רביץ, שחגג בקיץ שעבר 20 שנה לאלבום ולמופע המצליח ביותר שלה.

יחד צפויים רביץ וגוב לבצע קלאסיקות ולהיטים כמו מחרוזת משירי "הכבש השישה עשר", "מילה טובה", "אין עוד יום", "נאחז באויר", "ערב אבוד" "באה מאהבה", "ומאוד לא פשוט לחכות", ועוד.

יהודית רביץ וגידי גוב יופיעו יחד בפסטיבל התמר שיתקיים בחול המועד סוכות בים המלח (7.10), למחרת (8.10) בבית גבריאל שבצמח לחוף הכנרת וב-9.1 בחוות רונית שליד שפיים.