עדי רז פרומו (צילום: דניאל קמינסקי)
"השמיעו ברדיו שיר של סמדר ואחרי זה שיר שלי והיא אמרה לי 'מה עשית לי'". עדי רז | צילום: דניאל קמינסקי

סמדר אקראי היא אחת הזמרות-יוצרות הכי מדוברות במוזיקה הישראלית בשנה האחרונה, שהוציאה את האלבום "1 באפריל" , אשר כלל שירים כמו "הכל מסתדר" ו"לא התכוונתי" . עדי רז, בן 36 לפני שבוע, הוא זמר ויוצר תל אביבי (במקור מחצור הגלילית), שגר בשנים האחרונות בדירה שמול הדירה של אקראי במדרחוב נחלת בנימין בתל אביב. השכנות הובילה להיכרות, וההיכרות הובילה לרומן שנמשך כמעט שנה.

אחרי הפרידה מאקראי כתב רז כמה שירים שמהווים חלק מאלבום הבכורה שלו "כמיסה" (כשם המשפחה הקודם של אביו), אותו יוציא בחודשים הקרובים. שני השירים הראשונים הם "את תאוותנו" ו"אולי", שירים שעוסקים בקשר בין השניים, באהבה ובפרידה ביניהם. "לא, לא שיקרתי מעולם, רק רציתי שיהיה מושלם, וקיוויתי שאוכל להחזיר את המזל לכאן, אליי", שר עדי רז ב"ואולי", וחושף את רגשותיו.

"זה היה קשר קרוב ומיוחד"

"בחמש שנים האחרונות פיניתי את עצמי להביע רגש בטקסט ובמוזיקה", אומר עדי רז. "אני אדם שמח שהתסכול שלו הולך למוזיקה ולטקסט, זה הפסיכולוג והסגירת מעגלים שלי. סמדר ואני שנינו אמנים יוצרים והשמענו שירים אחד לשני, זה היה קשר קרוב ומיוחד. את 'אולי' התחלתי לכתוב לפני שנפרדתי ממנה, וסיימתי אותו אחרי הפרידה, שהיתה לי קשה, אבל היתה חייבת להיעשות אחרי כמה חודשים יפים שהיינו יחד. היתה לי אהבה מאוד מיוחדת וכשנפרדנו אטמתי את כל הבית בוילונות כדי לא לראות ולא להיראות".

-סמדר בטח לא היתה החברה הראשונה שלך.
"נכון, אבל איתה הרגשתי שאני מתאהב כמו ילד, מההתאהבויות החזקות שאתה הולך ברחוב ומתרגש רק מלחשוב על זה. היה לי קשה כשהיא עזבה וחלק מהשירים נוצרו בשביל לסגור את זה".

"לא דיברנו, ואז עזרתי לה לפנות את הבית"

סמדר אקראי פרומו (צילום: נועה איזנשטט)
"היא מצוינת". סמדר אקראי | צילום: נועה איזנשטט

-מתי היא עזבה?
"לפני שנה וחצי. היא עברה דירה ועזרתי לה לפנות. לא דיברנו תקופה ארוכה אבל לפני שהיא עזבה נפגשנו והיא הביאה לי סינגל שלה. עזרתי לה לפנות את הבית כשהשיר שלה היה ברדיו. אני זוכר שנגמר השיר שלה והתחיל השיר שלי והיא התקשרה אלי נרגשת ואמרה לי 'מה עשית לי? מטורף!' וככה יצא לנו לדבר. עד היום אנחנו מדברים בעדינות".

-שמעת את האלבום שלה?
"כן, הוא מצוין. היא זמרת מדהימה. שמעתי חלק מהחומרים ויעצתי לה מה לעשות. אני חושב שהיא מדהימה, כובשת ביופייה ובאיך שהיא מביאה את עצמה למוזיקה בצורה שאני מאוד אוהב. זה היה חלק מההתאהבות. אני בדרך כלל מתאהב בנשים מוכשרות, זה עושה לי את זה".

עדי רז פרומו (צילום: דניאל קמינסקי)
"כשנפרדנו אטמתי את כל הבית בוילונות כדי לא לראות ולא להיראות". עדי רז | צילום: דניאל קמינסקי

-אז מעניין מי תהיה הבאה בתור.
"לא בא לי להתאהב עוד, די נו. אבל אז אני אומר שאם לא אתאהב לא אעשה מוזיקה, אז שיהיו עוד סיפורים ואהבות. לא כל האלבום שלי עצוב, יש לי גם שירים שמחים. אני שמח עם מה שקורה לי ומה שעובר עלי, אז זה טוב. רוב האלבום עוסק במקומות של עצמי מול עצמי ואלה הפחות שמחים, אבל יש שירים שבהם אני מול העולם, מחייך חיוך ענקי ושמח עם מה שקורה, זה הסיפור שלי".

-סמדר שמעה את האלבום שלך?
"ממה שהיא שמעה היא מאוד אהבה את השירים שלי, ואמרה 'הלוואי שהוגי הדעות המוזיקליים ייטיבו להבין שמדובר במשהו מדהים'. זה ממש היה אתמול, דיברנו בפייסבוק".

עדי רז - רקע

עדי רז פרומו (צילום: דניאל קמינסקי)
החמסה של המשפחה. עדי רז | צילום: דניאל קמינסקי

עדי רז, בן 36, רווק ללא ילדים, נולד וגדל בחצור הגלילית למשפחת כמיסה ממוצא טריפוליטאי ("כמיסה" היא "חמסה" בטריפולטאית). אביו, איש הצבא שאול כמיסה, שינה את שם המשפחה ל"רז" ולמרות הרצינות הצבאית ניגן במשך שנים בגיטרה. עדי למד נגינה בפסנתר וסקסופון ובגיל 17 עבר לתל אביב. בצבא שירת בלהקה צבאית ואחר כך למד משחק בסטודיו של יורם לוינשטיין. הוא שיחק בתאטרון חיפה ואחר כך עבר לביים סדרות טלוויזיה לילדים, ביניהן סדרות מצוירות כמו "תותית" ו"מרדף ברשת".

במקביל הלחין רז את המוזיקה לכמה סדרות. לפני חמש שנים החל לעבוד על אלבום הבכורה שלו עם צמד המוזיקאים אילן פוסטופצקי ואסף שגיב. חלק מהאלבום הוקלט בניו יורק והגיע לסיומו כאן בארץ, יחד עם צוות נגנים איכותי שהתגבש במהלך העבודה: ישראל נחום בתופים, אורי קליינמן בבס, מאיה בלזיצמן בצ'לו, ופיטר רוט בגיטרה.

>> תמי לויאב בשיר "הלבן הגדול"