חן כהן (צילום: יניב שמן)
"אני שר פלצטים מגיל קטן. לא צריך לפסול בגלל זה". חן כהן | צילום: יניב שמן

חן כהן, בוגר התוכנית "דה ווייס" ובן דוד של סיון גוריאלשווילי ומישל גוריאלשווילי בוגרי "כוכב נולד", מוציא את שיר הבכורה שלו "זמן שעובר". את הזמן שעבר מאז "דה ווייס" השקיע כהן בכתיבת שירים ובהקלטתם, במטרה להוציא אלבום ראשון, וכעת הוא מתחיל לממש את ההבטחה. הוא עדיין חייל בצה"ל, בן 21 בחודש הבא, מאשדוד, ועוד לפני שיצא השיר זכה להתארח בהופעתו של שבת שהתקיימה בעיר לעיני עשרות אלפי צופים.

"זה סינגל ראשון, שיר שכתבתי והלחנתי בסביבות גיל 17", הוא אומר. "כשכתבתי אותו לא התלהבתי ממנו בהתחלה. שיניתי קצת את האקורדים ופתאום גיליתי שזה אחלה שיר. התאהבתי בו והחלטתי כבר אז שזה יהיה סינגל הבכורה שלי. זה שיר שהמילים שלו יכולות לגעת בכל אחד. הוא לא נכתב על משהו ספציפי, אלא משהו כללי כזה".

-מי עובד איתך על האלבום?
"אמא שלי תומכת בי במוזיקה מגיל קטן. היא חברה טובה ועוזרת. אני תמיד מתייעץ איתה והיא באה להופעות. את ההפקה עשה רביב בן מנחם מ'הפרויקט של רביבו'. הקלטתי עם הנגנים הכי טובים - אבי סינגולדה, אשר פדי ואבי יפרח".

-אתה שר כאן בשלושה קולות, כולל פלצט.
"נכון. זה משהו שהוא אחר ושונה ממה שעושים פה בארץ. השיר הוא בלדת רוק עם קצת מזרחית וזה בעצם הסגנון שלי. התחלתי ממזרחית אבל אני שר הכל. מבחינת הפלצט ומעברי הקולות את זה אני עושה באופן טבעי, ככה אני שר".

-בדרך כלל זמרים חוששים לשיר פלצט.
"אני מגיל קטן עושה את הפלצטים האלה, ככה אני שר. אנשים חוששים שיפסלו אותם ולא צריך ישר לפסול, אולי כן יאהבו את זה".

-מה עשית ב"דה ווייס"?
"כל ארבעת המנטורים הסתובבו לי, הלכתי לשלומי שבת והודחתי בדו קרב מול מאור תיתון".

-למה לא "כוכב נולד"?
"שני בני דודים שלי היו שם, סיוון ומישל גוריאלשווילי. רואים שם את אותו דבר. לא רציתי להיות עוד מתמודד. רציתי משהו אחר וחדש. שמעתי על הבליינד אודישן ונשמע לי מגניב הפורמט הזה אז ניסיתי".

-על מה גדלת?
"התחלתי במזרחית, אייל גולן, שלומי שבת. תמיד שמעתי הכל ושרתי הכל - יוונית, ספרדית, ארמנית, אני שומע ושר בשפות אחרות".

חן כהן, שלומי שבת (צילום: אורי קריספין)
"הוא המודל שלי. ראיתי שקשה לו ורציתי לעודד אותו אז כתבתי לו שיר". חן כהן ושלומי שבת | צילום: אורי קריספין

-מהן הציפיות שלך עכשיו?
"אני משתדל לא לפתח ציפיות, כי כגודל הציפייה גודל האכזבה. שחררתי מה שעשה לי טוב על הלב. אני מאושר מהשיר ומתרגש ממנו. מה שיקרה איתו מעכשיו זה בונוס".

-יש לך הופעות?
"כרגע אין לי. אני מתכנן הופעות אקוסטיות. רק אחרי שאני משחרר משהו שהוא שלי תהיה לי יכולת לעלות על במה".

-יש לך חברה?
"לא אין לי כרגע. אני רווק עכשיו".

-מה אתה עושה בצבא?
אבטחה בבסיס תחמושת בנחל שורק. אבל אני לא בכור הגרעיני. הבסיס שלי זה שורק בדרך לבית שמש".

-שמעתי שכתבת שיר לשלומי בעקבות מות אביו.
"שלומי עבר תקופה לא קלה כשנפטר אביו, אברהם שבת ז"ל. אני מאוד התחברתי לשלומי, הוא היה אבא שלי חוץ ממנטור. הרגשתי שכואב לו. אמרתי שאני חייב לכתוב לו משהו. אני לא באמת יכול לדעת מה הוא מרגיש, אבל רציתי להביע הזדהות. לקחתי גיטרה והמילים יצאו מעצמן. קראים לשיר הזה 'זכור לי'. הייתי מאוד שמח ששלומי ישמע אותו. השיר נכתב כשיר פרידה שלו מאבא שלו אברהם. הרגשתי מה שבערך עובר עליו".

-מהי השאיפה הכי גדולה שלך?
"להתעסק במוזיקה. יש לי 700 לחנים במגירה ועשרות שירים מוכנים. אני כל היום שר, מנגן ומתעסק במוזיקה. מגיל 15 כשקניתי את הגיטרה הראשונה אני רק יוצר כל הזמן. אני מקווה שכמה שיותר מזה יגיע לקהל".