ברברה סטרייסנד (צילום: Kevin Winter, GettyImages IL)
"אני בסך הכל מנסה להרכיב מופע נפלא עבור הקהל". ברברה סטרייסנד | צילום: Kevin Winter, GettyImages IL

ברברה סטרייסנד פתחה אמש (מוצאי שבת, 1.6) באולם ה-O2 בלונדון את סיבוב ההופעות האירופי הקצר שלה, שיגיע אלינו ב-20 וב-22 ביוני לאיצטדיון בלומפילד. מדובר במופע שבו הדיווה בת ה-71 מופיעה עם תזמורת בת 60 נגנים ושרה ממיטב להיטיה לאורך השנים. על הבמה מופיעים איתה שלושה אורחים: בנה, השחקן והזמר ג'ייסון גולד בן ה-47 (בנו של השחקן אליוט גולד), אחותה הזמרת רוזלין קינד, הצעירה ממנה ב-9 שנים, והחצוצרן כריס בוטי - שלושה שליוו את סטרייסנד בשנה שעברה בהופעות באמריקה.

בריטים שיצאו מהמופע באולם בלונדון, והתראיינו לכתבים, מתארים את אווירת המופע של סטרייסנד כ"מחשמלת" ואומרים ש"הקהל נהנה מכל רגע במופע". "היה מדהים, פנטסטסי", הם אומרים, "יש לה את זה בגדול, באנו כל המשפחה יחד ונהנינו. היא ברמה אחרת, מבריקה, העיפה אותנו, הקול שלה מגיע ממקום אחר, היא מס' 1, והיא גם נהנתה".

קטעים מתוך המופע:

On a Clear Day You Can See forever


The Way We Were


Rose's Turn, Some People, Don't Rain On My Parade (מחרוזת)

רשימת השירים בהופעה:
Overture, On a Clear Day You Can See Forever , That Face, Bewitched, Bothered and Bewildered, Smile,  Woman in Love, Enough is Enough (No More Tears), Roses Turn, Some People, Don't Rain on My Parade (medley), What'll I do, My Funny Valentine, Lost Inside of You, Evergreen, Emanuel, When I Fall In Love, How Deep is the Ocean, This Masquerade, People, Make Our Garden Grow,  Some Other Time, Somewhere.

ברברה סטרייסנד (צילום: Kevin Winter, GettyImages IL)
""אני תמיד נדהמת מכמה שירים הקלטתי". ברברה סטרייסנד | צילום: Kevin Winter, GettyImages IL

לפני המופע העניקה ברברה סטרייסנד ראיון מיוחד לתקשורת:

-תופיעי לראשונה בישראל, מכינה משהו מיוחד למופעים?
"כן, חשבתי על זה הרבה, ויש לי משהו מיוחד שתכננתי".

-ב-17 ביוני תקבלי תואר "דוקטור כבוד לפילוסופיה" מהאוניברסיטה העברית בירושלים.
"כאשר הציעו לי לקבל את התואר כמובן שחשבתי על אבי. היה לי את הכבוד לתרום לאוניברסיטה לפני שנים רבות את 'בניין עמנואל סטרייסנד'. מה שאני הכי אוהבת באוניברסיטה הוא שאנשים מכל האמונות והפילוסופיות מוזמנים ללמוד שם. ישראל היא משואה של תקווה בעולם".

-איך את מתארת את המופע שלך?
"אני לא יודעת איך לתאר אותו. זה התפקיד שלכם - של התקשורת. אני בסך הכל מנסה להרכיב מופע נפלא עבור הקהל. במופע הספציפי הזה - תענוג בשבילי שהמשפחה שלי מצטרפת. הבן המוכשר שלי, ג'ייסון, ואחותי רוזי. אני גם אוהבת שיש תזמורת עם 60 נגנים ומקהלה גדולה, ולעבוד מחדש עם כריס בוטי הנהדר".

-איך את מביאה לחלל גדול את האינטימיות של חלל קטן?
"כשאני על הבמה לא משנה לי אם אני במועדון לילה או בהיכל גדול. אני מנסה להיות אמיתית כלפי המוזיקה והמילים, וזה מה שתמיד הנחה אותי לאורך הקריירה. אני תמיד מוזנת היטב מהאנרגיות שיש לתזמורת חיה וקהל שצופה בי".

-עם כזה רפרטואר, איך את בוחרת מה לשיר?
"אני תמיד נדהמת מכמה שירים הקלטתי, ומכמה שירים אני יכולה לבחור. בזמן האחרון אני בוחרת שירים שאת חלקם לא ביצעתי מעולם, וכמה ישנים יותר שאני מעוניינת לפרש מחדש. תמיד בורכתי בכך שאני שרה שירים שנוצרו על ידי גדולי המלחינים והכותבים לאורך העשורים. אני אוהבת למצוא משמעויות חדשות בשירים הללו, ישנים וחדשים. אם אתה נצמד לחומר מעולה, אתה תמיד יכול למצוא השראה".

-מה היית רוצה שהקהל ייקח מהמופעים שלך?
"אני מקווה שהם ייקחו איתם את התחושה של חיבור והתרגשות. וכמוהן, אולי תוכניה למזכרת, חולצה של 'המרכז לבריאות הלב לנשים' ואת הדיסק של הבן שלי".

-את מופיעה עם בנך ואחותך, איך זה קרה ובמה זה מעשיר את החווייה?
"אוקיי, אני חייבת לומר שזו היתה מעין הפתעה. אפילו לא ידעתי שג'ייסון שר. הוא הביא לי כמה שירים שהקליט באולפן, כשהוא כבר רצה להוציא אותם ב-EP, ולא יכולתי להאמין למשמע אוזניי. הלסתות שלי נשמטו. ביקשתי ממנו לבוא ולהופיע איתי ולשמחתי הוא הסכים. ואז ביקשתי מרוזי לבוא ולעשות מזה קטע משפחתי. אני אוהבת שהם איתי על הבמה".

-את בקשר עם מעריצים דרך האתר שלך?
"האינטרנט נתן לי אפשרות לשתף את המחשבות שלי והרגשות שלי על נושאים אקטואליים ישירות עם המעריצים. אם אתה קורא את זה אצלי באתר - זה משהו שבאמת אמרתי או כתבתי".

-השגת את הכל בקריירה, מה הדבר הבא שתעשי?
"אין לי מספיק שעות ביממה להספיק את כל מה שאני רוצה. אני אוהבת להקליט. אני עובדת על אלבום דואטים עם כמה אמנים נהדרים. שמתי עין על שני סרטים שאני רוצה לביים. וכמובן, המחויבות שלי עכשיו ל'מרכז לבריאות הלב לנשים" בבית החולים כאן בלוס אנג'לס, ועוד עניינים פילנטרופיים. הייתי רוצה להקדיש קצת יותר זמן לגינה שלי, אבל אני שמחה שהימים שלי מלאים כמו שהם".