במשך שנים נחשב ערן צור ליוצר רוק עמוק ולא תמיד ברור, שיוצר מוזיקה איכותית. הוא, למשל, שר משירי יונה וולך כבר לפני כעשור. אבל גם בלהקות בהן היה חבר, כמו "טאטו" ו"כרמלה גרוס ואגנר" וגם בקריירת הסולו, ידע ערן צור לשלב בהצלחה בין שירים איכותיים ומלאי מחויבות, עומק, דמיון והשראה, לבין סאונד נעים לאוזן, מה שהפך חלק משיריו ללהיטים אהובים ומושמעים ברדיו עד עצם היום הזה.

עתה מוציא ערן צור אלבום חדש בשם "כל מה שאנושי", ממנו יצא עד כה השיר "בעין הסערה". באלבום החדש, לדבריו, בחר צור באופן מוסבהק בקונספט של פשטות, ועדיין נשאר חשוף ואישי כתמיד. "טקסט כמו 'אני עדין ויש לי רגשות' זה משהו שבעבר לא הייתי מרשה לעצמי לומר", הוא מודה. "כשהייתי צעיר היתה בי איזשהו אלימות, כמו מכונת כביסה ענקית שמתערבלת בתוכי. היום זה כבר מאחורי".

ביקורת נוקבת על המוזיקה המזרחית

לצד הוצאת האלבום מעביר צור ביקורת על המוזיקה המזרחית. "אייל גולן וסרנגה הם מבצעים מעולים", הוא אומר, למרות שאני מעדיף את סרנגה בשיר שעשה ל'עבודה עברית' ("האומנם"). "הם זמרים מצוינים", ממשיך צור, "אבל אין שם כנות בטקסט, אין אותנטיות".

את הקהל שלו הוא מחפש עכשיו בפייסבוק. "אני כל הזמן על הפייסבוק, יש לי כ-5000 חברים וכשיש לי הופעה חשובה אני דוא שכולם ישמעו עליה. אם אתם רואים אותי בפייסבוק זה אני אמת, לא מתחזה".

הטור של עמית סלונים: "אני עדיין שונא מוזיקה מזרחית"

התשובה של גלעד ביגי מסאמי: "למה לערב שנאה במוזיקה?"