אביתר בנאי הוציא אל אלבומו החדש "יפה כלבנה" והגיע איתו לתוכנית מיוחדת בערוץ 24, בהגשתו של לירון תאני ובעריכת דרור נחום.

במהלך התוכנית ביצע בנאי שירים מתוך האלבום בביצועים אקוסטיים מיוחדים בליווי פסנתר וגיטרה. הוא פתח עם השיר "ילדים", שפותח את האלבום, ובהמשך שר גם את שיר הנושא "יפה כלבנה".

בתוכנית מדבר בנאי על מגוון נושאים, כמו אמונתו הדתית, יחסיו עם העולם החילוני, הרב שמנחה אותו, החשיפה האישית שלו ושל משפחתו בשירים שכתב, הדאגה לילדיו, יחסיו עם אביב גפן ועוד.

על השיר "ילדים" אומר בנאי: "התמונה היא תמונה פשוטה, היא מצטיירת היטב בלב, של האימה להוציא ילד לרחוב. הדבר המופלא הזה, הצלול והעדין הזה, כשהוא יוצא לרחוב בגיל 5 או 6 זה דבר מבעית ומרגש. כשהבן שלי התחיל ללכת לבית הספר, הוא ילד רגיש ולא היה לו קל. לכן השיר מתאר את האימה ואת האהבה".

לירון תאני: היית כמוהו כשהיית ילד?
אביתר בנאי: "אני משתדל לא להשליך עליו את ילדותי, אבל הוא מזכיר לי אותי מאוד, בני הבכור".

לירון תאני: כהורה יש את הרגע שאתה שולח אותם ומעכשיו יש רגעים שהם לא בשליטתי.
אביתר בנאי: "אני לומד עם הזמן לתת להם לחיות את חייהם בלי האובססיביות הזאת. שידעו שאני שם בשבילם, ושאני מסתכל עליהם מפה ואני מתעסק בענייניי. אני מרגיש שזה בריא להם יותר מאשר שאני אדאג להם איזו מין דאגה כזאת. מה גם שאני אמור להיות בעל אמונה ולהאמין שהם מושגחים ושהחיים יוליכו אותם. קשה להאמין, זה מפחיד".

בקטע אחר התוכנית המיוחדת מספר אביתר בנאי על ההופעות שלו, ואומר שהוא מרגיש בתקופה האחרונה תחושת שחרור שהולכת ומתגברת במפגש שלו עם הקהל. בהקשר זה בנאי חולק את הפנטזיות שלו בתחום הפרפורמנס: "הייתי רוצה לקחת גיטרה ולשבור אותה, או לרקוד פוגו בתוך הקהל, או לעשות 'סטייג' דייבינג' לתוכו, שיחזיקו אותי על הידיים", הוא אומר.

*התוכנית עם אביתר בנאי "יפה כלבנה" תשודר בערוץ 24 ביום רביעי בשעה 22:15. שידורים נוספים: חמישי 29.8 ב-23:00, 2.9 ב-23:05, 7.9 ב-20:40 ו-22:55, 14.9 ב-20:00.