החדשות (להקה) (צילום: עמית ישראלי)
"לא רצינו להיכנס ל'ווייטינג ליסט' של חברות התקליטים". "החדשות" | צילום: עמית ישראלי

להקת "החדשות" מוציאה היום את "להיות שוב זר לך", הסינגל והקליפ הרשמי הראשון מתוך אלבום הבכורה שלה, אותו הפיק יובל שפריר. שפריר, שהפיק בעבר אמנים כמו פורטיסחרוף, "איפה הילד" וירמי קפלן, חשף לראשונה שיר טרום-בכורה של "החדשות" בשם "30 שניות", בראיון שנערך איתו לפני כשנה וחודשיים באתר mooma.

בדומה ל"קרטל" גם "החדשות" הם להקת רוק עם שני סולנים, מיכה הרשליקוביץ' (שירה וגיטרה) וצוק (בס ושירה, שעומדים משני צידי הבמה ומשאירים את המרכז לגיטריסט ברק איצקוביץ', כשמאחורה נותן את הקצב המתופף יוני ליפשיץ.

"האלבום שלנו כמעט מושלם, יש עוד כמה פרוצדורות אבל הוא 'און איטס וויי' וייצא ב'תו השמיני'", אומר הגיטריסט ברק איצקוביץ', בן 25, סטודנט שנה שנייה לקולנוע באוניברסיטת תל-אביב שנה שנייה. "אלון שפני מנהל אותנו, רותי מרום עושה את יחסי הציבור ויש מסביבנו צוות יחסית רחב, אחרי שעד עכשיו עבדנו ממש לבד ועשינו את הכל בעצמנו. היו הצעות ועניינים מחברות תקליטים, אבל ויתרנו על להיכנס ל'ווייטינג ליסט' שלהן והחלטנו שעושים אלבום".

"גייסנו משקיעה, שלקחה אחוזים על המאסטר, אבל לא התערבה בכלום"

-מאיפה השגתם כסף להקלטות?
"כל אחד הוציא מכיסו וגם גייסנו משקיעה צעירה בשם לוטן, שיש לה אחוזים מהמאסטר. היא עזרה לנו בקטע הכלכלי, אחרי ששמעה את המוזיקה שלנו ומאוד אהבה אותה. בניגוד לחברת תקליטים שמתערבת בהחלטות אמנותיות לוטן נתנה לנו לעשות מה שאנחנו רוצים. אנחנו בחרנו במאי לקליפ, מפיק מוזיקלי, עטיפה לאלבום, הכל".

- איך הגעתם ליובל שפריר?
"התחלנו לנגן ושלחנו לו סקיצות כי אנחנו אוהבים את מה שעשה ברוק בארץ. הוא אמר שהוא אוהב, נפגשנו לחזרה וגם בחזרה הוא אהב והתחיל להתעסק לנו במגברים. התרגשנו. נכנסנו לחודשיים חזרות ובינתיים נכתבו עוד שירים. הדד-ליין הפסיכי שלקחנו לעצמנו גרם לאלבום להיסגר. זה מאוד החמיא לנו כי יובל מקבל המון הצעות ומפיק את מה שבא לו. העבודה היתה מרתקת ובמקביל הוא עבד עם פורטיס באותו אולפן והיו חוויות מצחיקות".

-איך פורטיס?
"היו קטעים. יש לו המון דיבורים וסיפורים על העבר. הוא יוצא נגד הרעיון שהוא משוגע. היה כיף לשמוע את שירי האלבום המשולש שלו במהלך העשייה. יובל היה משמיע ושואל את דעתנו. פורטיס גם הגיב לחומרים שלנו ומאוד אהב. עידו אגמון הגיטריסט גם היה מחובר. החדר ממש שצף יצירה בחודשים ההם".

"'החדשות' זה חרא שם לגוגל"

-למה קוראים לכם "החדשות"?
"אני טוען שאני המצאתי. מיכה טוען שחברה שלו המציאה. אנחנו נוהגים ללכת מכות על זה. יש לנו שיר שנקרא 'חדשות עיתונים לישון', זה גם שיר הנושא של האלבום. אתה בטח יודע שלבחור שם ללהקה זה סיוט. הלכנו עם זה ואנחנו לא מצטערים, למרות שזה חרא שם לגוגל. אנחנו פחות בקטע של חדשות במובן של ניוז, ויותר מתכוונים לבחורות חדשות שמגיעות להופעות, או מלחמות חדשות".

-איך באמת הולך עם בחורות?
"הולך טוב. אני יש לי חברה, אבל אל תספר. הקהל שלנו הולך ונבנה. מגיעים פחות אנשים שאנחנו מכירים ויותר שאנחנו לא, וזה האיזון שכל להקה מחפשת. יש סקס, סמים ורוקנ'רול, לפחות ברוח. ההופעה שלנו מחורעת ומלאת אנרגיה. מהבחינה הזו האלבום הוא 'סטפ' אחד מאחורי ההופעה. בכלל, האלבום עצמו מאוד מלוטש בגיטרות וההופעה קצת פחות מתחשבנת".

"החדשות" יופיעו ב"אוזן-בר" בתל-אביב הערב, חמישי, 14.5, במוצאי שבת 16.5 בברקה בבאר שבע ב-21.5 ביום הסטודנט באוניברסיטת תל-אביב.