שמרית גל פרומו (צילום: ליאור לייבוביץ')
"עזבתי את 'בית צבי' כי לא היה לי כסף. השקעתי באלבום 84 אלף שקל". שימרית גל | צילום: ליאור לייבוביץ'

שימרית גל, רק בת 21, היא דוגמנית, שחקנית וזמרת, עם רזומה מרשים בשלושת התחומים. כעת, בין לימודי תואר ראשון במכללת רמת-גן לעבודות דוגמנות, משחק ושירה במחזמר ומכירות, היא מוציאה את סינגל הבכורה שלה "הכל מתהפך".

את השיר כתבה רון מלאכי עוד בהיותה בת 17, הלחינו אלינה ברקוביץ' ומאיר זריהן, והפיק מוזיקלית דורון טובים. "דניאל סלומון עבד איתי על הפקת שירה, שילמתי לו 5500 שקל על השיעורים באולפן של איך לנשום, ואיך לשיר, והוא הפיק עוד שיר שייצא עם האלבום", אומרת גל. "זה קרה למרות שהסוכנת שלו לא הסכימה, אבל הוא מאוד רצה. שיגעתי אותו בפייסבוק ומיילים והכל. מקסימום הוא ישנא אותי. יש לי דואט עם דניאל שעוד אין לי אישור לפרסם אותו, כי אני לא מוכרת".

-את לא מוכרת?
"לא מספיק. גם פניתי לריטה ואיה כורם ורמי קליינשטיין שיכתבו לי שירים. רציתי להיפגש איתם ושיכתבו לי לפי מי שאני, פניתי אליהם אבל הם לא חזרו אלי בכלל. חוץ מרמי קליינשטיין שרצה המון כסף. אבל יש לי באלבום שיר שכתב יורם טהרלב והלחינה חמוטל בן זאב. גם סמדר שיר כתבה לי. השקעתי באלבום הזה את כל החסכונות שלי, לקחתי הלוואה, הכל יחד 84 אלף שקל. עזבתי בשביל זה את הלימודים ב'בית צבי', כי לא היה לי כסף, וזה אחרי שהייתי החיילת היחידה בצה"ל שהתקבלה ל'בית צבי' תוך כדי השירות. שיחקתי שמה במחזמר בתפקיד פוקהונטס".

"התבוריס? מבחינתי אני מעל הרמה הזאת"

-ואיפה עוד?
"ב'בית צבי' עשו לנו בחינות להפקה בינלאומית, מחזמר על חיי ישו, שהוצג בבניני האומה בירושלים עכשיו פעם אחת ועוד פעם ביולי. אני בתפקיד מריה מגדלנה וזה כולל שירה. מכל הנבחנים מהארץ היחידים שהתקבלו זה אני ולואיס דיאז, גם הוא שחקן ודוגמן אבל לא מוכר עדיין. יש גם שחקנים מאנגליה, מקולומביה, הפקה רצינית".

שמרית גל, עטיפת סינגל (צילום: ליאור לייבוביץ')
"נדנדתי לדניאל סלומון בפייסבוק, הסוכנת שלו לא הסכימה כי אני לא מוכרת". שימרית גל, עטיפת הסינגל | צילום: ליאור לייבוביץ'

-כמעט כמו "התבוריס".
"התחרתי בתבוריס אבל לא התקדמתי אפילו שלב אחד, מבחינתי אני מעל הרמה הזאתי. אבל אני לא רוצה לצאת מתנשאת, לא מבחינת הקול ולא מבחינת היופי. אני סיימתי דיסק וזה כמו לגמור תואר ראשון או שני. המשפחה שלי אמרו לי תעשי תואר שיהיה לך מקצוע אז הלכתי ללמוד במכללת רמת גן פסיכולוגיה והוצאתי ציונים של 90 ו 95 ואבא שלי הבין שיהיה לי מקצוע, אבל אני עכשיו מגשימה את החלומות שלי. ולא חיים מזה בארץ. אני גם רוצה ללמוד תקשורת ויחסי ציבור, כדי שלא אצטרך לשלם כל כך הרבה ליחצנית".

"הייתי מופע חימום לריטה, אבל כשפניתי אליה שתכתוב לי שיר היא לא חזרה אלי"

-וכשתהיי יחצנית תמשיכי להיות דוגמנית?
"זה אצלי בדם. מגיל 5 אני דוגמנית, עשיתי קמפיינים של לי קופר, איי בי סי, עדי ברקן נגד אנורקסיה - הובלתי את הקמפיין, זכיתי ב'נערת השנה' של 'ראש 1' וקיבלתי קמפיין לשמפו הוואי וייצגתי אותם ביוון. עשיתי קמפיין למשקפי שמש של דולצ'ה וגבאנה, דאודורנט 'אקס' בחו"ל בפרילאנס".

-מאיפה את במקור?
"נולדתי בחיפה, המשפחה שלי גרה ביקנעם וכרגע אני גרה ברחובות עם החבר שלי, בן חדד, שחקן ודוגמן שלמד איתי בבית צבי. גם הופעתי בתוכנית בערוץ 23 שנקראה 'הבן של, הבת של', ששם ראיינתי בנים ובנות של מפורסמים ושרה איתם דואט. היו שם מנור שבת, שאבא שלה שלומי עשה לנו קולות וגל סינוואני, הבן של אבי.

"והייתי זמרת ליווי של אבי סינוואני, והייתי מופע חימום לריטה ב-60 שנה ליוקנעם עם הנשיא שמעון פרס, ואחרי זה ריטה אפילו לא החזירה לי תשובה כשפניתי אליה. אתה מבין, עשיתי מלא טעויות עד שמיניתי מפיק שמחליט לי מה כן ומה לא".

שימרית גל (צילום: יוסי גנון)
"המשפחה שלי אמרו לי תעשי תואר שיהיה לך מקצוע אז הלכתי ללמוד במכללת רמת גן פסיכולוגיה". שימרית גל | צילום: יוסי גנון

>> שגיא אוסי מ"כוכב נולד" וזמרי "תו ראשון" שרים מאיר אריאל