הפרויקט של רביבו (צילום: שרון רביבו)
"כולנו מתרגשים, גם אנחנו בטווח הטילים, אבל צריך להמשיך ולשמח". הפרויקט של רביבו | צילום: שרון רביבו

אמני ישראל ממשיכים להתגייס להופעות בדרום, בתיאום מפעל הפיס. היום הופיעו בדרום רמי קלינשטיין, ליאור נרקיס, אתי ביטון, איציק קלה וזמרים נוספים. מחר (שני) יגיע תורם של "הפרויקט של רביבו", הראל מויאל, דודו טסה, קובי אפללו, דוד ד'אור, מוש בן ארי ונתן גושן להצטרף לשורת המתנדבים - פירוט ההופעות לפי שעות ומיקומים בסוף הכתבה.

רביב בן מנחם הוא רביבו מ"הפרויקט של רביבו", שמחר מופיעים באשדוד אומר הערב ל-mako: "אנחנו יוצאים להופיע כחלק ממערך די גדול של כמה אמנים, כדי להזדהות, לפרגן, לתמוך ולחזק את התושבים. נגיע לשני מקלטים עם הגברה מצומצמת, כדי להיות נוכחים, לשמח ולפנק אותם".

-הבנתי שכבר התנדבתם.
"כן, התחלנו לעשות את זה ביום חמישי. היה זוג מהדרום שבוטלה להם החתונה, כמה אנשים שקשורים להפקת החתונה ארגנו להם אולם ותקליטן ונרתמנו לעניין, באנו לאולם האירועים בין הופעות שלנו כדי לפרגן להם. כיף לנו, לשלושתינו, שיש לנו את הכוח לשמח, שנפלה בידינו הזכות הגדולה לעשות משהו למען תושבי הדרום. האמת שגם במרכז צריכים לשים לב למה שקורה. אני גר בבת ים ונפל טיל לא רחוק ממני. כמובן שהמסה המטורפת היא בדרום ואנחנו באים לשם במצב עומס ארטילריה כדי לעשות קצת שמח".

-איך אתם מרגישים?
"כשרע במדינה רע לכולם וזה נוגע בהכל, במצב האישי של כל אחד, במורל של כולם. צריך להיות חזקים. לא נעים לשמוע אזעקות ואתה מחכה לשמוע יירוט או נפילה ושאוטוטו קורה. למדנו להרגיש את זה גם פה בגוש דן. כמי שעבר את מלחמת המפרץ כשיש לך ילדים ואתה רואה אצלם פחד ולחץ זה מחזיר אותך בפלאשבק לאז. עם זאת חייבים לבוא ולהראות ששגרת חיינו לא תיפסק. היום (ראשון) יש לנו הופעה ברידינג 3 בנמל תל אביב והיו ביטולים - אנשים מפחדים או מילואמיניקים שגויסו. בכל מצב אנחנו מקיימים את זה היום. זה חלק מהתורה של 'הפרויקט', לבוא משמחה כמה שאפשר. זה לא להגיד שהכל בסדר, אבל אי אפשר להיסגר בארבעה קירות ולחכות לאזעקה ולהיות משותקים. אם לא נחזיק את המורל של העם הוא ייפול כמו דומינו. אני מקווה שנדע שבוע שקט יותר".

הראל מויאל: "אני גאה בעידן עמדי"

הראל מויאל פרומו (צילום: דן פרץ)
"אם יגייסו שוב לקרבי אותי אשמח לתרום, יש לי ניסיון". הראל מויאל | צילום: דן פרץ

הראל מויאל, תושב גדרה שגר עם משפחתו בטווח הגראדים, יופיע מחר בקרית מלאכי. "זה די קרוב לבית שלי", הוא אומר. "אני גר בגדרה והיו כמה נפילות אצלנו. מבחינתי זה חובה לבוא ולשמח ולחזק ולהראות שאני חי באותו מקום ושאין בעיה. יש התרגשות חיובית. המטרה היא לחזק את התושבים".

-קרית מלאכי ספגה הרוגים ופצועים.
"נכון, ךצערנו הרב הם ספגו שלושה הרוגים ותינוקת פצועה. כששאלו אותי לאן אני מעוניין לנסוע ביקשתי לנסוע לקרית מלאכי, כי שם היה אסון הכי גדול. לכן נראה לי שהמפגש עם הקהל יהיה אמוציונאלי. אשתדל לתת להם שמחה ותקווה שיהיה להם נעים, ושלשעה אחת יתנתקו מהרעשים של ההזעקות וישמעו מוזיקה".

-אתה קרבי בעברך, אבל לא גוייסת.
"לך תדע, אולי גם זה יגיע. המילואים שלי כזמר זה להופיע בפני חיילים. זה ככה כבר כמה שנים, בלי ששאלו אותי בכלל. אבל כל מה שאפשר לתרום ולעזור במצב הזה - מאז בשמחה רבה. אם יצטרכו אותי אשמח להתגייס. שמעתי שעידן עמדי גוייס. אני גאה בו. אני אשמח אם ישלחו גם אלי צו גיוס. יש לי משפחה, אבל באתי מהצבא ויש לי הרבה מה לתרום".

אין תמונה
"אני דרומית בעצמי, כולנו מדפחה אחת גדולה". אתי ביטון מופיעה במקלט בנתיבות

אתי ביטון, תושבת באר שבע, התנדבה גם היא במסגרת אירועי מפעל הפיס לשמח את תושבי הדרום והגיעה היום (ראשון) לעיר נתיבות שם הופיעה בפני ילדים ומשפחות אשר שוהים כבר מספר ימים ברצף במקלט. "כתושבת באר שבע היה לי מאוד חשוב לצאת הבוקר ולשמח את התושבים השוהים במקלטים. אנחנו תושבי הדרום משפחה אחת גדולה ואני בתור באר שבעית מרגישה חלק בלתי נפרד ממשפחה זו", אמרה ביטון.

הופעות אמנים בדרום מחר, יום שני 19 בנובמבר

הראל מויאל - קריית מלאכי: בשעה 12:00- מקלט ביה"ס עמל ברחוב ספרה. בשעה 12:30- מקלט ביה"ס עמית ברחוב וייצמן.

קובי אפללו ודוד ד'אור - בשעה 11:00 בחדר האוכל של קיבוץ יד מרדכי. בשעה 12:00- בקניון גירון, רח' הגבורה, אשקלון.

דודו טסה - בשעה 12:00- עוגן קהילתי, משה דיין 1, באר שבע

מוש בן ארי - במקלטים נתיבות בשעות 13:30 ו-14:30 - אין כרגע כתובות מדויקות, אחראי המקלטים בעיר יכוון בבוקר.

הפרויקט של רביבו - אשדוד: בשעה 12:00- מקלט 1- מתנ"ס כופף - שדרות ויצמן 18. בשעה 13:00- מקלט 2- פלדות - הרותם 2.

נתן גושן - מועצה אזורית אשכול: בשעה 12:00- קיבוץ בארי- מקלט נוער. בשעה 13:00- קיבוץ בעין הבשור- מקלט.

יו"ר מפעל הפיס עוזי דיין: "תורמים לאחדות העם"

עוזי דיין (צילום: יותם פרום)
"אנשים אוהבים זמרים, זה חשוב לתחושת האחדות הלאומית". יו"ר מפעל הפיס עוזי דיין | צילום: יותם פרום
יוזם פרויקט האמנים בדרום הוא יו"ר מפעל הפיס עוזי דיין יחד עם ראש אגף התרבות בארגון. "הפרויקט הזה חשוב", הוא אומר, "כי הוא מראה את האחדות והערבות הדדית של עם ישראל, זה בפרקטיקה, לא בדיבור. אני מאמין שהמיזם תורם תרומה צנועה ללכידות החברתית, הרגשה שאנחנו בסירה אחת. אני חותר במשוט שלי כמיטב יכולתי. דבר שני - אנשים אוהבים זמרים ואנחנו מתאימים את הזמרים לקהל ביישובים השונים. גם לאמנים יש רצונות משלהם, הם רוצים להגיע ללב הדרום. ההופעות האלה מחממות את הלב. מדובר בקבוצות קטנות, לא הופעה ענקית. מפעל הפיס עושה מאה הופעות בפריפריה בשנה. הופעה אחרונה שהייתי הופיע דודו אהרון ברמלה מול 11 אלף איש. עכשיו זה לא בדיוק הופעה, אבל בונים את זה יחד. המיזם יימשך מחר ומחרתיים ואם יהיה צורך אז יותר. כשבאנו עם הרעיון ההיענות היתה גדולה ואמנים שלא הופיעו עד עכשיו פונים אלינו כל הזמן".

-היית בדרגות גבוהות בצבא ובשירות המדינה, לא מדגדג לך לחזור?
"הייתי רוצה להיות במקום שבו מתקבלות ההחלטות, אבל המחויבות שלי לפיס קודמת לפוליטיקה. אני שנה בפיס, הבאתי מנכ,ל חדש אחרי מאבק ואני משנה הרבה דברים. יש פה יכולת עצומה. הפדיון הוא 5 מיליארד שקל בשנה. שילשתי את תקציב התרבות והאמנות, הופנו מלגות לסטודנטים. המופעים עם האמנים זה מיזם שזכה לפרסומת, אבל במקביל הקצנו 8 מליון שקל להשמשת מקלטים. לפני חודשיים נתתי לרשויות המקומיות חצי מיליארד שקל. היכולת לעשות דברים גדולה והפוליטיקה יכולה לחכות. אני נהנה ממה שאני עושה. הגעתי לא בגלל שאראלה צלצלה אלי - אני נשיא 'כנס שדרות לחברה' ויש כאן אפשרות לעשות דברים חברתיים גדולים. יו"ר הפיס יכול להזיז דברים יותר משר ממוצע". ימים יגידו מה יהיה".