לצפייה בשידור החי באתר, לבעלי סרגל mako live


סרגל הכלים mako Live ניתן להורדה מכאן

אין תמונה
"הטור הנוכחי הוא בממדים מפחידים". אביב גפן
ערוץ 24 ו-mako Live יעבירו בשידור חי בשבת הקרובה, 24 במרץ, בשעה 20:40, את הופעתם של אביב גפן ולהקת "התעויוט" מאולם ה-"World O2" בברלין. תהיה זו הפעם הראשונה בה משדר ערוץ ישראלי הופעה של אמן ישראלי מחו"ל במלואה. בנוסף לשידור ההופעה ישדר ערוץ 24 תוכנית מקדימה בת חצי שעה היישר מאחורי הקלעים של המופע. השידור ב-mako יהיה פתוח רק לבעלי סרגל הכלים mako Live שניתן להורדה מכאן.

ההופעה של אביב גפן, שתימשך 40 דקות, היא חלק מסיבוב הופעות אירופאי שהוא מקיים בימים אלה, כמופע פותח לזמרת הגרמנייה ננה (Nena), שהתפרסמה בלהיט הענק "99 בלונים" משנת 83', חזרה לעניינים ב-2002 ויצאה לאחרונה לטור קאמבק באולמות גדולים, שתפוסתם אלפי ועשרות אלפי מושבים. מחיר הכרטיס הרגיל להופעות של ננה ואביב גפן באותו הערב עומד על 35 יורו, ומחיר כרטיס מיוחד קרוב לבמה עומד על 75 יורו.

הופעה באולם בן 15 אלף מקומות

ננה (צילום: Miguel Villagran, GettyImages IL)
קאמבק מלא בלונים. ננה | צילום: Miguel Villagran, GettyImages IL
אולם ה-" World O2" בו יופיעו ננה ואביב גפן מכיל 15 אלף מקומות ישיבה. מדובר באולם חדש, שנחנך לפני כשנתיים בלבד ומתקיימות בו בחודש הקרוב הופעות של אמני הפופ הגדולים ביותר דוגמת הבלאק אייד פיז, ריהאנה ואלישיה קיז, וכן של אמנים ותיקים יותר כמו רוד סטיוארט (שיגיע בקרוב לארץ), אריק קלפטון, הסקורפיונז ולהקת "קיס". כמו כן מתקיימים באולם משחקיה של קבוצת הכדורסל "אלבא ברלין" ובשנה שעברה התקיים בו טורניר ה,פיינל פור" של ה"יורוליג" בכדורסל.

רשימת השירים של אביב גפן למופע מתפרסמת כאן מראש וכוללת את מיטב השירים מתוך האלבום שהוציא באוקטובר האחרון באנגליה, בהפקת טרבור הורן, קן נלבון ודייב סיטק מ"טי.וי. און דה רדיו". ביניהם: "The one", "now or never", "Black&white" (שיצא כסינגל השני מהאלבום), "It's alright" (הסינגל הראשון מהאלבום), "Mr. Down & Mrs. High", "End of the world",  "Berlin", "Cloudy now", "it was meant to be a love song", שזכה לקליפ יפה.

אין תמונה
O2 world בברלין
"אני מתרגש לקראת שבת, וגם לקראת היום", אומר אביב גפן בשיחה מפרנקפורט. "היום מופעים בפרנקפורט, אתמול בלייפציג, היינו בשטוטגרט, קלן, מינכן, באמברג. זה באמת מדהים. אני למוד טורים בחוץ לבד, הטור האחרון שלי כאן בגרמניה היה בינואר וגם עם 'בלאקפילד' הופעתי בחו"ל, אבל עכשיו זה בממדים אחרים לגמרי. מקומות ש-U2 ומטאליקה מופעיעם בהם, ממש ממדים מפחידים".

"זו הפקה ברמה של חו"ל, כמו U2, כמו מטאליקה"

-ואיך אתה מרגיש עם זה?
"גם אני וגם הלהקה עם הרבה ביטחון. לא שוכח להופיע בברלין ומינכן גם במועדונים של 600 עד אלף איש. יש לנו כאן בגרמניה תמיכה של הרדיו, אנחנו בפלייליסטים בצפון, במערב, במזרח גרמניה. אנחנו לא פראיירים לבד. אבל לעבור מכמה מאות אנשים לאולמות של 10 אלפים איש זה לא דומה לשום דבר אחר, הממדים אחרים. וזו הפקה של חו"ל, כמו מטאליקה או R.E.M , עם כבוד היסטרי. נגיד ספי אפרתי שמנגן בס, אז יש לו חדר משלו, עם קייטרינג, קפה, עוגות, מגבות, כל מה שצריך".

אביב גפן, פסטיבל ערד (צילום: סיון פרג')
"התחלתי ב-2001 מול 150 איש ועכשיו אני ב-או.2 בברלין. זו התרגשות גדולה". אביב גפן | צילום: סיון פרג'

-יחס של כוכבים.
"לא יחס של כוכבים אבל המון אהבה וריספקט. אנחנו נותנים כמעט שעה הופעה עם כל הבמה, הציוד, הסאונד באותו לבל של ננה. היא ואני מדברים לפני ההופעה, מדברים על סט, עושים שינויים. אנחנו לא מופיעים יחד. היא במופע שלה ואני במופע שלי, אבל אולי נקליט משהו. אני נוסע עם הצוות שלי באוטובוס, עם סלון, חדרי שינה, מטבח, שני כאן ודילן, כמו בסיקסטיז כל המשפחה יוצאת לטור".

"זה לא 'כיבוש' גרמניה, זה פשוט צעד מאוד גדול. ננה בחרה בנו מתוך 150 הרכבים גרמנים. היא בחרה אותי משיר ברדיו וזכינו בטור המדהים הזה. אבל זה לא כיבוש ולא כלום. זה עבודה קשה ואני עובד בזה כבר כמה שנים. ו-O2 זה O2, ראיתי שם את לאונרד כהן ומטאליקה. ואני ב- 2001 חיממתי את 'פורקיופיין טרי' מול 150 איש במועדון פאנק ועכשיו אני מגיע ל-O2 והכל מעבודה קשה. זה מאוד מרגש, ללא ספק".

-יצא לך להיות בגרמניה ביום הזיכרון לשואה?
"היינו באוסטריה ולא יכולתי להופיע. אי אפשר להופיע באוסטריה ביום השואה. ביום הזיכרון היינו בציריך וכן הופעתי. אבל שחררתי את הלהקה לבית מלון והודעתי להפקה שבגלל שזה יום הזיכרון אני מופיע בלי להקה ורק עם ארבעה שירים בגרסה אקוסטית רק אני עם גיטרה. עליתי לארבעה שירים והסברתי לקהל שבגלל שזה יום הזיכרון בישראל אני מבצע רק ארבעה שירים שקטים בלי הלהקה. ההפקה תמכה בי והקהל שם קיבל את זה, ואני מקדיש את ההופעה הזו לכל המשפחות שיקיריהם נהרגו במלחמות".

"ברוק עצמאות צעקו 'אביב גפן' ואני עם הלהקה במוטל מסריח בברלין"

-היית אמור להגיע ל"רוק עצמאות" כאמן המרכזי ונתקעת בחו"ל בגלל עוצר הטיסות.
"זה היה כמו הזייה. עלינו על האוטובוס והיינו כל הזמן בקשר עם 'אל על' בטלפון, מאיפה לטוס - ממארסיי, ממילאנו, רומא, מדריד, ואין - הכל היה סגור. מגיעה הזריחה ואתה קולט שאתה לא מגיע ל'רוק עצמאות' וזה באמת שברון לב. גם לא אמרו לקהל בנתניה או ראשון לציון שאני לא מגיע. הם צעקו 'אביב גפן' ואני עם הלהקה במוטל מסריח בברלין כי השמיים היו נעולים. היה מוזר כי אני מאוד מחובר עם יום העצמאות בישראליות שלי.

לא להיות במופע המסורתי הזה בראשון לציון, שיעל מרגלית ייסדה ואני תמיד האמן המרכזי שם, זה קטע מאוד חזק. אז שלחנו קליפ שלי שר את 'זה רק הלב שכואב לך' והתנצלתי בפני הקהל. ואני והלהקה ישבנו בחדר במלון והשתכרנו בלב ברלין. ושמעתי שאמנים שם צחקו עלי, הדג נחש אמרו 'עכשיו מעונן' ועברי אמר 'רוצים שינוי?', אבל אני מפרגן וכבר נסגור חשבון".

"כשאני מגיע לארץ אני לוקח את האנגר 11 ועושה מופע במקום 'רוק עצמאות' כי אני בגעגועים לקהל. אני מקבל מהם הרבה כוח ואהבה להמשיך וזה חשוב, זה לא צחוק. עד אז אני מקווה שבשבת הם יפתחו טלוויזיה או mako ויראו את המופע מברלין".