טום ג'ונס על my way (צילום: Hulton Archive, GettyImages IL)
לא רק סקס. טום ג'ונס בתחילת הדרך, 1965 | צילום: Hulton Archive, GettyImages IL

הכוכב הבריטי בן ה-73 טום ג'ונס יופיע בקרוב בישראל. הוא נחשב לאחד המבצעים הגדולים, והקולות הגדולים בהיסטוריית מוזיקת הפופ, שמכר מעל ל-100 מיליון תקליטים מתחילת שנות ה-60 ועד היום.

טום ג'ונס, שלימים קיבל את תואר האצולה סר, נולד בויילס ב-7 ביוני 1940 הוא אהב לשמוע בילדותו את "jezebel" של פרנק ליין, את "16 טון" של טנסי ארני פורד. וכשהגיע הרוקנ'רול, באמצע שנות ה-50, כמובן את אלביס פרסלי, ג'רי לי לואיס וריצ'ארד הקטן, איתו לימים שיתף פעולה במחרוזת רוקנ'רול.

טום ג'ונס רצה תמיד להיות זמר, הוא שר באירועים משפחתיים, בכנסייה, בבית הספר, ומאוחר יותר בפאבים. הוא קרא לעצמו בשם הבמה טומי סקוט, משום ששם המשפחה ג'ונס הוא מאוד נפוץ בויילס, וללהקת הליווי שלו הוא קרא "הסנטורים". הם הקליטו שירים כמו "Baby I'm In Love", אבל עוד לא הפך לכוכב.

הפריצה הגיעה כאשר המפיק גורדון מילס ראה את ג'ונס-סקוט בהופעה, החתים אותו. מילס כתב לג'ונס  את להיטו הראשון, "It's Not Unusual", שהוקלט ב-1964 ולמעשה פרץ לו את הדרך לקהל הרחב.

להיט גדול נוסף של טום ג'ונס בשם "הדשא הירוק של הבית" הוקלט ב1966. טום ג'ונס שמע את גרסת הקאנטרי לשיר זה שנה לפני כן, בתקליטו של ג'רי לי לואיס. הוא הפך אותו ללהיט פופ שהגיע לראשי המצעדים.

באופן נדיר יש לטום ג'ונס שני שירים שונים בעלי אותו שם - "לעולם לא אתאהב שוב", אותם הקליט בשנות ה-60. את הראשון כתב לו לוני דניגן, והשני הוא גרסת כיסוי ששר יחד עם השחקנית רקל וולש בתוכנית הטלוויזיה שלו, שרצה במשך שלוש שנים מ-1969, ובה אירח אמנים נערצים ואהובים עליו, כמו ארתה פרנקלין, סטיבי וונדר, ריצ'ארד הקטן וג'ניס ג'ופלין, שזהו הדואט היחידי שהיא הקליטה במשך הקריירה הקצרה שלה.

כמובן שלהיטו הגדול ביותר של טום ג'ונס בישראל, אולי גם בעולם, הוא "דליילה", שהיה שיר השנה ב-1968 בישראל. השיר הפך גם להמנונם של אוהדי קבוצת הכדורגל סטוק סיטי שבאנגליה.

בתוכנית "כל ההתחלות" מספר טום ג'ונס שכאשר אירח את פול אנקה בתוכנית הטלוויזיה שלו, השמיע לו פול שיר שהוא כתב בשם "My Way". ג'ונס התלהב ורצה להקליט אותו, אך פול אמר שהמפיקים שלו כבר שלחו את זה לפרנק סינטרה, ואם פרנק ירצה בו - השיר שלו, ואכן כך היה.

כפיצוי כתב לו פול אנקה את להיטו הגדול "She's a Lady". בתוכנית טלוויזיה אחרת, שרו השניים את she's a lady וגם את my way עם מילים מיוחדות שהקדיש פול לטום ג'ונס.

שיר נוסף שטום ג'ונס כמעט הקליט במקור, היה שירו של פול מקרטני, שבוצע בסופו של דבר לראשונה על ידי הביטלס "The Long and Winding Road". טום פגש את פול בפאב, הוא ביקש ממנו שיכתוב לו שיר.

פול התקשר ימים אחדים לאחר מכן והציע לו את "The Long and Winding Road", אך היה לו תנאי שהשיר יוקלט במהירות, כי הביטלס היו על סף פירוק באותה תקופה, וכך יהיה לו קל יותר למסור שיר למישהו אחר. טום ג'ונס פנה לחברת התקליטים שלו, אך הם תכננו להוציא את השיר 'Without Love', וכך פספס טום ג'ונס להיות הביצוע המקורי לשיר.

להיט נוסף של ג'ונס הוא "Kiss", גרסת הכיסוי של טום ג'ונס לפרינס. בהתחלה הוא ביצע אותו רק בהופעות. באחת מתוכניות הטלוויזיה בה הופיע, ביקשו ממנו לשיר שיר קיצבי, הוא בחר את ''kiss. חברי להקת "Art of Noise" צפו בתוכנית, וביקשו מטום להקליט אותו יחד, והשיר הפך ללהיט ענק.



"כל ההתחלות" עם טום ג'ונס תשודר בשבת 19.10.13 בשעה 6:00 בבוקר ברשת ב'.

טום ג'ונס יופיע בישראל ב-26 וב-28 לאוקטובר 2013 בהיכל נוקיה בתל אביב.