דוד דאור ידיים באויר (צילום: טל פרי)
לא אשם. ד'אור | צילום: טל פרי

הערב יתקיים במוסקבה חצי הגמר הראשון של אירוויזיון 2009, בו ייצגו את ישראל מירה עוואד ואחינועם ניני בשיר "עינייך" ("There must be another way"). כבר בחזרה הראשונה הן הפילו מיקרופון והסתבכו עם השמלות, אז כדי שלא תגידו שלא הזהרנו אתכם, קבלו את מצעד עשר הפאדיחות הגדולות של ישראל בתולדות האירווויזיונים, מהפחות גרועה לגרועה ביותר.

10. דויד ד'אור - "להאמין"
מסכן דוד ד'אור, שנשלח לייצג את המדינה המטורפת הזו ב-2004 בזמן בניית גדר ההפרדה בשטחים, כשכל העולם ואחותו טענו שאנחנו גזענים מניאקים (וכנראה שזה לא השתנה הרבה מאז). עם שיר לא בכלל רצה ד'אור "להאמין" שהוא יכול להעפיל מחצי הגמר לגמר. אז רצה. המצב הפוליטי הבלתי אפשרי אז מול הפלסטינים ועראפת (שעדיין היה בחיים) בראשם לא הותירו לו סיכוי. ככה זה בישראל, מסבירים את הכישלון של המוזיקה בבלגנים של הפוליטיקה.

9. טיפקס - Push the button
זה לא שהשיר של טיפקס לא היה טוב, רק לא ברור מה הקשר שלו, ושלהם, לתחרות המעט דבילית הזו. בכל מקרה, טיפקס לא התאימו, ההופעה שלהם היתה סבירה ולא יותר, ובמבט כללי יותר מדובר ככל הנראה באקורד הפתיחה של תהליך ההיפרדות של הלהקה המצוינת והחביבה הזו, שעוד הספיקה לצאת לכמה הופעות באמריקה. חבל.

אבדו עקבותיהם של טל סונדק, "עדן" וגלית בל

טיפקס בהופעה חגיגית1 (צילום: mako)
לא התאימו. טיפקס | צילום: mako

8. עדן - Happy birthday
הפספוס הגדול כאן הוא לא של המקום החמישי והמכובד (יחסית) אליו הגיעה להקת הבנים המופרכת, אלא הפספוס של חברת מי-עדן שלא הפכה את "Happy birthday" לפרסומת מצליחה בכיכובה של הרביעייה הבלתי מורגשת, שנבלעה בהפקה הישראלית הנוצצת מרוב יגאל רבידים ב-99'. קצת קשה להאשים את החברה המסחרית, שלא השקיעה בחבורה הפלקטית, ובכל זאת. לו רק היו חברי "עדן" בלתי נעדרי כריזמה לחלוטין ייתכן מאוד והיו קונים לעצמם תהילת עולם, אם לא כזוכי אירוויזיון, אז כפרזנטורים של מי מעיינות נקיים ובלתי מזוהמים לגמרי.

7. טל סונדק - "אין דבר"
טל מי? מה, אתם בטוחים שהיה אחד כזה? איך ולמה ומי נתן את ההוראה? בשנת 2001 בקופנהגן דנמרק ייצג את ישראל בחור צעיר ואלמוני, שהיום כנראה בחור קצת יותר מבוגר ואלמוני בשם טל סונדק, עם השיר המוזר "אין דבר", שכתבה שמרית אור ("הללויה") והלחין יאיר קלינגר (שבטח מצטער על זה עד היום). החיוך הרחב של סונדק הספיק לנו למקום ה-16. אז בדקנו ובאמת היו שם יותר מ-15 מדינות משתתפות.

6. גלית בל - "שלום עולם"
סרן במיל' גלית בל היא ככל הנראה הקצינה האובר-רייטד ביותר בתולדות צה"ל. הבחורה, שניצחה בקדם הזוי שמות כמו תמיר צעירי ואלון ג'אן (לא השחקן כדורגל, אנחנו מקווים) וגם את אילנה אביטל ויזהר כהן (איך לא), התברכה במראה חביב וב.... מה עוד היה לה שם.... שנייה תנו להיזכר... רגע... אה, בערך כלום. טוב, לא משנה. בקיצור, גלית בל נסעה לאירוויזיון ומאז אבדו עקבותיה. בין המוצא הישר יוגרל סינגל מקורי של השיר "שלום עולם".

אדי בטלר מקבל עוד צ'אנס, פינג פונג מתפרעים, גילי נתנאל מזייף

יומולדת מאיה בוסקילה כליף- אדי בטלר (צילום: שוקה כהן)
פעמיים בטלר. אדי | צילום: שוקה כהן

5. אדי בטלר - "זה הזמן"
ווי אר דה וורלד, ווי אר דה צ'ילדרן, ווי אר דה וורלד אנד ווי הב אולסו אפרו-איזראליז. אדי בטלר, בוגר "עדן", הצליח להגיע שוב לבמה האירופית הגדולה ביותר (הרי אף אחד לא ציפה ממנו שיהיה קשר דפנסיבי בצ'לסי בגמר ליגת האלופות, גם לאברם גרנט יש קווים אדומים), והפעם התדרדר עד למקום ה-23. אין סיכוי שתזכרו איך קראו לשיר שלו. אז בדקנו בשבילכם. קראו לו "זה הזמן" ואת המילים כתב רם עברון והלחין יעקב אחימאיר. סתם, לא.

4. פינג פונג - "שמייח"
גילוי נאות: אני מכיר את רועי "צ'יקי" ארד ובזמנו אפילו חיבבתי את הדיסק של פינג פונג. אבל במבט לאחור, הפאדיחה היא לא של צ'יקי, גיאגיא אסיף, אהל עדן ויפעת "פיג'ויה", שהיו מתוקים ובאו עם קלאב-טראנס ברגליים ומסר של שלום "שמייח" בפה. הפאדיחה היא של מי ששלח אותם לשם, רב איתם, ולא הצליח להשתלט עליהם או לשכנע אותם לוותר על דגלי סוריה. כלומר, של רשות השידור. בינינו, אם גל אוחובסקי, חברם הטוב, לא היה בוועדה הם לא היו נוסעים. הכוונה שלו היתה טובה, התוצאה (מקום 22 מתוך 23 מדינות) קצת פחות.

3. גילי וגלית - "דרך המלך"
מה רצו אנשים מהילד הקטן, המסכן והמנוזל הזה, שלא הבין על מה הוא שר ובדיוק התחלף לו הקול באמצע השיר? שייק'ה פייקוב, שכתב והלחין רצה מקום של כבוד לצד קובי אשרת ונורית הירש. אסנת וישינסקי בנתה את המשך הקריירה (קריירה?) מחיקויים שלו בתוכנית המרכזית של ערוץ הראשון. כל שאר המדינה רצתה שהילד יהיה מתוקי ויראה לגויים כמה שאנחנו חמודים. גילי נתנאל, הלום הטראומה, ניתק מאז מגע וחי אי שם בלונדון. גלית ברג עוד ניסתה לעשות קולות של זמרת, אבל נשארה רק עם הקולות.

קיפי שר; גם שרהל'ה

2. שרי צוריאל ומוטי גלעדי - "יבוא יום"
של מי היה הרעיון ההזוי, שאישה שאחראית לקול של קיפי בן-קיפוד וקופי-קאט של גדי יגיל הם גם זמרים? יכולים לדמיין לעצמכם את מי שעומד מאחורי "ביג בירד" הולך ל"אמריקן איידול"? הפארסה המיותרת הזו, שנקראה "יבוא יום", חיסלה לשניים את הקריירה ללא מעט שנים, וחבל, כי מוטי גלעדי היה ונשאר שחקן מצוין ושרי צוריאל היא... טוב נו היא שרי צוריאל.

1.שרהל'ה שרון - "שירו"
יש חיבורים שאסור לעשות. אסור להשאיר טלה פועה בלב להקת זאבים. אסור לצעוק "ניגרז!" באמצע הארלם. אסור שיתפסו אותך במיטה עם אשתו של ראש משפחת פשע. גם אסור לשלוח לתחרות פופ של גייז זמרת שיושבת מאחורי פסנתר ונוערת, עם אותם שלושה וחצי אקורדים שהיא למדה בגיל 16 ומאז מנגנת עליהם את כל השירים בעולם. אם מחפשים "גרון ניחר" כבר עדיף היה עינת שרוף.