מארינה מקסימיליאן קרני בהשקה (צילום: אורית פניני)
גם איכותית וגם להיטית. מארינה | צילום: אורית פניני

מארינה מקסימיליאן קרני השיקה הבוקר את השיר "Two Pigs", סינגל ראשון מאלבום חדש באנגלית אותו תוציא בחודשים הקרובים, בהפקתו המוזיקלית של עופר מאירי. מקסימיליאן קרני כתבה והלחינה את רוב שירי האלבום שיכלול 13 קטעים. הסינגל הראשון ממנו ושיר נוסף הולחנו יחד עם מאירי. "Two Pigs" ייצא רשמית לרדיו מחר בבוקר (רביעי).

מארינה חשפה את השיר החדש ושני שירים נבחרים נוספים מהאלבום בפרזנטציה שנערכה הבוקר לתקשורת במועדון "זאפה" בתל אביב. מדובר באירוע מיוחד, שמרתק את תעשיית המוזיקה הישראלית, שכן בשש השנים שחלפו מאז שנחשפה ב"כוכב נולד" הוציאה מקסימיליאן-קרני כמה סינגלים ("אני הולכת", "עמוק בטל", ו-"Maurin"), והעלתה שורת מופעים, אך טרם גיבשה אלבום.

"לאורך השנים מארינה חזרה ואמרה שהיא עדיין לא מרגישה בשלה", ציינה בתחילת האירוע המנהלת האישית שלה, טמירה ירדני, "עברנו איתה כמה וכמה מופעים, היא גם שחקנית וגם פרזנטורית ותמיד היה חסר האלבום, עכשיו זה קורה". צריך להעריך את ירדני ואנשיה ב"טדי הפקות", שכמו במקרה של נינט טייב אפשרו למקסימיליאן קרני (לשעבר בלומין) חופש פעולה יצירתי נרחב, והיו סבלניים מאוד איתה בכל מה שנוגע להוצאת אלבום בכורה. הציפייה והסבלנות השתלמו להם בגדול, כך נדמה.

מארינה, שנראתה נהדר, רזה מתמיד, עם תספורת המכסה חלק מהפנים, עלתה לבמת ה"זאפה" עם חברי הטריו "ליירז" - הגיטריסט יונתן אלבלק, הבסיסט גלעד אברו והמתופף אביב כהן, המופיעים ויוצרים עמה כבר כעשור. שלושתם, עם סאונד מצוין, בשילוב אלמנטים אלקטרוניים מוקלטים, יצרו פס-קול שנשמע נהדר, לאורך שלושת הקטעים שבוצעו.

האזנה לשיר החדש "Two Pigs" ולשני השירים החדשים הנוספים חושפת מארינה חדשה, שבחרה לשיר באנגלית שילוב עדכני של סול, רית'ם נ' בלוז, פופ, רוק ופיוז'ן. היא נשמעת כמו משהו שעוד לא עשו בארץ, וכזמרת עם יכולות גבוהות היא משתרעת על פני ספקטרום שמתחיל בארית'ה פרנקלין, עובר בוויטני יוסטון ואנני לנוקס (ב"Two Pigs") ומגיע עד ביונסה. מדהימה אמיתית.

מארינה מקסימיליאן קרני בהשקה (צילום: אורית פניני)
סקסי כמו תמיד. מארינה בהשקה | צילום: אורית פניני

מארינה הביאה לפרזנטציה הזו את המיטב שלה כפרפורמרית. ראינו אותה כבר מתפרעת ומשתוללת על הבמה עם שלל תחפושות, תסרוקות, תלבושות ופרצופים. כעת היא באה הרבה יותר "נקיה", לבושה באלגנטיות, עם גזרה ותספורת מחמיאות, פוערת זוג עיניים ונשארת אותה זמרת סקסית ופתיינית, שמושכת אותך עמוק לתוך המוזיקה, ואז מרעיפה עליך מהחום העצום שיש בליבת השירים שלה.

-מארינה איך את מרגישה היום?
"אני נרגשת כמו שלא הייתי מעולם. זה דבר שחיכיתי לו כל חיי, למעשה. זה לא אירוע דרמטי, אבל פשוט ככה, הייתי צריכה להבשיל לזה בשביל עצמי והקהל שלי. היה מרגש לעשות חשיפה ראשונה גם עם העיתונאים שמלווים אותי, אנשים שביום יום אנחנו בשני צדדים שונים, אבל כולם שם בשביל המוזיקה. היה מרגש לאחד צדדים ולחגוג את זה, לחגוג עוד פיסת אמנות קטנה שהבשילה בעולם, שבמקרה היא שלי".

מארינה מקסימיליאן קרני בהשקה (צילום: אורית פניני)
"הקריירה תהיה חייבת להשתלב בהקמת המשפחה שלי". מארינה מקסימיליאן קרני על הבמה עם הנגנים | צילום: אורית פניני

-יש תחושה בשירים החדשים שאת מנסה להביא הרבה חום.
"זה מעניין מה שאתה אומר, כי אני מתעסקת בזה. החיפושים שלי תמיד נבעו מהלב, מהקשבה לאיפה שאני נמצאת, אבל היה בזה הרבה חזון ורעיונות ודברים עקרוניים. חיפשתי את העיקרון של השתרשות ונולד מופע הפסנתר, רעיון של התפרעות ונולד 'אקספרימנטל'. כנראה השלמתי מעגל של לגלות מה יוצא מתוכי והגעתי לנקודה שאני רוצה להשלים את המעגל ולהחזיר את עצמי אלי, לחזור הביתה, לבית שכמותו לא הכרתי, כדי שלמוזיקה תהיה תחושה של בית. חיפשתי מרקם של חמימות, מה מרגיש לי בבטן ובלב. השינוי שלי הוא גם של קול. הקול שלי התעבה, ירד והתחספס, ונוצרה תחושה שהוא יוצא היום יותר מהבטן ומבית החזה. הקול מהדהד לי מהגוף, פעם הייתי שרה גבוה יותר והוא יותר הדהד מהראש שלי".

-מהן השאיפות והציפיות שלך? חו"ל?
"נתחיל עם האלבום קודם כל בארץ, גם בהפצה וגם הופעות. בהמשך אני רוצה את העולם. אין סיבה שלא אגיע לקהל שמעבר לגבולות. העולם היום קטן, זמין ונגישואני  מקווה לעניין את הקהל העתידי הפוטנציאלי שלי, בכל העולם. בשלב שאני היום ביצירה עם עופר יש לי מה להציע לו, ויש לי הרבה מה ללמוד על העולם. יש עולם שלם בחוץ שאני רוצה ללמוד אותו".

-כבר חושבת איך לשלב משפחה וקריירה יחד?
"זה בלתי נמנע לחשוב על זה. אני עונה לעצמי שזה חייב לעבוד. העבודה שלי עצמאית ויצירתית וכל דבר תורם ליצירה שלי ולשירים. החרבת המשפחה לא מתוכננת לעתיד הקרוב, כי עכשיו הילד שלי הוא האלבום, אבל זה יהיה חייב להשתלב, כח ככה זה חיים של אמן. אני אגלה בהמשך איך זה יעבוד".

עופר מאירי, המפיק המוזיקלי של האלבום, אמר בראיון לערוץ 24: "סיימנו עבודה על חצי אלבום, וזה מדהים. למארינה יש המון גיוונים ואנחנו מנסים לאסוף משהו ביחד שהוא איזה מין 'בלנד' של שנינו.

"השירים שלה מהממים, היא מוכשרת בטירוף. הסינגל הראשון 'Two Pigs', קשה לי קצת להגדיר אותו, יש הרבה מחשבים ויש גם 'Live', זה שיר גדול, עוצמתי מאוד".

>> צפו במירי מסיקה שרה לסינים בסינית