ביונסה בהריון (צילום: Jason Merritt, GettyImages IL)
מזל טוב כפול. ביונסה בהריון | צילום: Jason Merritt, GettyImages IL

ביונסה ג'יזל נואלס, כוכבת הפופ-RN'B הכי גדולה באמריקה, כלומר בעולם, חוגגת היום יום הולדת 30. היא נולדה ב-4 בספטמבר 1981 וגדלה ביוסטון, טקסס, לא בדיוק בירת הפופ של אמריקה, אבל כבר סוף שנות ה-80' הנהיגה את "Destiny's Child", להקת הבנות מהמצליחות ביותר בתחומה בהיסטוריה של הפופ, בה שרה יחד עם קלי רולנד ומישל וויליאמס.

אין תמונה
קלאסה סקסית. ביונסה

הלהקה הפכה אותה לכוכבת מצליחה, אבל זה היה עוד כלום לעומת אלבום הבכורה שלה "Dangerously in Love" שיצא ב-2003, בזמן היחלשותה של הלהקה והזניק אותה למעמד של סופר-סטארית, עם חמישה פרסי "גראמי". בינתיים היא גם החלה לצאת עם הראפר-כוכב ג'יי זי, איתו שיתפה פעולה מספר פעמים לאורך הקריירה, בין היתר באלבום הראשון, מה שרק העצים את האפיל הכוכבי שלה.

אמריקה התאהבה סופית בזמרת ה-RN'B היפהפיה ששידרה קלאסה, שעשוע וסקסיות כאחד, ובעיקר פנטזה על החלק האחורי הבולט של גופה, שזכה לכינוי "בוטילישס" - "Bootylicious" - שילוב של "טוסיק (Booty)" ו"טעים (Dlicious)", על שם הלהיט של "דסטיניז צ'יילד".

"האישה התשיעית בכוחה בעולם"

אחרי שנטשה סופית את "דסטיניז צ'יילד" ב-2005 שחררה ביונסה אלבום שני בשם "B'Day" כלל דואט נוסף עם ג'יי זי, אך לא הצליח כקודמו וזכה לגרסה משודרגת. אלבומה השלישי "I Am... Sasha Fierced", יצא ב-2008 כאלבום כפול שכל חלק בו ביטא אופי אחר של ביונסה. התוצאה היתה התאהבות טוטאלית נוספת מצד הקהל והתעשייה באמריקה, שהעניקה לה שישה פרסי "גראמי". באותה שנה, ליתר דיוק ב-4 באפריל, גם נישאה לג'יי זי.

בשנת 2010 הוכרז כי ביונסה היא האמן השלישי המרוויח בעולם והאמנית-אישה המרוויחה ביותר, כמו גם "האישה התשיעית בכוחה בעולם". שנת 2011, השנה בה היא חוגגת את יום הולדתה ה-30, היא שנת מפנה בקריירה של ביונסה. אביה, מת'יו נואלס, שניהל עבורה את הקריירה עד כה, נזרק על ידה מהתפקיד אחרי שחשדה בו כי גנב ממנה כסף. ביונסה גם הוציאה את אלבומה הרביעי "4", שהחזיר אותה למעמד כוכבת גדולה באמריקה, למרות דעות מצד מבקרים שמדובר באלבום הפחות טוב שלה עד כה. ורק לפני שבוע הכריזה הכוכבת שהיא בהריון ראשון, בטקס פרסי ה-VMA. אז מזל טוב כפול.

20 הקליפים הגדולים

עם כל הכבוד שאנו רוחשים לשאר כוכבות הפופ, מסתבר שביונסה יש רק אחת, בכמות הלהיטים ולא פחות חשוב - הקליפים הלוהטים. לרגל יום הולדתה ה-30 בחרנו את 20 הקליפים-סינגלים המובילים בקריירה של ביונסה:

"No, No, No Part 2"
להיט הפריצה של "דסטיניז צ'יילד" מ-1998 עם ווייקליף ז'אן (אז מהפוג'יז), השיר שהכיר את ביונסה לאמריקה.

"Say My Name"
השיר שהפך את "דסטיניז צ'יילד" מהצלחה אמריקנית לסנסציה עולמית.

"Irreplaceable

"Independent Women Part I"
"ברוכים הבאים למחנה הטוסיק של צ'ארלי" אומרת הכתובת בתחילת הקליפ, שמפגיש שתי שלישיות לוהטות - דסטיניז צ'יילד עם כוכבות הסרט "המלאכיות של צ'ארלי" משנת 2000. בשאלה איזו שלישייה יותר לוהטת אנחנו נדבוק בביונסה והבנות.

"Survivor"
כנראה הלהיט הכי גדול של "דסטיניז צ'יילד". קשה לשכוח את המראה המלבב של ביונסה בבגד ים ובתלבושת ג'ונגל.

"Bootylicious"
צבעוני כמו מקרר גלידות וסקסי כמו פרסומת לגן עדן. הלהיט והקליפ שהדביקו לביונסה את הכינוי ההוא, אתם כבר יודעים לאיזה איבר בגוף.

Nasty Girl"
הלהיט השלישי מהאלבום השלישי של "דסטיניז צ'ילד", Survivor. משמח לגלות שהמפיקים של השלישיה עלו כאן על צמד חידושים: צילומי חוץ ורטרו לאייטיז, עם התסרוקות הגבוהות וההצדעה ל"או או או" של "בלטימורה" מ"טרזן בוי".

Work It Out"
עד כמה שזה יישמע מוזר ביונסה היתה צריכה לשכנע את חברת התקליטים שלה "קולומביה", שיש לה להיט באלבום הסולו הראשון "Dangerously in Love". עד שזה קרה היא הוציאה ב-2002 קליפ לשיר מפסקול הסרט "אוסטין פאוורס". קליפ חביב, אגב.

Crazy in Love"
אפשר להתווכח אם זה השיר הכי טוב בקרירה של ביונסה, אבל מדובר בדואט הראשון עם ג'יי זי ובסינגל הראשון מאלבום הסולו הראשון, וכן, בלהיט ענק ששרד מעולה עד היום.

Baby Boy"
הסינגל השני מ "Dangerously in Love" הצליח אפילו יותר מהראשון, עניין של פתיחת דלתות, שון פול וכאלה. ביונסאים אדוקים טוענים שזה הקליפ השני בו היא נראית הכי מפתה. אוקיי.

"Naughty Girl"
אחרי השעמומון של "Me Myself And I" (הליכה אחורה ואבמטיה? את יכולה יותר גברת) חזרה ביונסה ללהוט. כשהיא מורידה כאן את המעיל האדום אפשר להרגיש את הזיעה של הצופה על המצח. זוכרים ש"בייבי בוי" היה הקליפ השני הכי מפתה שלה? אז זה הראשון.

Déjà Vu
מי שתהה כל השנים מה ביונסה עושה בכלל עם ג'יי זי, יקבל את התשובה בלהיט הזה, מאלבומה השני. הבחור יודע איך להביא אותה למקומות שהיא לא היתה בהם לפניו, למשל שדות, אגמים, יערות וסביב המותניים שלו.

Irreplaceable
אם כל הזמן רציתם לראות את ביונסה בחזיה ועושה כיף עם חבורת בנות - הגעתם לקליפ הנכון. לא להיט ענק שלה אבל קליפ נעים בהחלט. טו דה לפט טו דה לפט.

"Ring The Alarm"
האלבום השני של ביונסה "B'DAY" לא שחזר את הצלחת הראשון. על כך נאמר המשפט: במקרה של אזעקת אמת יושמעו צפירות עולות ויורדות.

"Beautiful Liar"
כש"B'DAY" לא עמד בציפיות הוציאה אותו ביונסה במהדורה מחודשת עם חמישה קטעי בונוס. הדואט עם שאקירה היה אחד מהם. מאז המופע המשותף של נורית גלרון ויהודית רביץ לא ראינו כזאת כמות של תלתלים יחד על שתי זמרות.

"Single Ladies (Put a Ring on It"
לפעמים אמן מגיע לפסגה. כשיר פופ, זה כנראה הטופ של ביונסה, הכי קרוב שהיא תגיע למוטאון אי פעם. וזהו כמובן גם המנון הרווקות של העשור הקודם, על כל המשתמע מכך.

"If I Where A Boy"
מה יותר טוב מלהיות ביונסה? להיות ביונסה שמפנטזת על זה שהיא שוטרת. הקשיחות, המדים, המעצרים, ומנגד, אצל הדמות השניה - השער הגולש בסוף היום. מישהי פה מקנאת בעצמה? היא צריכה.

"Halo"
מי אמר שביונסה לא יודעת לנצח בבלדות? מי אמר שהגבר שלצדה חייב להיות מכוער? זוכרים את פיצול האישיות מהאלבום השלישי "I Am... Sasha Fierce"? אז זו האישיות השנייה, סשה פירס, איי פרזיום.

"Video Phone"
בשנים האחרונות חילקו ביניהן ביונסה וליידי גאגא את השליטה בעולם. החלוקה הזו יצאה לדרך בצמד קליפים, "וידיאו פון" ו"טלפון". ואם גאגא בתמונה, אתם כבר יכולים לצפות למנה של רובוטים, כלי נשק, זוויות חדות, ואביזרים בלתי מזוהים

"Telephone"
זה יותר קליפ ולהיט של ליידי גאגא משל ביונסה, אבל אי אפשר לדבר על הקליפים של הכוכבת מבלי להזכיר אותו. מה גם שלמזלה היא זכתה להשתתף באחד הקליפים הטובים בהיסטוריה של הפופ.

"Run the World (Girls
לפעמים נדמה שביונסה היא מוצר של חברת "אפל". כל כמה שנים ממצאים דגם חדש. באלבום הרביעי היא מציגה את ביונסה דור 4, מישהי שכבר מודעת לשליטה שלה בעולם ועכשיו רק נשאר לה לנהל אותו.

"Best Thing I Never Had
ביונסה בשמלת כלה? ביונסה בתחתונים וחזיה? לא היינו שם כבר פעם? מאמי עכשיו צריך להתחיל לדאוג לבגדי הריון.

בונוס למתמידים:

1+1

הקליפ האחרון שלה וללא ספק יציאה שמשלבת את אותה סקסיות, אותה קלאסה אמנותית וכמובן להיט מנצח עם קול אדיר. הכי ביונסה.