המשוררת הלאומית נעמי שמר ז"ל הלכה לעולמה לפני עשר שנים. התזמורת הפילהרמונית הישראלית תקיים קונצרט חגיגי לזכרה, בהיכל התרבות בתל אביב ב-17 באפריל.

בקונצרט ישתתפו אסף אמדורסקי, אתי אנקרי, דוד ד'אור, הראל סקעת, מירי מסיקה, נורית גלרון, רוני דלומי, שלמה גרוניך ותמר גלעדי, והרכב מיוחד לערב: אבי גרייניק, גיא זו-ארץ, ועידו מוסרי, בניצוחו של רפי קדישזון, ובהנחיית גיא זו-ארץ.

"מבחינתנו, במשפחה, זה כאילו קרה אתמול, הבוקר"

ביתה של נעמי שמר ז"ל, ללי שמר, התארחה בתוכנית הבוקר של "קשת" ואמרה: "מבחינתנו, במשפחה, זה כאילו קרה אתמול, הבוקר. היא נפטרה בגיל 74, שהיום נחשב גיל צעיר. חבל, עצוב, ואנחנו מתמודדים. היא קיימת בשירים. היא עצמה כתבה 'אחריך שיריך מפכים להם' וזה מתקיים. וגם בחיי הפרטיים זה מתקיים י לא פיתי שאכנס לתפקיד של אחראית על העיזבון שלה. היא כתבה בסביבות אלף שירים, לא את כולם אנחנו מכירים. בגיל 28 היא כבר כתבה שיר שמתאר את מסלול חייה ותמר גלעדי תשיר אותו בערב לזכרה".

-איך בוחרים את השירים למופע ואיך נוצרו העיבודים הקלאסיים לתזמורת?
"למזלי לא אני צרירה לבחור את השירים. צוות אדיר עבד על זה עם מנהלת אמנותי, עם ידע וניסיון והעמקה, אתי אנטה שגב. ורפי קדישזון עשה את העיבודים. יופיעו שם תמר גלעדי, ונורית גלרון ושלמה יידוב ועוד רבים וטובים. מגוון האמנים רחב גם מבחינת גילאים. ז מאוד מרגש כי הרקע של אמא שלי הוא קלאסי. היא היתה לוקחת אותי לפילהרמונית כשהייתי ילדה".

-היא היתה שמחה לשבת שם בשורה הראשונה.
"זה מהרגעים שצובטים את הלב. אבל זה קרה גם בחייה. לכבוד פרס ישראל היה קונצרט כזה, והיה ב-30 למותה בפארק. אבל הפילהרמונית, עם כל מה שכרוך בזה, עם סיפורים משפחתיים שיש לנו על מקימי הפילהרמונית, זוגירת מעגל".