זמרי ישראל התגייסו למאמץ הלאומי של מבצע "צוק איתן" וירדו דרומה להופעות ביישובים על מנת לשמח את התושבים והחיילים בשעות הקשות. רובם עשו זאת תחת המטרייה הארגונית של מפעל הפיס. מאשקלון עד אופקים, בקיבוצים, בערים ובעיירות, במקלטים ובמרחבים הממוגנים - הם הגיעו עם גיטרות וקלידים, כדי לשיר, לנגן, לדבר, לצחוק, ולתת לתושבים שמופגזים ומופצצים כבר 13 שנה, מעט הפוגה מהלחץ והפחד.

צפו בכתבה:

רמי קלינשטיין הגיע לקיבוץ נחל עוז, חמש מאות מטר מעזה, והופיע לתושבי הקיבוץ במקלט של חדר האוכל. "הייתה הופעה מרגשת בפני 60-70 חברי הקיבוץ שנשארו במקום בזמן יצאו להתאווררות", מספר קלינשטיין. "יומיים קודם לכן נפל שם טיל על בית של אחד החברים, ולמרבה המזל אותו חבר עבד בשדה. הם הכינו לכבודי עוגה והפתיע אותי לגלות שהם זכרו שהופעתי בפניהם לפני 28 שנה ביום העצמאות".

עוד ב-mako מוזיקה:

"בזמן ההופעה המזגן לא עבד, כי היו נפילות של חשמל. צורעה, אחת מחברות הקיבוץ, אישה מבוגרת ונחמדה הגישה לי כוס מים. בעלה העיר בקול רם  שהוא נשוי לה כבר 46 שנה ומעולם היא לא הגישה לו כוס מים. החלטתי להקדיש לה את השיר "הניחי לי" בשמו של בן הזוג. ניכר שלמרות המצב הם שומרים על מורל גבוה ומצב רוח טוב, הגעתי לחזק ויצאתי מחוזק".

רותם כהן שימח את חיילי פיקוד דרום

ישי לוי הופיע בנתיבות, שם שר בדואט עם אחת הנערות את שירו "עננים". חידוש הירי מעזה לכיוון הדרום גרם ללוי להאריך את שהותו באזור ומנתיבות המשיך לשדרות, להופעה נוספת.

ירמי קפלן וג'קו אייזנברג ירדו ליישובי הדרום באופן ספונטני, בעקבות פניות שהגיעו ממעריצים. ברכב פרטי, עם גיטרות ונחישות לעשות קצת רעש נעים לתושבים הם הגיעו לקיבוץ כפר עזה, אשקלון ומושב הודיה, ועברו בין מקלטים ומקומות התכנסות, הופיעו, הדליקו נרות, שוחחו ושיחקו עם ילדים.

הזמר רותם כהן הופיע בבסיס פיקוד העורף לבקשתם של החיילים, בפני אולם שהתמלא במאות חיילי סדיר, מילואים וקצינים.  אחד החיילים, שמאוד אוהב את שיריו של כהן, עלה לבמה לדואט מרגש של הלהיט "אל העולם שלך". כהן זכה למחיאות כפיים סוערות מכ-350 לובשי המדים.

מאור אדרי הופיע ב"בת מצווה הכי טובה בעולם"

מאור אדרי הופיע באופקים, בנוכחות ראש העיר וראש עיריית ת"א חולדאי. אבל מי שהתרגשה הכי הרבה היתה ילדה שחגגה בת מצווה ואמרה לו: "תודה שבאת להופיע בבת מצווה שלי, עכשיו זאת הבת-מצווה הכי טובה בעולם". על הכביש בין אשקלון לבאר שבע תפסה אותנו אזעקה", אומר אדרי. "לא היה איפה להתחבא, אז התכופפנו בצד הרכב".

אין תמונה
רגב הוד במקלט באשקלון

רגב הוד הופיע במתנ"סים ומקלטים באשקלון. "היה לי מאוד חשוב לרדת ולהגיע לשטח אל תושבי הדרום, גם משפחתי ואני חווים את האזעקות בעיר מגורינו רחובות. פגשתי משפחות ואנשים חמים וחזקים, הגענו לאשקלון מוקדם בבוקר ופגשנו ילדים רבים ששמחו מאוד על הגעתנו. בדרכנו לדרום כבר נתקלנו באזעקות. אני רוצה לאחל שקט ורוגע לכל התושבים ושמח שיצא לי להגיע היום להיות איתם ולחזק אותם".

חברי להקת "הדג נחש" הגיעו להופעה מיוחדת בקיבוץ מפלסים מהמועצה האיזורית "שער הנגב", הסמוך מאוד לגבול רצועת עזה, ועודדו את התושבים אחרי ההפסד של נבחרת ארגנטינה בגמר המונדיאל.

*לאור התמוטטות הפסקת האש, ממשיכים במפעל הפיס בגיוס אמנים להופעות בדרום. מחר יופיעו אתי אנקרי וכנסיית השכל במועצה האזורית שער הנגב, ואתי ביטון באשקלון. עדכונים נוספים בהמשך.

רמי קלינשטיין בנחל עוז (צילום: אבי חיים)
"כשקוראים אז באים, כך היה וכך יהיה". רמי קלינשטיין | צילום: אבי חיים

הדג נחש במפלסים (צילום: נתי כהן)
הדג נחש במפלסים | צילום: נתי כהן

הדג נחש במפלסים (צילום: נתי כהן)
הדג נחש במפלסים | צילום: נתי כהן