שלמה ארצי חושף שיר חדש בשם "מדבר מהלב" מתוך אלבומו הבא, במסגרת ראיון מיוחד לעמנואל רוזן מחדשות ערוץ 2 לקראת חגיגות 25 שנה להופעותיו בקיסריה אותן הוא מציין הקיץ בסדרת הופעות מיוחדת באמפי המפורסם.

ארצי, שבנובמבר הקרוב יחגוג יומהולדת 60, דיבר בראיון עם רוזן על העליות והמורדות בקריירה הארוכה שלו. בין היתר ציין את הזינוק הגדול שלו בשנת 1970 עם הזכייה בפסטיבל הזמר עם השיר "פתאום עכשיו פתאום היום (אהבתיה)", שמקביל בעיניו לזכייה ב"כוכב נולד". "קפצתי אז למעלה בבת אחת, אבל לא היה שום דבר מתחת", אמר לרוזן. את הראיון ראשון עם ארצי ערך רוזן בשנת 1977 "אז הייתי בטוח שהקריירה שלי גמורה", נזכר ארצי, "אבל אז הוצאתי את 'גבר הולך לאיבוד' וכתבתי את האלבום 'דרכים' עם 'אף פעם לא תדעי'".

"אני כן משתנה ולא עושה כל הזמן את אותו דבר"

המשבר הבא עליו מדבר ארצי קרה לו לדבריו בגיל 40, אחרי האלבום "חום יולי אוגוסט" המצליח מאוד ותוך כדי העבודה על "כרטיס ללונה פארק". "הייתי אז במשבר כתיבה", נזכר ארצי, "ויצאתי ממנו באלבום 'ירח'". בהמשך הדף ארצי את הטענה של רוזן שהוא לא מתחדש ולא מתקדם בקריירה שלו, אלא עושה בכל פעם את אותו הדבר. "אני חושב שאני כן מתחדש וכן משתנה", אמר ארצי בפנים רציניות.

בנוסף סיפר ארצי בראיון על העמותה שהקים, המטפלת בילידים וכיציד באחת ההופעות ביקש מהקהל שלו לתרום כסף לעמותה והופתע כשהקהל נענה. "אם יש מסר שאני רוצה להעביר לקהל זה המסר הזה אמר", והתחמק מהתיאורים של רוזן שתיאר אותו כ"מלך" ו"משיח" עבור הקהל. "כשאתה יוצא מהפקק של קיסריה צריך לזכור שרוב האנשים שנוסעים על כביש חיפה-תל-אביב לא היו בהופעה שלי", אמר.

"לפני השינה עוברים בי פחדים לגבי הסוף, זה לא פייר"

בתשובה לשאלה אם הוא אדם בודד הודה ארצי שלפעמים הוא חש בדידות וסיפר על להקת הליווי שלו, שעבורו היא מעין משפחה או חבורה של חברים, שיוצאת יחד לקומזיץ. "אני אחראי על הקומזיץ, ואנחנו גם מתפרנסים מזה", אמר ארצי, "מאיר ישראל איתי כבר 25 שנה, אבי סינגדולה וניצן עין-הבר 19 שנה ויש כאלה שהם רק שלוש שנים", אמר והתכוון למשל לבסיסט פיטר רוט.

אחר כך דיבר ארצי על הדברים שמרגשים אותו, בעיקר ילדיו ונכדיו, וסיפר כיצד הלך עם נכדו לחנות כלי מוזיקה וקנה לו מקלות תופים וגיטרה חשמלית כדי שיוכל לבחור במה הוא רוצה לנגן. מכאן הוביל אותו רוזן לדבר על פחדיו מסוף הקריירה והמוות. "לאונרד כהן הוא דוגמה עבורי שאפשר לשיר גם בגיל 74", אמר ארצי, "אני אלך להופעה שלו וגם למדונה, יש לי כרטיסים... לפעמים לפני שאני הולך לישון יש לי מחשבות ופחדים על מה יהיה בסוף, בגדול זה לא פייר".

עוד במוזיקה:

ביקורת מופע: מדלן פירו

בכורה לשיר החדש של מרגול - "צועקת אלייך"

דורון נשר חוזר עם מזמורי תהילים

כרטיסים זוגיים לשלומי שבת בקיסריה - עלינו!

הקליפים החדשים בפלייליסט של ערוץ 24: ליבי, שי גבסו, צילי ינקו ומטרו

המוביל הארצי - מצעד ההשמעות השבועי של תחנות הרדיו בישראל

יוסי בובליל בשיר בכורה "יד ראשונה" שמוקדש למכונית ה BMW שלו

צמד Talksick מוציאות שיר בכורה, למנהל האישי שלהן קוראים יואב "הצל" אליאסי"

סוליקו בשיר ראשון מתוך אלבום בכורה, עם אקסום וליריקס בורן

אלי אסרף ויקיר ונה שרים "ממעון שמיך"

שתיים מבנות השוגאבייבז לקו בשפעת החזירים והוכנסו לבידוד

סולן "אואזיס" ירד מהבמה אחרי שזרקו עליו בקבוק בירה והוחלף על ידי אחיו

אוזי אוסבורן יוציא ספר אוטוביוגרפי