הצמד הבריטי KVB יופיע הערב (רביעי, 1.10) במועדון "בארבי" בתל אביב. מה שתוכנן להיות חגיגה כפולה עם הופעה נוספת של להקת "סופט מון", יהפוך לערב שלהם בלבד, אחרי ש"סופט מון" החליטו לבטל את הגעתם לארץ. מי שעוד ביטלו את הגעתם (במהלך המלחמה) הם חברי ההרכב "בריאן ג'ונסטון מאסאקר", ש-KVB חיממו באוסטרליה והוציאו את אלבומם האחרון אצלם בלייבל ("A Recordings"). במקומות מסוימים פורסם שהסולן אנטון ניוקומב אף הפיק מוזיקלית את האלבום האחרון של KVB, אולם הם עצמם מכחישים זאת בראיון ל-mako.

אבל כל אלה לא ימנעו מהצמד, ניקולס ווד (שירה וגיטרה) וקאט דיי (קלידים וויז'ואל) הלונדונים מלהגיש לקהל המקומי את האמנות שלהם. "שמענו דברים טובים על תל אביב מחברים שהופיעו בישראל, כך שאנחנו מצפים מאוד להופעה", הם אומרים. "אנחנו לא יודעים הרבה על ישראל אבל נשמח לגלות בעצמנו איך היא".



-מה מצפה לקהל הערב?
"חוויה אודיו-ויזואלית מיוחדת, כזו שמכניסה אותך עולם אחר וניתן כמעט לגעת בה. אנחנו מתכננים לנגן מיקס של שירים מכל האלבומים שלנו, חלקם לא ניגנו כבר הרבה זמן".

-בוודאי שמעתם על הביטולים של "בריאן ג'ונסטון מסאקר" ו"סופט מון".
"אנחנו לא מכירים את כל הפרטים ולכן לא יכולים להגיב על זה".

-מה שמעתם מאנטון ניוקומב?
"לא דיברנו איתו מתחילת חודש יוני, אז אנחנו לא יודעים מה קרה או מי אמר מה. חבל שהם לא הגיעו כאן, כי הם נותנים הופעה מצוינת".

-איך היתה העבודה איתו על האלבום שלכם?
"הוא לא ממש היה שם כשהקלטנו, כי הוא היה עסוק בלבקר את המשפחה שלו בארצות הברית. אבל עבדנו עם הטכנאי הקבוע שלו פאב, ועם ג'ו דילוורת' שניגן תופים. זו היתה חוויה מדהימה לעבוד באולפן של ניקומוב, יש לו גיטרות וסינת'יסייזרים יפהפיים".



-על מה אתם כותבים? איך אתם יוצרים?
ניקולס: "על רעיונות שזורמים באופן טבעי. אין ממש רעיונות מוחלטים מראש לגבי איך שאני רוצה שהמוזיקה תישמע. אני מנסה דברים ומשתדל לא לעבוד עליהם יותר מדי. לפעמים הרעיונות הכי פשוטים הם היפים ביותר".

-היום יותר קל לך ליצור מבעבר? מרגיש שהתמקצעת?
"אם אני יוצר מתוך השראה אז קל לי. תהליך היצירה והכתיבה שלי לא השתנה מאז שהתחלתי. אני עדיין אוהב להתמסר טוטאלית למה שאני עושה, ומנסה להימנע מהפרעות חיי היום יום ככל שאני יכול".

-מי נמצא ברשימת ההשפעות שלכם?
"רשימה שתמיד משתנה של אמנים, מוזיקאים ויוצרי קולנוע. כעת אלה אקי קוריסמאקי, ג'יימס ריצ'ארדס, שרה לודי, נילס פרהאם, ריצ'ארד ה. קירק, מיקה לוי, דליה דרביישייר, לורה פרובוס, ג'ו מיק וסקוט ווקר".

-איך זה מרגיש להיות צמד מצליח, שחובבי מוזיקה רבים מתעניינים במוזיקה שלו?
"אין תגובה".

-מה עוד מעניין אתכם חוץ ממוזיקה?
"אין לנו כרגע זמן לתחביבים".

-אילו חלומות טרם הגשמתם?
"להמשיך לעבוד יחד, לנסוע בעולם ולהשתדל לעשות אמנות ומוזיקה טובות יותר".