ג'קו אייזנברג (צילום: און דבי)
"אני חולם דברים בלילה ואחרי זה הם קורים". ג'קו אייזנברג | צילום: און דבי

ג'קו אייזנברג, זוכה העונה הרביעית של "כוכב נולד", חזר לארץ מאמסטרדם לפני חמישה חודשים וכבר הספיק להפציע בגמר עונת העשור עם שאר כוכבי נבחרת העשור בביצוע לשיר "יש זמן".

כעת הוא מוציא את השיר "התחלה", סינגל ראשון מאלבומו השני, שרובו כבר מוכן. אין לו איש יחסי ציבור, אין לו מפיק או אמרגן, הוא בעצמו מנהל את עצמו.

"לא סתם בחרתי את השיר 'התחלה' כסינגל ראשון מאלבום שני", הוא אומר. "זו התחלה מחדש, לידה מחדש. השיר נכתב באמסטרדם בשהות שלי שם וזה לגמרי שיר על מישהו שרוצה לשיר את המקום שלו, לעשות את מה שהוא מאמין שהוא צריך לעשות. לא ניסינו לעשות חידוש או לבוא בסגנון לא מוכר. זה שיר מאוד ברור מאוד ישיר. התחלה, אמצע, סוף. בלי יותר מדי קשקושים והפקה מטלטלת. אני מאוד מבסוט מהתוצאה הסופית, לעומת התקליט הראשון שהייתי קצת פחות מרוצה. מפה אני אוכל לדעת לאן הרוחות נושבות ואם יש עניין וזה מגיע למישהו".

"תוך חודשיים הקמתי הרכב והקלטנו את רוב האלבום"

-התחושה היא שכן יש קהל שמתגעגע אליך.
"זה הדדי. אני מתגעגע לקהל, לרגעים האלה, המוזיקליים. אני לא חווה את הגעגוע הזה כי כבר חזרתי, אבל הוא בהחלט דבר שקיים. חזרתי לפני חמישה חודשים מחו"ל. עשיתי כמה הופעות אקוסטיות ועכשיו בניתי הרכב שמנגן בסינגל ובאלבום כולו. נכנסנו להקלטות ואני מקווה שהסינגל ייתן דחיפה להופעות".

-יש לך אלבום מוכן?
"80 אחוז ממנו מוכן ועוד 20 אחוז ייקבעו לפי הרוחות הנושבות. אם יסתמן להוציא תקליט אז נסיים אותו ונוציא את החבילה. חודשיים אחורה לא היה הרכב, הקלטות או הופעות, הכל קרה בחודשיים שזה זמן קצר, אז אני סומך שנסיים את ה-20 אחוז האלה בזמן סביר".

-היית מעדיף להתחיל מדף חלק?
"אני לא יכול לדמיין את זה. כי האלבום החדש לא היה נכתב בלי רכבת ההרים שעברתי בקריירה. אני שלם עם מה שיצא וכנראה שלא צריך לשנות שום דבר בסיפור".

"לאלבום שלי קוראים 'זהירות, חלומות מתגשמים'"

-תסתכל רגע שש שנים אחורה.
זכיתי בכוכב נולד ב-7.9, שש שנים אחורה, ויומיים. אני לא חושב על זה כל היום. במקרה עכשיו נזכרתי בגלל גמר כוכב נולד שהשתתפתי בו".

-איך קוראים לאלבום החדש?
"'זהירות חלומות מתגשמים'. אני יודע שזה יזכיר לאנשים את שיר האודישנים 'לפעמים חלומות מתגמים' אבל זו לא הכוונה. אני חולם בלילה על אסונות ואחרי זה הם קורים".

-אולי יש לך כוחות נסתרים?
"מעניין איך מנתבים את זה לאפיקים משתלמים".

-אולי תעשה מזה כסף.
"כסף זה בשבילי רק צבע. צבע כסף".