אין תמונה
חזר הביתה לסלוניקי. גאס ג'י

בדיוק לפני שבועיים, ב-12 בספטמבר, היה קוסטאס קאראמיטרודיס, יליד סלוניקי, בן 30, ובדיוק עכשיו הוא נמצא בבית ההוא, הישן, בסלוניקי, יוון, כדי לחגוג עם כל המשפחה והחברים. "אני מרגיש נהדר כאן עכשיו, בבית", הוא אומר בשיחה מיוון. "עוד מעט אמורים להגיע אלי כמה חבר'ה והולך להיות לנו לילה מטורף".

את קאראמיטרודיס מכירים חובבי המטאל מכירים כ"גאס ג'י" (Gus G), הגיטריסט המצויין של אוזי אוסבורן, שנוחת כאן היום כדי לנגן בעוד יומיים בפארק הירקון באירוע ההיסטורי - ה"אוזפסט", שיכלול בנוסף לאוסבורן הופעות של שש להקות נוספות. בנוסף צפוי גאס ג'י, כמי שיצר שני מפרטים לגיטרות (GUS G FR ו-GUS G NT) להיות ביום שני בשעה 18:00 אורח הכבוד בתערוכת הגיטרות "Guitar Expo", שתתקיים היום ומחר (26-27.9) בדיזינגוף סנטר בתל אביב ולהדגים כמה צלילים על גטרות תוצרת ישראל שנבנו בסטודיו לגיטרות של יעקב אלגרנטי.

"אני לא מתייחס למחאה נגד הגעתנו לארץ"

"לוח הזמנים שלי תמיד עמוס ואני מקווה להגיע לישראל ולהספיק כמה שיותר", אומר גאס ג'י. "אני רוצה להספיק לראות את תל אביב ולבקר במקומות הקדושים, אם יהיה לי מזל. אני לא יודע הרבה על ישראל, אבל כל מי שהיה שם אומר שזה אחלה. אני יודע שמטאליקה היו בפעם השלישית ונהנו מאוד. שמעתי גם שיש מחאה נגד הגעתנו, אבל אני משוכנע שהמעריצים יהיו מטורפים עלינו, אני בטוח".

-מה שמעת על המחאה נגד הגעתכם?
"הקלידן שלנו אדם ווקמן מצא אתר אינטרנט עם כל מיני קטעי מחאה שאנשים כתבו. הם אמרו שם אחד לשני להתאחד ולמחות נגד זה שנבוא. אבל הבנתי שזה לא משהו שקשור ספציפית אלינו, לאוזי או ל'אוזפסט', הבנתי שהם עושים את זה נגד כולם, אז אנחנו לא ממש מיוחדים בעניין הזה. שמע, אולי הם פאנאטים, אני לא יודע. אני לא ממש מתייחס לזה. עקרונית לדעתי יהיה מצוין לתת הופעה בכל מקום שבו רוצים שנופיע".

"אני יודע שישראל זה מקום שלא רבים מעזים לבוא אליו, ואנחנו עושים הבדל"

קובי פרחי, אורפנד לנד (צילום: רועי ברקוביץ')
"אורפנד לנד ואני באותו לייבל. הופענו יחד. הם אחלה להקה". אורפנד לנד בחימום למטאליקה | צילום: רועי ברקוביץ'

-מה שמעת על ישראל? למה חשוב לבוא לכאן?
"האמת שלא שמעתי הרבה. אני יודע שזה מקום שלא רבים מעזים לבוא אליו, ואנחנו עושים הבדל בלבוא. צריך להודות לשרון אוסבורן, כי זה היה הרעיון שלה וזה מיוחד. אל תשכח שהשנה רק לארצות הברית, אנגליה וישראל יש פסטיבל 'אוזפסט', לא לאף מדינה אחרת. בעיניי זה תמיד טוב למצוא טריטוריות חדשות ולנגן בהן. זה חשוב. אני בא אליכם ללא ציפיות. כמו שאמרתי זו תהיה הפעם הראשונה שלי ואת הפעם הראשונה תמיד זוכרים. אני בטוח שיהיה מעולה".

-מכיר אמנים ישראלים?
"אורפנד לנד חברים שלי. הלהקה שלי, 'פיירווינד' איתם באוו לייבל. ניגנו איתם בדנמרק לפני שלוש שנים. הם להקה טובה, עם מוזיקה טובה ואנשים ממש נחמדים".

"לאוזי כאב הגב, עכשיו הוא מרגיש מצוין"

- איך הטור? הכל בסדר עם אוזי?
"הכל נהדר. היה לנו ממש לאחרונה 'אוזפסט' באמריקה, ובאירופה אנחנו מסתובבים כבר חודש. ההופעות היו טובות, באנגליה, מדינות סקנדינביה, רוסיה. היה לנו מופע בגרמניה שנדחה כי לאוזי היה כאב גב שנמשך שלושה שבועות. אולי זה בגלל החדר כושר או וירוס, איזו ערימה של דברים שהצטברו. היו לו כאבים והרופאים אמרו לו לנוח. עכשיו הוא כבר מרגיש הרבה יותר טוב".

בעבר ניגן גאס ג'י בלהקות Mystic Prophecy, Nightrage, Arch Enemy ו- Dream Evil. בגיל 18 עזב את יוון כדי ללמוד בבית הספר היוקרתי למוזיקה ברקלי שבסן פרנסיסקו, אך עזב לאחר כמה שבועות בכדי להתנסות  בסצנת המטאל. הוא נבחר על ידי המגזין היפני "בורן" לגיטריסט השלישי בין השלושה המובילים בעולם ב-2003. ביולי 2005 החליף זמנית את הגיטריסט כריסטופר אמוט בלהקת המטאל Arch Enemy ומכאן נסללה דרכו לצמרת. בינואר 2010 הציג את ה"בלק סטאר", אפליקציית אינטרנט שלטענתו תשתלט בקרוב על כל עולם המטאל.

אוזי אוסבורן מרים ידיים (צילום: Stephen Lovekin, GettyImages IL)
"אף אחד לא יכול להתחרות באנרגיות שלו". אוזי אוסבורן | צילום: Stephen Lovekin, GettyImages IL

"אני מנגן כבר עשר שנים בעולם המטאל, אבל עם אוזי זה ליגה אחרת לגמרי", אומר גאס. "אצל אוזי זו הרמה הכי גבוהה. הוא אגדה של האבי מטאל. תזכור שבלעדיו לא היו הרבה להקות. זו הרגשה ממש טובה לנגן איתו. 'בלאק סאבאת' היא הלהקה האהובה עלי ובילדותי הערצתי אותו".

"לאף אחד אין את האנרגיות שיש לאוזי"

-אתם קשורים גם מחוץ לבמה או שאוזי מתבודד?
"אנחנו חברים מאחורי הקלעים. הוא לא מבודד או מתבודד. אנחנו מבלים יחד, נוסעים יחד. הלהקה היא חבר'ה שקרובים אחד לשני גם על הבמה וגם מחוצה לה. אנחנו חבורת נגנים שעושים את העבודה שלנו ומרגישים טוב יחד, כמעט כמו משפחה. יש לנו יחסים מיוחדים על הבמה ובכלל".

-אוזי כבר לא צעיר, אתה רואה מישהו שמסוגל להתחרות בו?
"תשמע, אני חצי ממנו בגיל ואני אומר לך שלאף אחד אין את האנרגיות שלו, אף אחד לא יכול להתחרות בו, זה קשה. ראיתי הרבה להקות צעירות, אבל את הרוח שיש לאיש הזה לא מלמדים בשום מקום. פשוט יש לו את זה, בדרכו המיוחדת. קח למשל את רשימת השירים. גם אם היא פורסמה כבר, הוא תמיד יכול לאלתר ולשלוף איזה שיר שפתאום בא לו. ואנחנו מוכנים לזה, בשביל זה אנחנו שם".

"בהאבי מטאל אין בולשיט"

- איך זה כל האופנות מתחלפות אבל המטאל נשאר?
"זו מוזיקה אמיתית, אין בה בולשיט. מי שמחובר להאבי מטאל מחובר ללייף סטייל שלה, לא רק למוזיקה. זה לא כמו בתרבות הפופ ששם אתה מעריץ רק אמן אחד. המטאל זה ממסד חזק, זה הרוקנ'רול האמיתי, עם רעיונות חזקים עוד משנות השישים. זה לא נעלם לעולם".

-ומה חלקך?
"אני גאה בחלק שיש לי בזה. אני לא אשפוט את עצמי, אבל אני עושה את המוזיקה שלי. אני לא בקטע של להציל את העולם או להיות הכי גדול".

>> רשימת השירים שיבצע ורשימת הדרישות של אוזי אוסבורן מהפקת האוזפסט