דונדיט ג'ון צילום רון אקרמן (צילום: רונן אקרמן)
סלאם, דונדיט ג'ון | צילום: רונן אקרמן

הערב ב"הכוכב הבא" יתחרו שישה מתמודדים בשלושה דו-קרבות, בהם יושרו שישה שירים, חלקם של יוצרים גדולים במוזיקה הישראלית, וקלאסיקה לועזית אחת.

אריה וגיל גת ישירו את "כי האדם עץ השדה", שהלחין שלום חנוך למילים של המשורר נתן זך, שיר שמהווה את החיבורים היפים במוזיקה הישראלית בין משורר למלחין רוק.

מולם יתיישב דוד דריי, שינסה את כוחו בשיר שנכנס לקלאסיקה הצרפתית, "Je Suis Malade" של היוצר והזמר סרז' לאמה.

אליאס מלייב ינסה להרשים את הקהל והשופטים עם ביצוע לקלאסיקה המקומית "גשם", שכתב יעקב גלעד, הלחין יחיל "קיץ'" אמסלם וביצעה במקור להקת "בנזין" בהנהגתו של יהודה פוליקר. קהל צעיר עשוי להכיר את השיר דווקא מהכיסוי המוצלח שהקליט לו אלי לוזון לפס-קול הסרט "עפולה אקספרס", בו כיכב צביקה הדר.

מולו יתייצב דונדיט ג'ון, שישיר בעברית וייתכן שגם בסודנית, וינסה לסחוף עם הקצב המדברי של השיר "יבוא שלום עלינו" של להקת "שבע" בהנהגתו של מוש בן ארי, שיר שרבים מכירים בשם "סאלאם".

רוני ישראלי תעלה הערב על הבמה ותבצע את השיר "שבתות וחגים", שהלחינה ושרה במקור יהודית רביץ למילים של המשורר והפזמונאי יעקב (יענקל'ה) רוטבליט, באלבומה המצליח ביותר "באה מאהבה", שיר המספר את סיפורה של מאהבת החוסה בצללים ומחכה לגבר שנמצא עם אשתו החוקית.

אביתר קורקוס ישתדל ללכוד את לב הצופים והשופטים עם ביצוע ללהיט "אלוהים נתן לך במתנה" של איתן מסורי, אחד השירים היפים במוזיקה הישראלית.

*"הכוכב הבא" תשודר הערב (שלישי) בשעה 21:00 על מסך ערוץ 2-"קשת".

>> מילות השירים שיבוצעו הערב כאן באתר "שירונט"