אין תמונה
"במופע אינטימי החוויה יותר גדולה". מירי מסיקה

מירי מסיקה שוב עסוקה, ולא רק בקרוקומבושים שהיא קונה ליד הבראסרי בשביל בעלה, אבי ביתה והמנהל המוזיקלי שלה אורי זך. אחרי שלושה אלבומים מצליחים, כבר אמא לתמר ומעכשיו גם שופטת מיועדת בעונה הבאה של "כוכב נולד", חוזרת להופעות אינטימיות ואקוסטיות במועדון דוגמת הזאפה בתל אביב, ובמקביל ממשיכה להופיע ברחבי הארץ עם המופע הגדול, אליו יצאה בשנה החולפת בעקבות האלבום "חדשות טובות". כמו כן היא מוציאה די.וי.די של המופע האינטימי, הכולל 13 רצועות, ביניהן "עכשיו את חוזר בחזרה", "אני באה אליכם" וקאבר ל"על הגשר הישן" של רמי קלינשטיין.

מעבר לקלישאות של התקרבות לקהל בגובה העיניים, יש למסיקה עוד כמה תובנות על פורמט ההופעות אליו היא חוזרת. "יש קהל שמעדיף לראות אותי במועדונים קטנים ולשתות יין, לבלות איתי ערב שלם במועדון וזה משהו קסום בעיני, זו חוויה שמשלימה בשבילי את החווייה של הופעות באולמות גדולים והיכלי תרבות. בכל פורמט אני מתגעגעת לפורמט השני, שיהיה גם וגם.

"גם אני כצופה, שאוהבת לראות אמנים כמו שלמה ארצי, יהודה פוליקר וריטה מעיפים מקומות גדולים כמו קיסריה, ממש נפעמת כשאני רואה אותם במקום קטן כמו זאפה כי הנוכחות שלהם כל כך גדולה עד שמקרוב זה ממש מרטיט. זו חוויה שהרבה יותר גדולה מאשר מופע מרחוק. כשיש לך גודל ואישיות ועוצמה למלא את קיסריה, ואתה מביא את זה למקום קטן כמו זאפה - זה למות".

מתקילה את הנגנים בשירים שהקהל מבקש

-ספרי על המופע שלך.
"אנחנו פותחים את המופע עם 'נובמבר', בכוונה, ואז עושים כמה שירים פחות מוכרים ואז בסוף את הלהיטים. היום ההופעה נהייתה היותר קלה לעיכול, יותר זורמת, כמו הצגת תיאטרון שרצה כבר עשרים פעם ולמדנו מה לעשות אחרי שהיו חריקות. אני מבצעת במופע גם קאברים שעשיתי בפסטיבל הפסנתר, כמו 'Cry Me A River', וגם עשיתי שינוי בעיבוד בכמה שירים. למשל, 'שיר לשירה'. כתבת בביקורת על ההופעה שלי בבית האופרה שעשיתי אותו גדול מדי, ואני בדרך כלל לא קוראת ביקורות, אבל אתה צדקת שם והיום אני שרה אותו יותר אינטימי, רק עם שתי גיטרות, וזה נשמע קסום, כמו שיר ערש, כאילו שאני מרדימה את תמר, וזה בזכותך".

"המופע הזה גם נותן לי אפשרות להיות יותר ספונטאנית, כי בהופעה באולם גדול התאורה והסאונד מתוכננים לפרטי פרטים לפי סדר השירים שנקבע מראש ואם אני משנה משהו באמצע המופע זה הרבה יותר מורכב וקשה, ועלול ליצור בלגן. בהופעה האקוסטית אני עושה רק מה שאני רוצה באותו רגע, זו חוויה אחרת".

מחמאה מריטה

ריטה הופעה עם כנסיית השכל 1 (צילום: עודד קרני)
"גדלתי עליה". ריטה | צילום: עודד קרני

-את גם מתקילה לפעמים את אורי והנגנים בכל מיני שירים?
"בטח. זו הופעה שלפעמים הקהל דורש לשמוע בה בי-סיידים, כל מיני שירים מאלבומים שהם לאו דווקא הלהיטים. הקהל מבקש, ושומעים אותם כי זה קרוב ולא באולם גדול. זה קורה בדרך כלל בהדרן, עם שירים שקצת עבר זמנם, אבל לפעמים נעים להיזכר בהם, ואז אורי מלווה אותי בפסנתר, זה מאוד פשוט, ונורא כיף".

-הזכרת את ריטה. כשראיינתי אותה לא מזמן היא דיברה עליך כממשיכת דרכה.
"כפרה עליה, איזו מחמאה! הגשמת חלום. ריטה זה ריטה, יש אחת כזאת. כשילדה אומרת שהיא רוצה להיות זמרת אז היא אומרת ריטה. כמה כאלה כבר היו לנו - שושנה דמארי, אסתר עופרים, חוה אלברשטיין, ריטה - זה אחת בדור. הופעתי איתה לפני כמה שנים, וזה היה חיבור שחששתי ממנו, כי כשאתה מעריץ מישהו אתה פוחד לגלות שהוא אחר לגמרי מאיך שדמיינת, קשה לעמוד בציפיות של ילד שגדל עליך, והיא היתה הרבה מעבר לציפיות.

"חשוב לי לציין שגם גדלתי על ריקי גל. בכלל, אני מושפעת מזמרות ישראליות, אולי זה חלק מבעיה, כי הרבה אמנים מביאים השפעות מחו"ל ומחדשים ואני גדלתי בעיקר על מוזיקה ישראלית וזה מגביל את התפיסה שלי, אבל נלמד, אנחנו גדלים".

"לא אנסה להיות נחמדה בכוכב נולד אם משהו לא יהיה טוב"

-גדלת על מוזיקה ישראלית ועכשיו תהיי שופטת ב"כוכב נולד". למה בעצם את צריכה את זה?
"אני לא צריכה את זה ולכן אני עושה את זה. אני לא רוצה לבוא לשם ממקום חלש. מאז שתמר נולדה הדברים הפכו פשוטים, לא מורכבים, בלי השלכות חמורות. הייתי השנה בכוכב נולד יחד עם קרן (פלס) ופגשתי שם אנשים טובים שכיף לעבוד איתם, זה כמו ללכת לקייטנה ובא לי להיות חלק מהקייטנה הזו. כמו בן שהצבתי תנאים של סגירת חוזה, אבל היה לי קל לסגור כי אני לא באה ממקום של צורך, אלא של כיף. דברים נעשו נורא בכיף והיה קל לסיים את המשא ומתן. לא ידעתי שאני מחליפה שם שופטים ותיקים, חשבתי שאני באה על תקן בונוס ואני מקווה שלא אאכזב".

-את מאמי לאומית, איך תגידי למתמודדים דברים רעים בפנים?
"במקצוע שלי אני מאוד רצינית ודעתנית. חשוב לי להגיד את דעתי וזה בעוכריי הרבה פעמים. אולי אשלם על זה מחיר, אבל יש לי דעה ולא אנסה להיות נחמדה אם משהו לא יהיה טוב. מצד שני, אני לא אצחק על אף אחד בכוונה. יש הבדל בין להיות רע ללהיות אמיתי ואני אהיה אמיתית ומדויקת. לא אתנחמד אבל אנסה לא לעקוץ ולהצחיק, אלא להגיד את האמת. יש הרי סגנון הומור שלם שיורד על אנשים, אבל החוכמה היא להיות מעניין ולא על חשבון מישהו אחר. אני מקווה שאצליח ואהיה מעניינת ולא על חשבון מישהו אחר".

"יש מחשבות על עוד ילד, בטח"

-בהופעה בבית האופרה דיברת על אלירז. את צופה עכשיו ב"האח הגדול"?
"תמיד ערוץ 20 היה פתוח, בלי שקניתי, אולי היתה להם תקלה, והוא נשאר פתוח והייתי בוהה בו. עכשיו הוא לא פתוח ואני לא קונה, כי אני מתמכרת ואני לא רוצה שוב להתמכר. ההתנהגות האנושית שם מעניינת אותי, אבל זה בתנאים קיצוניים".

-את כל כך אוהבת להיות אמא, מתי הבא בתור?
"יש כבר מחשבות על עוד ילד, בטח. החלום שלי זה משפחה גדולה ואני מקווה שזה יתאפשר. זה לא תלוי בי - מה שאלוהים ייתן אקבל בשמחה. זה נשמע פרימיטיבי אבל זה נכון. אנשים חושבים שהם שולטים בחיים שלהם אבל זה לא נכון. אני רוצה חמישה ילדים, אם אפשר לבקש".

>> סיכום 2010 - מצעד 20 הלהיטים הגדולים